ΜΟΥΣΙΚΗ

Ο Λεωνίδας Καβάκος συμπράττει με την ΚΟΑ για έναν ιερό φιλανθρωπικό σκοπό

ΜΑΡΓΑΡΙΤΑ ΠΟΥΡΝΑΡΑ

Σολίστ και αρχιμουσικός, ο Καβάκος διακρίνεται για το πάθος του και στους δύο ρόλους.

ΕΤΙΚΕΤΕΣ: ΑΘΗΝΑΪΚΑ PLUS

Πρέπει να είναι η πιο συγκινητική ιστορία που έχω ακούσει όσα χρόνια είμαι δημοσιογράφος. Μου τη διηγήθηκε ο ίδιος ο Λεωνίδας Καβάκος. Πριν από ένα μικρό χρονικό διάστημα, ο κορυφαίος μουσικός έτυχε να επισκεφθεί συγκυριακά τη μονάδα εντατικής θεραπείας των νεογνών στο Νοσοκομείο Παίδων. Είδε από κοντά τις ηρωικές προσπάθειες που έκαναν οι ιατροί να βοηθήσουν τα βρέφη αλλά και τις αντίξοες συνθήκες μέσα στις οποίες εργάζονταν. Ο ιατρικός εξοπλισμός ήταν παρωχημένης τεχνολογίας και πολλά μηχανήματα χρειάζονταν αναβάθμιση. O διευθυντής της μονάδας, Γιάννης Καπετανάκης, τον παρακάλεσε να έλθει με το βιολί του να παίξει στα νεογέννητα που έδιναν πραγματική μάχη να κρατηθούν στη ζωή. Εχει, άλλωστε, αποδειχθεί η ευεργετική επίδραση της κλασικής μουσικής σε αυτές τις περιπτώσεις.

Το έπραξε. Επαιξε Μπαχ στα μωρά, μόνος μέσα στον θάλαμό τους. Επειτα από λίγα λεπτά, το θαύμα είχε γίνει. Οι έντονοι καρδιακοί τους σφυγμοί είχαν αρχίσει να πέφτουν και η μουσική του απεδείχθη το καλύτερο φάρμακο. Μερικά από τα βρέφη ήταν ωρών ή ημερών. Κι όμως, η αντίδρασή τους στη μουσική ήταν άμεση. Η καταπράυνση ήταν πολύ σημαντική. «Ηταν μια εμπειρία που δεν θα ξεχάσω ποτέ μου», έλεγε ο Λεωνίδας Καβάκος, προσθέτοντας ότι και για εκείνον ήταν μια μοναδική στιγμή στην καριέρα του. Δεν είναι, λοιπόν, καθόλου τυχαίο πως τα έσοδα από τις δύο εμφανίσεις του με την Κρατική Ορχήστρα Αθηνών, σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη, αυτήν την εβδομάδα, θα πάνε προς ενίσχυση της μονάδας, της Μονάδας Εντατικής Θεραπείας Παίδων του ίδιου νοσοκομείου καθώς και στον Σύλλογο Γονέων Παιδιών με Νεοπλασματικές Ασθένειες Β. Ελλάδος, «Λάμψη» στη Θεσσαλονίκη.

Ο Καβάκος δεν είναι απλώς ένας εκπληκτικός μουσικός. Αυτό που τον διαφοροποιεί είναι το ήθος του, η διάθεση για προσφορά, η κοινωνική του ευαισθησία. Η σύμπραξη του με την ΚΟΑ προήλθε με πρωτοβουλία ορισμένων μελών της, που τον πλησίασαν και του πρότειναν να κάνουν μαζί συναυλίες με εκείνον ως σολίστ και αρχιμουσικό. Οχι μόνο δέχθηκε, αλλά θέλησε να διαθέσει το ποσό της αμοιβής του είτε για τις ανάγκες της ορχήστρας (λ.χ. αντικατάσταση των παλαιών μουσικών οργάνων) είτε για άλλους φιλανθρωπικούς σκοπούς στις πόλεις όπου θα γίνονται οι εμφανίσεις. Η πρώτη συναυλία έγινε στην Καλαμάτα. Ακολούθησαν δύο ακόμα στις αρχές του έτους που έγιναν στην Πάτρα και στο Αγρίνιο με μεγάλη επιτυχία. Αξίζει να τον απολαύσετε αύριο στο Μέγαρο Μουσικής Αθηνών στις 8.30 μ.μ. και την Κυριακή στις 9 μ.μ. στο Μέγαρο Μουσικής Θεσσαλονίκης με την ΚΟΑ. Τόσο ο ίδιος όσο και η ορχήστρα μάς δίνουν ένα θετικό παράδειγμα ανιδιοτέλειας σε μια τόσο δύσκολη εποχή. Αρωγός στην προσπάθεια αυτή είναι και το Ιδρυμα Νιάρχος, το οποίο στηρίζει την πρωτοβουλία για τις δύο συναυλίες.

Το πρόγραμμα περιλαμβάνει κοντσέρτο για βιολί και ορχήστρα σε ρε ελάσσονα του Μπαχ, (BWV1052) και τη Συμφωνία αρ. 4 σε μι ύφεση μείζονα, «Ρομαντική» του Μπρούκνερ. Και ο Καβάκος θα διαπρέψει σε ρόλο αρχιμουσικού και σολίστ. Ευχαριστούμε maestro. Για όλα...

Επανόρθωση

Στα χθεσινά «Αθηναϊκά» δημοσιεύθηκε εκ παραδρομής ότι το International Propeller Club of Piraeus ήταν ο διοργανωτής της εκδήλωσης που πραγματοποιήθηκε στις 8 Μαΐου στη Ναυτιλιακή Λέσχη Πειραιά. Το γεύμα εργασίας, με ομιλητή τον Αμερικανό πρέσβη Τζέφρεϊ Πάιατ, διοργάνωσε η ίδια η Λέσχη.

Έντυπη

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ