Υποβολείο

2' 59" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Τα τιμαλφή που συγγράφονται κάθε βδομάδα για τη στήλη αυτή δεν δημοσιεύονται όλα. • Ενα απ’ αυτά που απέσυρα την περασμένη Κυριακή ήταν και το εξής: • «Μπαλώνεται εν τάχει το δίχτυ των απανταχού υπερασπιστών της Ρωμιοσύνης εν όψει διαπραγματεύσεων για το Μακεδονικό. • Από Χρυσή Αυγή και διάφορα άλλα δεξιά ή λεβεντοκεντρώα πρεβενδούλια • ώς την Ιερά Σύνοδο Ιερωνύμων τε και Αμβροσίων • και ώς τους κυβερνητικούς καμένους, που βρήκαν εκλογικό σωσίβιο • – άσε δε τον Μίκη Θεοδωράκη. • Να τη, να τη πετιέται. • Να τη πετιέται απ’ την αρχή…». *

Και όντως· την ημέρα που αυτοβουβάθηκαν αυτές οι αράδες • είδαμε την τσαμπουκαλού και παραλοϊσμένη «απ’ τ’ άδικο» Γραία «Ρωμιοσύνη» όχι απλώς να «πετιέται απ’ την αρχή» αλλά να ξεμπουκάρει σαν ελατήριο από την κασέλα – ψυγειοκαταψύκτη της, • όπου συνήθως καθεύδει μακαρίως χωνεύοντας τα μύρια όσα ανόσια συμβαίνουν χρόνια τώρα επί της τσίπας της • χωρίς καθόλου να την ενοχλούν. • Την τσίπα της. •

Κι ενώ η εθνοβριθής Παραλία της Θεσσαλονίκης αποθέωνε την «τρέλα» του εθνοφρουρού Φρα-Φρα • (με το καλό και εθνοφορέα, να ’ούμε, • – για να δεις κι εσύ, «Μωρή αδελφή», προϊσταμένη του ΝΑΤΟ, τι σόι επίτιμους αρχηγούς Στρατού διαθέτει η Γραία η Τσαμπουκαλού), • οι συριζοπαπαγάλοι άρχιζαν να μυκτηρίζουν ως χουντική τη σύναξη, • ενώ σύμπασα η Ν.Δ. την υιοθετούσε πλήρως πλέον ως Ρόδον το Αμάραντον του γνησίου λαϊκού αυθορμήτου. • Με τον συνήθως εύστοχο Aδωνη να υπεραγαλλιά, • δίνοντας πάλι μια κλωτσιά στην καρδάρα με το γάλα • για να επιβεβαιώσει όσους υποστηρίζουν ότι η αξιοπρόσεκτη στόφα του έχει βαθιά στην ύφανσή της και κάτι ακροδεξιές γουρουνότριχες να! • μετά συγχωρήσεως. •

Οϊ όι μάνα μ’, Κυριάκο. • Θέλει η ΝουΔούλα να κρυφτεί κι η χαρά δεν την αφήνει. • Αλλά με μισόλογα δεν γίνεται δουλειά. • Για να πείσεις ως αποφασισμένος να κάνεις μεταρρυθμίσεις και ν’ αλλάξεις κομμάτι την Απροσάρμοστη, • θα έπρεπε να μιλάς ευθαρσώς, έτσι όπως μίλησε την Κυριακή το πρωί ο Θεοδωράκης • – όχι ο Μίκης, ο Σταύρος. • Ετσι όπως απλά, σπαθάτα και πειστικά εξήγησε για «ποιους λόγους δεν θα πάει» στην ανωφελή φιέστα για το Μακεδονικό. • Ή θα έπρεπε να διέπεσαι • –δείχνοντάς το– • από όσα σοφά-αυτονόητα έγραψε την περασμένη Κυριακή στην «Κ» ο καθηγητής του Αθήνησι Αριστείδης Χατζής στο θαρραλέο άρθρο του «Οι πέντε προϋποθέσεις για να λυθεί το Μακεδονικό» (σ. 24). • Διαβάστε το • αλλά δεν μπορώ ν’ αντισταθώ στον πειρασμό να αντιγράψω εδώ μία από τις πέντε προϋποθέσεις: •

«Δεν έχουμε μόνο εμείς Ιστορία. • Στη χώρα που εμείς ονομάζουμε ΠΓΔΜ ή περιφρονητικά Σκόπια, και που οι πολίτες της αποκαλούν “Δημοκρατία της Μακεδονίας”, • ζει ένας λαός που πιστεύει σε μια κατασκευασμένη εθνική ταυτότητα. • Αλλά μαντέψτε: • και η ελληνική εθνική ταυτότητα, όπως όλες άλλωστε, είναι μια κατασκευή. • Παλαιότερη, πιο στέρεη ίσως, πολύ πιο καλά επεξεργασμένη και με μεγαλύτερη προϊστορία. • Αλλά οπωσδήποτε κατασκευή. • Η πολιτική και επιλεκτική χρήση της Ιστορίας σε τέτοιου είδους διεθνείς διαφορές είναι κακή και ατελέσφορη πρακτική» • τονίζει ο καθηγητής Χατζής και εξηγεί πειστικότατα το γιατί στη συνέχεια του άρθρου του. • Διαβάστε το, ιδίως οι αγαλλιώντες με τα συλλαλητήρια Φρα-Φρα. • Εν τω μεταξύ, στον Υπαρκτό Ελληνισμό, η Ν.Δ. έψεξε τη συριζαία ΕΡΤ γιατί δεν μετέδωσε «ζωντανά» κομμάτια του Φρα-Φρα • (πλήρης σου λέω η υιοθέτησις). • Και ο κωμικός και συριζαίος βουλευτής Σκουρολιάκος επιχειρηματολογεί στη Βουλή: • «Αν εμείς δεν είχαμε ανοίξει τη δημόσια τηλεόραση, δεν θα μπορούσε τώρα η Ν.Δ. να διαμαρτύρεται για το τι δείχνει ή δεν δείχνει η ΕΡΤ». •

Ποιες «Πέντε προϋποθέσεις», κύριε καθηγητά μου. • Πέντε χιλιάδες – και αν.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή