Σε αναμονή ο διαγωνισμός της γραμμής 4 του μετρό για την απόφαση του ΣτΕ

Σε αναμονή ο διαγωνισμός της γραμμής 4 του μετρό για την απόφαση του ΣτΕ

2' 9" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Εμπλοκή στον διαγωνισμό για το μεγαλύτερο νέο έργο υποδομής προκαλεί η πολυαναμενόμενη απόφαση του ΣτΕ για το Ακτιο – Αμβρακία. Η «Αττικό Μετρό» αποφάσισε να δώσει την τέταρτη κατά σειρά παράταση στη β΄ φάση του διαγωνισμού για την κατασκευή της γραμμής 4 του μετρό, αναμένοντας τη δημοσίευση της απόφασης του ανώτατου ακυρωτικού δικαστηρίου. Σύμφωνα με τις μέχρι τούδε πληροφορίες, η απόφαση «μπλοκάρει» τον διαγωνισμό εξαιτίας της συμμετοχής των εταιρειών «Ακτωρ» και ΤΕΡΝΑ και της απόφασης της Επιτροπής Ανταγωνισμού. Οι δύο εταιρείες συμμετέχουν σε σχήματα που διεκδικούν τη νέα γραμμή του μετρό, προϋπολογισμού 1,8 δισ. ευρώ.

Η κατάθεση τεχνικών και οικονομικών προσφορών, που ήταν αρχικά προγραμματισμένη για τις 10 Δεκεμβρίου, παρατάθηκε για 4η φορά, με νέα καταληκτική ημερομηνία τις 15 Μαρτίου. Επισήμως, η «Αττικό Μετρό» υποστηρίζει ότι η παράταση δίνεται για την καλύτερη προετοιμασία των συμμετεχόντων. Στην πραγματικότητα όμως η εταιρεία τελεί εν αναμονή της απόφασης του Συμβουλίου της Επικρατείας, για την οποία ελάχιστα είναι μέχρι στιγμής γνωστά. Οι λόγοι είναι προφανείς: σε περίπτωση που η απόφαση του Συμβουλίου της Επικρατείας ακυρώσει το αποτέλεσμα του διαγωνισμού-σκούπα για την ολοκλήρωση του οδικού άξονα Ακτίου – Αμβρακίας λόγω της συμμετοχής των δύο κατασκευαστικών εταιρειών, η απόφαση αυτή θα συμπαρασύρει αυτόματα όλους τους διαγωνισμούς που οι εν λόγω εταιρείες διεκδικούν. Ο διαγωνισμός για την κατασκευή της γραμμής 4 είναι ο μεγαλύτερος από πλευράς οικονομικού και κατασκευαστικού αντικειμένου στη χώρα μας και συνεπώς ο… αλληλοσπαραγμός των συμμετεχόντων είναι ούτως ή άλλως αναμενόμενος. Στην πραγματικότητα, βέβαια, θα κριθεί από τη «μοιρασιά» που θα γίνει σε επίπεδο υπεργολαβιών, ώστε να έχουν όλοι ένα κομμάτι από την πίτα του έργου (οι συζητήσεις ανάμεσα στις μεγάλες κατασκευαστικές για τις συμφωνίες της «επόμενης μέρας», ανάλογα με το ποιος θα αναλάβει το έργο, δεν φαίνεται να έχουν ακόμα καταλήξει). Σε κάθε περίπτωση, το τελευταίο που επιθυμεί η «Αττικό Μετρό» είναι μια μακρά δικαστική εμπλοκή η οποία θα οδηγήσει στην επόμενη φάση του διαγωνισμού μόνο ένα κοινοπρακτικό σχήμα (μετά τον αποκλεισμό της κοινοπραξία ΤΕΡΝΑ – Vinvi – Siemens και «Ακτωρ» – Ansaldo – Hitachi Rail).

Τι έχει μέχρι σήμερα γίνει γνωστό για την απόφαση του ΣτΕ; Οπως αποκάλυψε η «Κ» (20/2/19), το ΣτΕ έκανε εν μέρει δεκτή προσφυγή της GD Infrastrutture εναντίον της απόφασης της Αρχής Εξέτασης Προδικαστικών Προσφυγών, με την οποία δόθηκε το πράσινο φως για την ανάθεση του έργου Ακτιο – Αμβρακία στην κοινοπραξία «Ακτωρ»-ΤΕΡΝΑ. Σύμφωνα με νεότερες πληροφορίες της «Κ», η ιταλική εταιρεία υπέβαλε αίτηση ασφαλιστικών μέτρων στο Δ΄ τμήμα και η απόφαση αναμένεται να δημοσιευτεί την επόμενη εβδομάδα (δημοσιεύτηκε μόνο το διατακτικό της απόφασης, το οποίο περιλαμβάνει μόνο το ότι η αίτηση έγινε εν μέρει δεκτή και το βασικό σκεπτικό).

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή