Πώς η Apple χώρισε τον κόσμο σε έχοντες και μη έχοντες

Πώς η Apple χώρισε τον κόσμο σε έχοντες και μη έχοντες

H Apple φρόντισε πολύ συνειδητά να χωρίσει τον πληθυσμό της γης σε δύο κατηγορίες: Σε αυτούς που έχουν iPhone και στους άλλους

2' 17" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

O Στιβ Τζομπς χαρακτήρισε το iPhone σαν μια «επαναστατική και μαγική» συσκευή, όταν το παρουσίασε για πρώτη φορά στο κοινό, το 2007. Δεκαεπτά χρόνια μετά, το iPhone της Apple παραμένει ένα εμπορικό φαινόμενο.

Ανάμεσα σε όλα τα smartphones που κυκλοφορούν –κάποια έχουν, σύμφωνα με τους ειδικούς, καλύτερες τεχνικές δυνατότητες– είναι το μοναδικό που θεωρείται «cool». Και δεν είναι τυχαίο. Σύμφωνα με το αμερικανικό υπουργείο Δικαιοσύνης, η Apple φρόντισε πολύ συνειδητά να χωρίσει τον πληθυσμό της γης σε δύο κατηγορίες: Σε αυτούς που έχουν iPhone και στους άλλους. Και το έκανε με ένα απλό «κόλπο».

Σε αντιμονοπωλιακή αγωγή του κατά της Apple, το αμερικανικό υπουργείο Δικαιοσύνης κατηγορεί τον γίγαντα της τεχνολογίας ότι διαιωνίζει αυτόν τον διαχωρισμό εμφανίζοντας με μπλε χρώμα τα μηνύματα που προέρχονται από iPhone και με πράσινο χρώμα αυτά που έχουν γραφτεί σε άλλου είδους smartphones. Αυτά τα «πράσινα» μηνύματα σημαίνουν ότι οι άνθρωποι που δεν έχουν συσκευές Apple συχνά νιώθουν «ένα κοινωνικό στίγμα, έναν αποκλεισμό και ότι κατακρίνονται», γιατί τα μηνύματά τους χαλάνε την ομοιομορφία στα chats όπου οι άλλοι συμμετέχοντες έχουν iPhone, αναφέρει η αγωγή.

Το αμερικανικό υπουργείο Δικαιοσύνης προφανώς παίρνει αυτές τις «κυβερνο-διακρίσεις» πολύ στα σοβαρά. Oπως υποστηρίζει, η Apple το κάνει σκόπιμα, καθώς παίρνει διάφορα μέτρα για να διατηρεί ένα μονοπώλιο στα smartphones και να κρατά τους developers και τους καταναλωτές υπό τον δικό της έλεγχο.  

Η αλήθεια είναι ότι η Apple φροντίζει να συντηρεί τον «μύθο» του iPhone και με άλλους τρόπους. Διατηρεί αμετάβλητο τον μινιμαλιστικό σχεδιασμό για τον οποίο έγινε γνωστή η συσκευή και κρατά τον στενό έλεγχο της παραγωγικής διαδικασίας. Μία συσκευή Android μπορεί να έχει διάφορες μορφές και διάφορα brands, από Samsung και Google έως Motorola, εξηγεί το Business Insider. Αλλά υπάρχει μόνο ένα iPhone και πουθενά δεν κυκλοφορεί μια φθηνότερη εκδοχή του.

Η Apple ενισχύει το ίματζ του iPhone μετατρέποντας την κυκλοφορία κάθε νέου μοντέλου σε μια μεγάλη υπόθεση. Κάνει μια πολυδιαφημισμένη εκδήλωση για την παρουσίασή του και μετά αφήνει τους πελάτες να περιμένουν. Οι ουρές έξω από τα καταστήματά της για το νέο iPhone είναι μια εικόνα που έχει γραφτεί στη συλλογική μνήμη του καταναλωτικού κοινού.

oμως τα κόλπα της δεν σταματούν εκεί. Η Apple δεν επιτρέπει οι «κακοί» στις ταινίες να έχουν iPhones.

Δουλεύουν, όμως, όλα αυτά; «Οι καταναλωτές πραγματικά ενδιαφέρονται να χρησιμοποιούν προϊόντα και brands για να εκφράσουν το ποιοι είναι προς τον εαυτό τους και τον κόσμο γύρω τους», λέει η Nailya Ordabayeva, καθηγήτρια στο Tuck School of Business του Dartmouth. «Στα brands που έχουν μια πολύ καλά καθιερωμένη εικόνα, όπως για παράδειγμα η cool εικόνα της Apple, την οποία έχει δουλέψει για να καθιερώσει με τα χρόνια, οι καταναλωτές πραγματικά τα αντιμετωπίζουν σαν ένα σημάδι προς τους εαυτούς τους και τους τρίτους ότι οι ίδιοι είναι cool».

Πηγή: MoneyReview

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή