Ο Φιλίστωρ Ο ΦΙΛΙΣΤΩΡ

80 χρόνια πριν... 10-ΧΙ-1936

ΠΟΛΙΤΙΚΗ

ΕΤΙΚΕΤΕΣ: O ΦIΛIΣTΩP

ΕΜΠΕΙΡΙΚΟΣ: ΚΑΝΕΛΛΗ ΕΓΚΩΜΙΟΝ. (Από κριτική με τίτλο «Ορέστης Κανέλλης» και με την υπογραφή Α. Ι. Εμπειρίκος, που, αν δεν είναι παίγνιο του ποιητή, μάλλον πρόκειται για τυπογραφικό λάθος αφού το πατρώνυμο του ποιητή είναι Λεωνίδας.) «Στην Αθήνα γίνονται πολλές εκθέσεις. Πολύ σπανίως όμως βλέπει κανείς εκθέσεις σαν κι αυτή που μας έδωσε την ευκαιρία ν’ απολαύσουμε ο Ορέστης Κανέλλης. Τι είναι αυτό που μας καθηλώνει μπροστά στους πίνακές του; Βεβαίως δεν είναι η φιλολογία, ούτε η διάθεση να κολακεύση το γούστο των περισσοτέρων. Η αυστηρή ειλικρίνεια και η προσήλωση στην απόδοση της ατομικής του ερμηνείας τόσο στις αντικειμενικές παραστάσεις όσο και στην εξωτερίκευση του εσωτερικού του κόσμου απομακρύνουν κάθε κίνδυνο μανιερισμού ή υποταγής σε κανόνες που δεν εκπορεύονται από προσωπική διάθεση. Η τέχνη του Κανέλλη αποτελεί μέρος ή μάλλον είναι πάντοτε η ίδια η προσωπικότης του. Βαθειά, σφριγηλή και αρρενωπή που συγκλονίζει σαν δυνατή χειραψία ή βλέμμα σταθερό και διαπεραστικό, τον επισκέπτη, που βαρέθηκε πια ν’ αντικρύζη έργα χωρίς σπονδύλους και αποκυήματα λιποψυχίας. [...]. Η τόσο χαρακτηριστική στην τέχνη του Κανέλλη απογύμνωση από στοιχεία διακοσμητικά ή συμβατικά δίνει ακόμα μεγαλείτερη ζωηρότητα στην έκφραση, αυξάνει την υποβολή και μας επιτρέπει να αισθανθούμε βαθύτερα την συναισθηματικότητα του ζωγράφου που ξέρει να μας μιλή τόσο καλά με το πάθος και τον παλμό των χρωμάτων του και την πηγαία ευκαμψία του σχεδίου του. [...].»

GOTTFRIED MERKEL: Ο καθηγητής της γερμανικής Φιλολογίας εν τω Αθήνησι Πανεπιστημίω κ. Μέρκελ άρχεται των παραδόσεών του σήμερον Τρίτην [...] εν των κεντρικώ Αμφιθεάτρω. Θέμα: «Ο μέγας πόλεμος εις την γερμανικήν ποίησιν».

ΔΑΝΑΗ: Ακούσατε την μεγάλη ντιζέζ Δανάη εις το νέο σουξέ της «Αρζεντίνα». Αριθμός δίσκου DG 6236 Columbia. Γενικοί αντιπρόσωποι Αδελφοί Λαμπρόπουλοι.

Έντυπη

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ