Ξεκινούν τον Σεπτέμβριο οι εργασίες για τη νέα μονάδα του Mυτιληναίου

Ξεκινούν τον Σεπτέμβριο οι εργασίες για τη νέα μονάδα του Mυτιληναίου

1' 31" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Ενας από τους μεγαλύτερους σταθμούς συνδυασμένου κύκλου με καύσιμο φυσικό αέριο (CCGT) στην Ευρώπη, ετοιμάζεται να μπει σε φάση κατασκευής. Οπως ανακοίνωσε σήμερα η «Mυτιληναίος», ολοκληρώνοντας όλες τις απαιτούμενες αδειοδοτικές διαδικασίες και με τη συνδρομή και εμπειρία του Τομέα Εργων EPC – METKA, ξεκινάει το φθινόπωρο τις κατασκευαστικές εργασίες. Σύμφωνα με την εταιρεία, ο νέος σταθμός CCGT θα είναι ισχύος 826 MW και θα κατασκευαστεί στο Ενεργειακό Κέντρο της εταιρείας στον Αγ. Νικόλαο.

Ο Τομέας Εργων EPC – METKA έχει άλλωστε αναλάβει με μεγάλη επιτυχία δεκάδες σταθμούς συνδυασμένου κύκλου παγκοσμίως, κάτι που αποτελεί εγγύηση τόσο για την ποιότητα όσο και για την ταχύτητα κατασκευής. Ο σταθμός, ο οποίος θα έχει ως βασικό προμηθευτή την GE, θα διαθέτει αεριοστρόβιλο τεχνολογίας class H, με θερμική απόδοση μεγαλύτερη από 63%, γεγονός που θα τον καθιστά τον πιο αποδοτικό αυτή τη στιγμή στην Ευρώπη. Το προβλεπόμενο κόστος επένδυσης, σύμφωνα με την ανακοίνωση της «Mυτιληναίος», είναι της τάξεως των 300 εκατ. ευρώ, ενώ αναμένεται να δημιουργηθούν πολλές νέες θέσεις εργασίας, οι οποίες –κατά πάγια πρακτική της εταιρείας– θα καλυφθούν κυρίως από κατοίκους της ευρύτερης περιοχής. Η ημερομηνία έναρξης λειτουργίας του σταθμού (commissioning) τοποθετείται στο δ΄ τρίμηνο του 2021.

Εχοντας στο χαρτοφυλάκιό της και αυτόν τον σταθμό, η ισχύς ηλεκτρικής ενέργειας που θα διαθέτει η «Mυτιληναίος» θα ξεπερνάει τα 2000 MW (πλέον του χαρτοφυλακίου ΑΠΕ), συμβάλλοντας σημαντικά με αυτόν τον τρόπο στην ενεργειακή ασφάλεια της χώρας, αλλά και με προϋποθέσεις εξαγωγών σε γειτονικές χώρες με βάση το νέο ευρωπαϊκό πλαίσιο (target model).

Ταυτόχρονα, η «Mυτιληναίος» συμβάλλει αποτελεσματικά στην παραγωγή «καθαρής» ενέργειας, καθώς με τη χρήση του φυσικού αερίου ελαχιστοποιούνται οι εκπομπές ρύπων και οι επιπτώσεις τους. Το φυσικό αέριο κατά την καύση του εκπέμπει λιγότερα αέρια του θερμοκηπίου από τα υπόλοιπα συμβατικά καύσιμα, ενώ ένας σταθμός CCGT υπολογίζεται ότι εκπέμπει κάτω από το ένα τέταρτο των εκπομπών μιας θερμικής λιγνιτικής μονάδας.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή