ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Η εφαρμογή που βρίσκει προσφορές επιβραβεύει τους καταναλωτές

ΔΕΣΠΟΙΝΑ ΚΟΝΤΗ

ΕΤΙΚΕΤΕΣ:

Σε ένα ενδιαφέρον κυνήγι θησαυρού μετατρέπει την αγοραστική εμπειρία των καταναλωτών η ομάδα της νεοφυούς επιχείρησης bespot, δίνοντάς τους τη δυνατότητα να ανακαλύψουν, όπου και εάν βρίσκονται, εκπτώσεις και προσφορές με μια απλή επίσκεψή τους σε ένα κατάστημα. Με τον τρόπο αυτό, επιχειρήσεις λιανικής και εστίασης προσελκύουν περισσότερους καταναλωτές στα φυσικά καταστήματά τους, αυξάνοντας ταυτόχρονα τον τζίρο τους και δημιουργώντας δίκτυο νέων αλλά και σταθερών πελατών. Πρόκειται δηλαδή για ένα τεχνολογικό «όπλο», το οποίο, από τη μια, βοηθάει τις επιχειρήσεις να προσελκύσει πελάτες, από την άλλη, εξασφαλίζει στους καταναλωτές καλύτερες τιμές.

Η ιδέα της bespot ευθυγραμμίζεται πλήρως με τη γενικότερη τάση που παρατηρείται στην παγκόσμια αγορά, όπου το λιανεμπόριο τίθεται πλέον στις υπηρεσίες της τεχνολογίας, μεταβάλλοντας τις καταναλωτικές συνήθειες και προσφέροντας νέες αγοραστικές εμπειρίες. Ο Λέων Γαβαλάς, εκ των ιδρυτών της πλατφόρμας, αναφερόμενος στη δραστηριότητα της εταιρείας, προσέθεσε ότι η bespot δίνει στις επιχειρήσεις και χρήσιμα insights για τις προτιμήσεις και τη γενικότερη συμπεριφορά των καταναλωτών. «Υποστηρίζει δηλαδή δραστηριότητες επιχειρηματικής αναλυτικής και έρευνας αγοράς για τις επιχειρήσεις λιανικής και καταναλωτικών αγαθών που θέλουν να κατανοήσουν τους καταναλωτές τους, καταλήγοντας παράλληλα σε στοχευμένα συμπεράσματα (insights)». O ίδιος εξηγεί ότι μέσα από την εφαρμογή, που είναι διαθέσιμη δωρεάν για Android και iOS, οποιοσδήποτε επισκέπτεται τα καταστήματα και τα σημεία που μπορεί να ανακαλύψει στην εφαρμογή, και δίνει τη γνώμη του σχετικά με την εμπειρία του σε αυτά, έχει τη δυνατότητα «να κερδίσει –έτσι απλά– δωροεπιταγές και κουπόνια από γνωστές μάρκες και καταστήματα που τον ενδιαφέρουν». «Μέσα από τα εργαλεία μας έχουμε περιπτώσεις καταστημάτων που έχουν κατορθώσει να αυξήσουν κατά 20% τις νέες επισκέψεις και το μέσο καλάθι έως και 17%.

Επιπλέον, μέσω της συλλογής δεδομένων που παρέχουμε, οι επιχειρήσεις έχουν πρόσβαση σε πληροφορίες τις οποίες δύσκολα μέχρι πρότινος θα μπορούσαν να αποκτήσουν», συμπληρώνει ο κ. Γαβαλάς. Πώς ακριβώς λειτουργεί; Ο τρόπος που έχει σχεδιάσει η ομάδα την εφαρμογή θυμίζει χάρτη εξερεύνησης ενός μεγάλου όγκου καταναλωτικών αγαθών. Ανοίγοντας την εφαρμογή, ο χρήστης μπορεί να δει στον χάρτη διαφορετικά σημεία, καταστήματα, πάρκα, παραλίες κ.λπ. Ετσι, κάθε φορά που επισκέπτεται ή περνάει από κάποιο σημείο από αυτά κερδίζει πόντους και δώρα, απλώς ανοίγοντας και χρησιμοποιώντας την εφαρμογή. Ηδη σήμερα η εφαρμογή επιβραβεύει χρήστες σε περίπου 2.000 σημεία σε όλη την Ελλάδα με έμφαση στην Αθήνα, στην Πάτρα και στη Θεσσαλονίκη. Τα δε έσοδα της bespot προκύπτουν από τις χρεώσεις που αυτή επιβάλλει στις συνεργαζόμενες επιχειρήσεις, προκειμένου αυτές να διαμοιράζουν επιβραβεύσεις και να λαμβάνουν χρήσιμα insights σχετικά με τους επισκέπτες τους.

Παρόλο που κάποιος θα μπορούσε να υποθέσει ότι η εφαρμογή «παρακολουθεί» τα βήματα των καταναλωτών, ο κ. Γαβαλάς αναφέρει ότι ο χρήστης μπορεί να επιλέξει να μην απαντήσει σε ερωτήσεις των καταστημάτων-επιχειρήσεων που επισκέπτεται, επισημαίνοντας ότι τα δεδομένα που παρέχονται στις εταιρείες σχετικά με την ανάλυση της συμπεριφοράς του καταναλωτή είναι ανώνυμα.

Η bespot προέκυψε ύστερα από τη συνεργασία του κ. Γαβαλά και της έτερης ιδρύτριας της εταιρείας Αναστασίας Γρίβα στο Εργαστήριο Ηλεκτρονικού Εμπορίου και Επιχειρείν του Οικονομικού Πανεπιστημίου Αθηνών - ELTRUN. «Μέσα από την τριβή μας με επιχειρήσεις και καταναλωτές προέκυψε η ιδέα, και το 2017 συμμετέχοντας στο πρόγραμμα VivaNest, που διοργάνωσε η Viva Wallet, δημιουργήσαμε το πρωτότυπο προϊόν (MVP) και πραγματοποιήσαμε μια πρώτη πιλοτική δοκιμή. Βλέποντας στη συνέχεια την απήχηση της ιδέας και αφού πραγματοποιήσαμε τις απαραίτητες αλλαγές στο επιχειρηματικό μοντέλο για να είναι βιώσιμο, ιδρύσαμε την εταιρεία μας στο τέλος του 2018, όσο ήμασταν στον έκτο κύκλο του προγράμματος egg της Eurobank», καταλήγει ο ίδιος.

Έντυπη

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ