ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Δεν αυξάνονται τα διόδια στον άξονα της Αττικής Οδού

ΓΙΩΡΓΟΣ ΛΙΑΛΙΟΣ

ΕΤΙΚΕΤΕΣ:

Με δύο λιτές ανακοινώσεις –μία της Αττικής Οδού και μία του υπουργείου Υποδομών– «επισημοποιήθηκε» χθες η μη εφαρμογή της αύξησης στα διόδια. Πρόκειται για την κατάληξη μιας έντονης διαφωνίας ανάμεσα στις δύο πλευρές, η οποία ξεκίνησε επί της προηγούμενης ηγεσίας του υπουργείου, ως αποτέλεσμα των παρελκυστικών χειρισμών της στο θέμα της παράτασης της σύμβασης του οδικού άξονα. Αυτό που δεν διευκρινίζεται από καμία από τις δύο πλευρές είναι αν οι αυξήσεις στα διόδια μετατίθενται για τις αρχές του νέου έτους.

Πρώτη ήρθε χθες η (μόλις μιας πρότασης) ανακοίνωση της Αττικής Οδού: «Το διοικητικό συμβούλιο της Αττικής Οδού δηλώνει ότι δεν θα εφαρμόσει τις αυξήσεις διοδίων τελών που ανακοίνωσε στις 14 Ιουνίου 2019». Ακολούθησε ο σχολιασμός του υπουργού Κώστα Καραμανλή: «Οταν η Αττική Οδός ανακοίνωσε αυξήσεις στα διόδια, βρισκόμασταν στην αντιπολίτευση. Το στενό κομματικό μας συμφέρον ήταν η τοποθέτησή μας να περιοριστεί στο ότι αυτά είναι τα αποτελέσματα της πολιτικής του ΣΥΡΙΖΑ... Ομως ξεκαθαρίσαμε επίσης ότι διαφωνούμε με αυτή την αύξηση γιατί είναι κοινωνικά άδικη. Σταθερά στην ίδια θέση επιμείναμε και όταν αναλάβαμε τη διοίκηση του υπουργείου. Κι έτσι σήμερα, βλέπουμε με ικανοποίηση την απόφαση της Αττικής Οδού να μην εφαρμόσει τις αυξήσεις. Πάνω απ’ όλα, το καλό του πολίτη».  Το ζητούμενο, βέβαια, είναι για ποιους λόγους οι δύο κατασκευαστικές εταιρείες που έχουν την πλειοψηφία στην Αττική Οδό (Ελλάκτωρ και J&P Αβαξ) αποφάσισαν να υποχωρήσουν. Ο υπουργός κατηγορηματικά αρνείται ότι παρείχε οποιοδήποτε αντάλλαγμα ή υπόσχεση (όπως ο προκάτοχός του Χρήστος Σπίρτζης, που «διαπραγματευόταν» για μήνες επέκταση της σύμβασης παραχώρησης, υπέγραψε ένα αγνώστου περιεχομένου μνημόνιο συνεργασίας και τελικά δεν προχώρησε ελλείψει στήριξης από τον ΣΥΡΙΖΑ). Πηγές του υπουργείου υποστηρίζουν ότι η εταιρεία δέχθηκε τελικώς ότι η στιγμή που επελέγη για τις αυξήσεις των διοδίων ήταν κακή, κάτι που βέβαια μένει να αποδειχθεί. Πάντως, η κυβέρνηση δεν βλέπει «με καλό μάτι» το ενδεχόμενο της επέκτασης της σύμβασης της Αττικής Οδού, καθώς θα δώσει «λαβές» πολιτικά για κριτική.

Κατά τα λοιπά, το υπουργείο Υποδομών στρέφει πλέον την προσοχή του στο μετρό της Θεσσαλονίκης, ενόψει και της ΔΕΘ, καθώς το έργο βρίσκεται σε κρίσιμο σημείο και η ανάγκη λήψης άμεσων αποφάσεων είναι επιτακτική. Στο επίκεντρο βρίσκονται η τύχη του σταθμού Βενιζέλου και των εκκρεμούντων διαγωνισμών για την επέκταση προς Καλαμαριά.

Έντυπη

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ