ΕΙΚΑΣΤΙΚΑ

«Το ελάχιστο που επιμένει» – Εγκαίνια της έκθεσης του Μανώλη Μπιτσάκη

ΜΑΡΓΑΡΙΤΑ ΠΟΥΡΝΑΡΑ

Ο καλλιτέχνης Εμμανουήλ Μπιτσάκης διακρίνεται για τη μαστοριά και την ευαισθησία του, σε έργα μικρού μεγέθους.

ΕΤΙΚΕΤΕΣ: ΑΘΗΝΑΪΚΑ PLUS

Η σχέση του συλλέκτη με τον καλλιτέχνη είναι αρχαίας κοπής. Μπορεί στις μέρες μας να μην έχουμε μαικήνες, αλλά είναι βέβαιον ότι οι άνθρωποι που αποφασίζουν να συγκροτήσουν συλλογή με τρόπο συστηματικό και συνεπή, ακόμα και αν ικανοποιούν μια προσωπική τους ανάγκη, προσφέρουν στην τέχνη, προσφέρουν στην κοινωνία. Ο Σωτήρης Φέλιος ποτέ δεν κράτησε τα αποκτήματά του για τον εαυτό του ή την οικογένειά του, περίκλειστα στο σπίτι του. Και ο χώρος που δημιούργησε στην καρδιά της Φωκίωνος Νέγρη, είναι μια πρόσκληση στους φιλότεχνους, ένα είδος εστίας που καταπολεμά την αστική μιζέρια με ομορφιά και ελπίδα.

Εκεί εγκαινιάστηκε πριν από λίγες ημέρες η έκθεση του Μανώλη Μπιτσάκη «Το ελάχιστο που επιμένει», ενός ζωγράφου που ξεχωρίζει για τη μαστοριά του. Πάνω σε πολύ μικρές επιφάνειες, απλώνει ολόκληρους κόσμους με τη σιγουριά του σταθερού χεριού ενός μικρογράφου. Τα 50 έργα του από τη Συλλογή φανερώνουν την εξελικτική πορεία του αλλά και τη στενή σύνδεση που έχει με τον Φέλιο, ο οποίος άρχισε να πρωτοαγοράζει έργα του το 1998. Είκοσι χρόνια μετά, η συμπόρευση συνεχίζεται. Μαζί με τους λιλιπούτειους πίνακές του εκτίθενται και τα σημειωματάρια του καλλιτέχνη, σαν ένα είδος οπτικού ημερολογίου. Και ήταν πολύ συγκινητικό πως στα εγκαίνια όση σημασία έδωσαν οι επισκέπτες στα έργα, άλλη τόση έδωσαν και σε αυτά τα ταπεινά τεκμήρια.

Στη Φωκίωνος Νέγρη 16 έδωσαν το «παρών» καλλιτέχνες, επιμελητές, γκαλερίστες, φιλότεχνοι, ιστορικοί τέχνης και συλλέκτες, σε μια σύναξη σε κλίμα εγκάρδιο και ζεστό. Στην εποχή της κρίσης, τέτοιες συνάξεις έχουν πάντοτε χαρακτήρα ιαματικό.

Η ιστορικός τέχνης Τατιάνα Σπινάρη-Πολλάλη, ιδιοκτήτρια της γκαλερί Citronne στον Πόρο και η συνάδελφος Λουίζα Καραπιδάκη είχαν κάνει πηγαδάκι με την καλλιτέχνιδα Αφροδίτη Λίτη. Η επιμελήτρια της Εθνικής Πινακοθήκης Λίνα Τσίκουτα-Δεϊμέζη, η ιστορικός τέχνης Ελισάβετ Πλέσσα έδωσαν το «παρών» μαζί με τον Νεκτάριο Βορρέ, τον πρόεδρο του ομώνυμου μουσείου. Εκεί βρέθηκε και η υπεύθυνη αρχαιολόγος του Αρχαιολογικού Μουσείου Πόρου, Μαρία Γιαννοπούλου. Από κοντά και οι σκηνοθέτες Τάκης Χατζόπουλος, Μενέλαος Καραμαγγιώλης καθώς και η υπεύθυνη Αρχείου του Ινστιτούτου Σύγχρονης Ελληνικής Τέχνης Μαρία Βασιλείου. Παρέστησαν, επίσης, οι συλλέκτες Γιώργος Βογιατζόγλου, Αντώνης και Αζια Χατζηιωάννου, Νίκος Παπαγεωργίου, Κυριάκος Τσιφλάκος, Φίλιππος Μπεγλέρης, Χρίστος Χριστοφής, ο ιστορικός τέχνης Γιώργος Μυλωνάς, οι δημοσιογράφοι Νίκος Μαστροπαύλος, Αντώνης Κυριαζάνος και Ζέτα Τζιώτη, ο γκαλερίστας Γιάννης Καλλιγάς, η Μυρτώ Τζανετάκη, η Νίκη Λαλιώτη και η Μαρίνα Φανουράκη. Από την έκθεση δεν θα μπορούσαν να λείπουν και οι εικαστικοί: Αλέκος Λεβίδης, Κώστας Παπανικολάου, Τάσος Μαντζαβίνος, Στέφανος Δασκαλάκης, Δάφνη Αγγελίδου, Αχιλλέας Παπακώστας, Αλέκος Κυραρίνης, Μαρία Φιλοπούλου, Μιχάλης Μανουσάκης, Τάσος Μισούρας, Δημήτρης Κατσιγιάννης, Αντώνης Στάβερης, Μαρία Γιαννακάκη, Θεόφιλος Κατσιπάνος, Ολγα Μηλιαρέση-Φωκά κ.ά.

Έντυπη

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ