Γαλλία – Δημοσκοπήσεις: «Οι νέοι 18-24 ετών εγκαταλείπουν τον Μακρόν»

Γαλλία – Δημοσκοπήσεις: «Οι νέοι 18-24 ετών εγκαταλείπουν τον Μακρόν»

Εξαιρετικά χαμηλά είναι, σύμφωνα με δημοσκοπήσεις, τα ποσοστά που λαμβάνει στους νέους η προσκείμενη στην παράταξη του Εμανουέλ Μακρόν λίστα της Βαλερί Αγιέρ

1' 31" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Εξαιρετικά χαμηλά είναι, σύμφωνα με δημοσκοπήσεις, τα ποσοστά που λαμβάνει στους νέους ηλικίας μεταξύ 18-24 ετών, ενόψει των ευρωεκλογών, η προσκείμενη στην παράταξη του Εμανουέλ Μακρόν λίστα της Βαλερί Αγιέρ.

Σύμφωνα με το βαρόμετρο Eurotrack OpinionWay – Vae Solis που πραγματοποιήθηκε για την εφημερίδα «Les Echos», το προσκείμενο στην προεδρική πλειοψηφία ψηφοδέλτιο της Αγιέρ συγκεντρώνει μόνο το 3% των προθέσεων ψήφου σε αυτήν την ηλικιακή ομάδα.

Η τάση αυτή επιβεβαιώνεται και από άλλες δημοσκοπικές έρευνες, όπως της Harris Interactive, σύμφωνα με την οποία το ποσοστό φθάνει στο 7% στις ηλικίες 18-24, ή ακόμη και το 4% βάσει δημοσκόπησης της Ipsos και της Ifop.

«Οι νέοι 18-24 ετών εγκαταλείπουν τον Μακρόν και το στρατόπεδό του σε σχέση με τις προεδρικές εκλογές του 2022», υπογραμμίζει ο Μπρις Τεντουριέ, διευθύνων σύμβουλος της Ipsos France, με τον Ζαν Ντανιέλ Λεβί της Harris Interactive να σημειώνει ότι «αυτή η ηλικιακή ομάδα ανησυχεί για ζητήματα που σχετίζονται με την οικολογία ή τα κοινωνικά ζητήματα αλλά θεωρεί ότι ο Μακρόν δεν τα αντιμετωπίζει. Τους δίνει την αίσθηση ότι δεν έχει πρόγραμμα για τους νέους».

Στις σχετικές συνοδευτικές εκθέσεις επισημαίνεται η στροφή των νέων προς την ακροδεξιά λίστα, αλλά και προς τα ψηφοδέλτια των σοσιαλιστών και των οικολόγων, ενώ σημειώνεται ότι η ρήξη είναι ξεκάθαρη από το 2022, ιδίως μετά τον μεταναστευτικό νόμο και τη μεταρρύθμιση για το συνταξιοδοτικό.

Υπογραμμίζεται το μεγάλο ποσοστό αποχής των νέων που ξεπερνά το 70%, με τον Μπρουνό Ζαμπάρτ, αντιπρόεδρο της OpinionWay, να σημειώνει ότι «οι νέοι ψηφίζουν λιγότερο, αλλά η εγκατάλειψη της ψήφου στον Μακρόν είναι σημαντική».

Στην ομάδα της προεκλογικής εκστρατείας της Αγιέρ δεν αρνούνται αυτά τα στοιχεία, ωστόσο σημειώνουν: «Oι νέοι αποφασίζουν αργά, επομένως θα έχουμε πιο στοχευμένες επιχειρήσεις στο τέλος της εκστρατείας. Αλλά πρέπει να κινητοποιηθούμε για να τους προσεγγίσουμε, δεδομένου του τρόπου με τον οποίο λαμβάνουν πληροφορίες».

Με πληροφορίες από ΑΠΕ-ΜΠΕ

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή