80 χρόνια πριν… 16-ΧΙ-1036

1' 16" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

ΡΕΜΠΩ:  (Στη Φιλολογική Σελίδα της «Κ» δημοσιεύεται μετάφραση του ποιήματος «Το μεθυσμένο καράβι» από τη Λίλα Καρακάλου-Καρανικόλα.) « […] // Μια λακουβίτσα πόθησα, μονάχα της Ευρώπης / μαύρη και κρύα που γαληνά το μυρωμένο βράδυ / μικρό παιδί κουλουριαστό, μελάγχολο θ’ αφήνη / να πλέει το καραβάκι του σαν μαγιοπεταλούδα… // […].»

ΓΟΥΛΙΕΛΜΟΣ ΑΜΠΟΤ:  (Τα νέα βιβλία.) Γ. Ν. Αμποτ: «Γη και νερό». Μυθιστόρημα. Εκδοσις «Κασταλίας». Αθήνα, 1936. Σχ. 12ον. Σελ. 388. Δρ. 60. [Σημ. «Φ»: Το μυθιστόρημα αυτό του Γουλιέλμου Αμποτ αναφέρεται στη Σπιναλόγκα. Επανεξεδόθη από τις εκδόσεις «Πόλις» με προλεγόμενα του Κώστα Γεωργουσόπουλου και της Ελισάβετ Κοτζιά.]

ΝΙΚΟΛΑΟΣ ΤΩΜΑΔΑΚΗΣ:  (Τα νέα βιβλία.) Νικ. Β. Τωμαδάκη: «Αγνωστοι στίχοι του Σολωμού και τα εξ αυτών γεννώμενα φιλολογικά προβλήματα» (Ανατύπωσις εκ των Πρακτικών της Ακαδημίας Αθηνών) Σχ. 8ον. Σελ. 18.

ΑΝΑΣΤΑΣΙΟΣ ΔΡΙΒΑΣ: Κριτική ζωγραφικής. Αναφορές στους Γ. Παπάζογλου, Α. Γεωργιάδη, Π. Λύτρα, Π. Βυζάντιο, Πελεκάση, την Ελ. Μανιά και εκτεταμένη κριτική για τον Ορέστη Κανέλλη.

ΠΕΡΙ ΤΟΥ ΦΟΣΚΟΛΟ:  (Τα νέα βιβλία.) Σπ. Ν. Λιμπεράτου (Ιατροδικαστού): «Η ψυχοπαθολογία του Ούγου Φώσκολου» (Εκδ. «Ερεύνης» Α. Κασιγόνη.) Αλεξάνδρεια 1936. Σχ. 80ν. Σελ. 94. [Ο Λιμπεράτος ή Λυμπεράτος είχε εκδώσει και το 1935 ένα βιβλιαράκι στα γαλλικά με τίτλο: Le poète Solomos était-il sain d’esprit? = Ο ποιητής Σολωμός είχε σώας τας φρένας;]

ΠΕΡΙ ΥΠΕΡΡΕΑΛΙΣΜΟΥ Ι: ΙΔ΄ συνέχεια της μελέτης του Αιμιλίου Χουρμουζίου «Περί Υπερρεαλισμού». Μέρος ΙΙ του κεφαλαίου «Ο Ντανταϊσμός».

ΠΕΡΙ ΥΠΕΡΡΕΑΛΙΣΜΟΥ ΙΙ: Δημοσιεύεται επιστολή του Ηλία Ζιώγα ο οποίος υποδεικνύει ως πρώτον εν εκτάσει περί υπερρεαλισμού γράψαντα τον Δημήτρη Μεντζέλο, το 1931 στο περιοδικό «Ο Λόγος» του Αγγελου Τερζάκη.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή