ΕΙΚΑΣΤΙΚΑ

Ούριος καλλιτεχνικός άνεμος φέρνει 72 έργα Βολανάκη στην καρδιά της Αθήνας

ΜΑΡΓΑΡΙΤΑ ΠΟΥΡΝΑΡΑ

Η εντυπωσιακή είσοδος της έκθεσης με τα 72 έργα του θαλασσογράφου Kωνσταντίνου Βολανάκη.

ΕΤΙΚΕΤΕΣ: ΑΘΗΝΑΪΚΑ PLUS

Ο κόσμος είχε αρχίσει να συγκεντρώνεται από νωρίς στη συμβολή της Μέρλιν και της λεωφόρου Βασιλίσσης Σοφίας, στα προχθεσινά εγκαίνια της λαμπρής αναδρομικής του Ιδρύματος Θεοχαράκη με τίτλο: «Κωνσταντίνος Βολανάκης: Ο πατέρας της ελληνικής θαλασσογραφίας». Είχαν περάσει, άλλωστε, δέκα χρόνια από το τελευταίο αφιέρωμα στον σπουδαίο ζωγράφο της Σχολής του Μονάχου στο Ναυτικό Μουσείο Ελλάδος στον Πειραιά. Ετσι, είχαμε πράγματι πολύ καιρό να δούμε από κοντά αυτές τις ωραίες θαλασσινές σκηνές που τον κάνουν έναν από τους πλέον αγαπητούς ζωγράφους στην πατρίδα μας. Ο Βολανάκης συνέδεσε το όνομα και την πορεία του με το υγρό στοιχείο, τις ιστορικές ναυμαχίες αλλά και τη γνώση του για κάθε είδους πλεούμενο που αποτύπωσε με τον χρωστήρα του. Παρότι χειμώνας, λοιπόν, και μάλιστα στην καρδιά της Αθήνας, όλοι οι παρευρισκόμενοι είχαν την αίσθηση της αλμύρας και του ούριου ανέμου που συγκέντρωσε 72 καταπληκτικά έργα στο φιλόξενο «λιμάνι» του Ιδρύματος.

Η βραδιά των εγκαινίων ξεκίνησε με τους χαιρετισμούς του προέδρου του Ιδρύματος Β. & Μ. Θεοχαράκη, Βασίλη Θεοχαράκη, του καθηγητή Ιστορίας της Τέχνης Μανόλη Βλάχου, που έχει αφιερώσει χρόνο και ενέργεια για να μελετήσει εις βάθος το έργο του ζωγράφου, καθώς και του διευθυντή εικαστικού προγράμματος του Ιδρύματος Θεοχαράκη και του επιμελητή της έκθεσης Τάκη Μαυρωτά. Στους ορόφους είχαν απλωθεί με χάρη, σαν να ήταν ακροβολισμένα στο πέλαγο, όλα τα αριστουργήματα: όπως «Η ναυμαχία της Σαλαμίνας», η «Ναυμαχία του Ναβαρίνου κατά Garneray», το «Λιμάνι του Βόλου», η «Εξοδος του Αρεως», η «Aφιξη της πριγκίπισσας Σοφίας» και «Το λιμάνι του Πειραιά». Η σύμπλευσή τους δεν ήταν μια εύκολη υπόθεση, καθώς ανήκαν σε πολλές ιδιωτικές και δημόσιες συλλογές. Από την Εθνική Πινακοθήκη και τα αποκτήματα του Ναυτικού Μουσείου της Ελλάδος, στη συλλογή του Κοινωφελούς Ιδρύματος Αλέξανδρος Σ. Ωνάσης, του Αρχηγείου Ναυτικού, του Μουσείου Κυκλαδικής Τέχνης, της Πινακοθήκης Ε. Αβέρωφ-Μέτσοβο, της Εθνικής Τράπεζας, της Alpha Bank, της Δημοτικής Πινακοθήκης Πειραιά. Ο εφοπλιστής Πάνος Λασκαρίδης ήταν από τους ιδιώτες που δάνεισε τα περισσότερα έργα, καθώς είναι γνωστή η προτίμησή του για τον ζωγράφο αυτό. Παρευρέθηκε στα εγκαίνια μαζί με τον υιό του Παναγιώτη και την κόρη του Σουζάννα. Αλλοι ιδιώτες που συνέβαλαν ήταν ο Μιχάλης Δημητρακόπουλος, ο Ευάγγελος Αγγελάκος που παρευρέθησαν επίσης στην βραδιά των εγκαινίων. Η Μαριάννα Λάτση επίσης δάνεισε έργα.

Περισσότερα από 1.500 άτομα έδωσαν το «παρών»: η Oλγα Κεφαλογιάννη βουλευτής Νέας Δημοκρατίας, ο τέως υπουργός Νίκος Χριστοδουλάκης, η Μαρίνα Λαμπράκη-Πλάκα, ο πρίγκιπας Νικόλαος και η Τατιάνα Μπλάνικ, ο διευθυντής του Ιδρύματος Αικατερίνη Λασκαρίδη ναύαρχος Κωνσταντίνος Μαζαράκης, οι Μαρίνα, Αννίτα και Ντένη Θεοχαράκη κ.ά. Οι ζωγράφοι ήρθαν και αυτοί να υποκλιθούν στο ταλέντο του Βολανάκη: ο Σωτήρης Σόρογκας, ο Χρήστος Καράς, ο Αχιλλέας Δρούγκας, ο Στέφανος Δασκαλάκης, η Μαρία Φιλοπούλου κ.ά. παρευρέθησαν στο Ιδρυμα την Τετάρτη.

Έντυπη

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ