ΕΛΛΑΔΑ

Αντιπαράθεση για το μετρό Θεσσαλονίκης

ΓΙΩΡΓΟΣ ΛΙΑΛΙΟΣ

Την αντίθεσή τους εξέφρασαν, χθες, βουλευτές της αντιπολίτευσης στη σχεδιαζόμενη απόσπαση και επανατοποθέτηση των αρχαιοτήτων στον σταθμό Βενιζέλου (στη φωτογραφία απεικονίζεται μνημειακό πρόπυλο στην πλατεία νοτίως της decumanus maximus, σταθμός Βενιζέλου).

ΕΤΙΚΕΤΕΣ:

Σε υψηλούς τόνους έφθασε στη Βουλή η συζήτηση για το μετρό της Θεσσαλονίκης, με αφορμή την παρουσίαση της νέας ηγεσίας της «Αττικό Μετρό» στην αρμόδια επιτροπή. Βουλευτές της αντιπολίτευσης εξέφρασαν την αντίθεσή τους στη σχεδιαζόμενη απόσπαση και επανατοποθέτηση των αρχαιοτήτων, ενώ ο Νίκος Φίλης κατηγόρησε την κυβέρνηση ότι ασκεί πίεση στην αρχαιολογική υπηρεσία για λογαριασμό ιδιοτελών συμφερόντων. Από την πλευρά του, ο κ. Νίκος Ταχιάος ζήτησε να σταματήσει η «δραματοποίηση» του έργου.

Ο υπουργός Υποδομών παρουσίασε στην Επιτροπή Δημόσιων Επιχειρήσεων τη νέα ηγεσία της «Αττικό Μετρό» (πρόεδρος Νίκος Ταχιάος και διευθύνων σύμβουλος Νίκος Κουρέτας). «Εχουμε μπροστά μας μία σειρά από σοβαρά προβλήματα στην υλοποίηση των έργων της εταιρείας. Στην Αθήνα οι εργασίες στην επέκταση του μετρό προς Πειραιά προχωρούν πολύ αργά. Δεύτερον, στην Αθήνα έχει χαθεί πάρα πολύς χρόνος για τον διαγωνισμό της γραμμής 4. Στο μετρό της Θεσσαλονίκης χάθηκε πολύτιμος χρόνος και τα πράγματα προχωρούν αργά, ενώ υπήρξαν περιπτώσεις που επιχειρήθηκε να δημιουργηθεί μια εικονική πραγματικότητα», ανέφερε ο υπουργός Κώστας Καραμανλής. Ο ίδιος επεσήμανε ότι το έργο δεν θα λειτουργούσε το 2020, καθώς είχαν ήδη δοθεί παρατάσεις που το έφερναν το 2021-2022 και υποστήριξε τη λύση που ανακοινώθηκε στη ΔΕΘ από τον πρωθυπουργό.

Ο προτεινόμενος πρόεδρος Νίκος Ταχιάος (υποψήφιος δήμαρχος Θεσσαλονίκης και πρώτος επιλαχών στην Α΄ Θεσσαλονίκης) ζήτησε από την πλευρά του να πέσουν οι τόνοι. «Είναι βασικό η ηγεσία της Αττικό Μετρό να συνδράμει στην αποδραματοποίηση του έργου, να κατευνάσει τις αντιδράσεις, που ειδικά στη Θεσσαλονίκη είναι πολλές φορές υπερβολικές και έχουν να κάνουν με τον μικρόκοσμο της πόλης», ανέφερε.

Οι επιλογές της κυβέρνησης στο μετρό της Θεσσαλονίκης δέχθηκαν κριτική από τους βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ Σωκρ. Βαρδάκη, Διον. Καλαματιανό και Νίκο Φίλη. Ο τελευταίος μάλιστα κατηγόρησε την κυβέρνηση ότι εξυπηρετεί ιδιωτικά συμφέροντα «δαιμονοποιώντας» την αρχαιολογική υπηρεσία. «Δεν χρειάζεται να καταφεύγουμε σε λαϊκιστικά επιχειρήματα, ότι προέχει το χρήμα του ελληνικού λαού και όχι οι ιδιοτροπίες των αρχαιολόγων», ανέφερε. Χαρακτήρισε, δε, τον κ. Ταχιάο «αποτυχόντα πολιτευτή» και την επιλογή του «παλαιοκομματική πολιτική». «Διαφωνώ ότι κάνουμε επίθεση στους αρχαιολόγους, το αντίθετο θα έλεγα. Οι ίδιοι οι αρχαιολόγοι βρίσκονται σε τεράστια αντιπαράθεση μεταξύ τους για βασικά ζητήματα», απάντησε ο κ. Καραμανλής. Υπερασπίστηκε, δε, την επιλογή Ταχιάου, λέγοντας ότι «εκτός από υποψήφιος δήμαρχος και βουλευτής έχει ένα πολύ σοβαρό βιογραφικό».

Κατά τα λοιπά, ενδιαφέρουσα ήταν η παρέμβαση του κ. Σταύρου Καλογιάννη, που ζήτησε ενημέρωση από τον κ. Καραμανλή για τον τρόπο χειρισμού της υπόθεσης του «καρτέλ» στα δημόσια έργα σε σχέση με τους εν εξελίξει διαγωνισμούς. «Είναι τεράστιο ζήτημα και το εξετάζουμε προσεκτικά. Στη γραμμή 4 έχει κολλήσει όλη η διαδικασία γιατί υπάρχει για το θέμα αυτό προσφυγή στο ΣτΕ», ανέφερε ο κ. Καραμανλής. «Ο ΣΥΡΙΖΑ είχε κάνει κάτι σωστό, να προτείνει να νομοθετήσει για να λύσει το πρόβλημα.  Θα το εξετάσουμε», κατέληξε.

Έντυπη

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ