Γέφυρα Μεσίνας – Σικελίας: «Ξεπαγώνουν» τα σχέδια, αντιδρά η μαφία

Γέφυρα Μεσίνας – Σικελίας: «Ξεπαγώνουν» τα σχέδια, αντιδρά η μαφία

Το όνειρο της σύνδεσης της ιταλικής χερσονήσου με τη Σικελία, που χρονολογείται από την εποχή των Ρωμαίων αυτοκρατόρων, ίσως γίνει σύντομα πραγματικότητα

2' 12" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Το όνειρο της σύνδεσης της ιταλικής χερσονήσου με τη Σικελία, που χρονολογείται από την εποχή των Ρωμαίων αυτοκρατόρων, ίσως γίνει σύντομα πραγματικότητα. Η γέφυρα της Μεσίνα δεν αποκλείεται να ολοκληρωθεί χάρη στην κυβέρνηση συνασπισμού υπό την Τζόρτζια Μελόνι, που θεωρεί την κατασκευή της προσωπική υπόθεση, επισημαίνει σε ρεπορτάζ του το CNN.

Η ιδέα είχε αρχίσει να αναβιώνει το 2006, όταν η τότε κυβέρνηση Μπερλουσκόνι είχε προκηρύξει διαγωνισμό για να αναδειχθεί η εταιρεία που θα αναλάμβανε το ιστορικό έργο. Τον διαγωνισμό είχε κερδίσει τότε η ιταλική Salini Impregilo, που σήμερα ονομάζεται WeBuild. Οταν όμως η κυβέρνηση έπεσε, ο μετέπειτα πρωθυπουργός Ρομάνο Πρόντι έβαλε στον «πάγο» τα σχέδια, καθώς θεώρησε το έργο υπερβολικά κοστοβόρο και επιζήμιο για το περιβάλλον. Η WeBuild μήνυσε την ιταλική κυβέρνηση για αθέτηση του συμβολαίου, όμως σύμφωνα με τον Ματέο Σαλβίνι είναι πολύ πιθανό να αναλάβει ξανά το έργο, παρά το γεγονός ότι η κυβέρνηση έχει δεχθεί πολλές προσφορές «από όλον τον κόσμο, συμπεριλαμβανομένης και της Κίνας».

Ο διευθυντής της εταιρείας, Μικέλε Λόνγκο, κλήθηκε πρόσφατα στο ιταλικό Κοινοβούλιο για να μιλήσει για το έργο. «Η κατασκευή της γέφυρας της Μεσίνας μπορεί να ξεκινήσει αμέσως μόλις αποκατασταθεί και επικαιροποιηθεί η σύμβαση», δήλωσε. «Ο σχεδιασμός αναμένεται να διαρκέσει οκτώ μήνες, ενώ ο χρόνος που απαιτείται για την κατασκευή της γέφυρας θα είναι λίγο περισσότερο από έξι χρόνια», πρόσθεσε.

Προσωπική υπόθεση για την κυβέρνηση Μελόνι η υλοποίηση του έργου που έχει μπει στον «πάγο» πάνω από 15 χρόνια.

Το κόστος του έργου ανέρχεται σε 4,5 δισ. ευρώ μόνο για τη γέφυρα και 6,75 δισ. ευρώ για τις υποδομές που θα τη στηρίξουν στις δύο πλευρές, οι οποίες περιλαμβάνουν την αναβάθμιση των οδικών και σιδηροδρομικών δικτύων, την κατασκευή τερματικών σταθμών και την εκτέλεση εργασιών στο έδαφος και στον πυθμένα για τη «μείωση των υδρογεωλογικών κινδύνων», σύμφωνα με το σχέδιο που παρουσιάστηκε στο υπουργείο Μεταφορών. Επιπλέον πρόκειται να αποτελέσει τη μεγαλύτερη γέφυρα παγκοσμίως στο είδος της, με την απόσταση από τον έναν πυλώνα στήριξης στον άλλον να φθάνει τα 3,2 χλμ.

Γέφυρα Μεσίνας – Σικελίας: «Ξεπαγώνουν» τα σχέδια, αντιδρά η μαφία-1

Ενας από τους λόγους που το έργο είχε εμποδιστεί στο παρελθόν είναι, ωστόσο, και οι δύο μεγάλες εγκληματικές οργανώσεις των δύο ακτών: η Ντράγκεντα στην Καλαβρία και η Κόζα Νόστρα στη Σικελία. Πολλοί είναι εκείνοι που φοβούνται πως υπάρχει κίνδυνος τα δύο συνδικάτα του εγκλήματος να εμπλακούν με διάφορους τρόπους στην κατασκευή της γέφυρας.

Η πρόσφατη σύλληψη του ιστορικού αρχηγού της σικελικής μαφίας Ματέο Μεσίνα Ντενάρο αποτελεί μια νίκη. Ο Ντενάρο ήταν κατά της κατασκευής της γέφυρας, εν μέρει επειδή επωφελείτο από τη φτώχεια και τη χαμηλή ανάπτυξη της Σικελίας. «Δεν φοβάμαι τους εγκληματίες», δήλωσε πρόσφατα ο Ματέο Σαλβίνι. «Θα υπάρχουν όργανα που θα εποπτεύουν κάθε ευρώ που επενδύεται στη γέφυρα», πρόσθεσε.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή