ΕΛΛΑΔΑ

Η αφίσα στο μετρό που προκάλεσε υπουργική παρέμβαση

ΑΛΕΞΑΝΔΡΑ ΚΑΣΣΙΜΗ, ΛΙΝΑ ΓΙΑΝΝΑΡΟΥ

ΕΤΙΚΕΤΕΣ:

Κυβερνητική παρέμβαση προκάλεσε, χθες, η ανάρτηση αφισών σε σταθμούς του μετρό που τάσσονται κατά των αμβλώσεων, με αναφορά σε «αγέννητα παιδιά». Η πληρωμένη, για διάρκεια 14 ημερών, καμπάνια του αυτοαποκαλούμενου Κινήματος Υπέρ της Ζωής «Αφήστε με να ζήσω» ξεσήκωσε έντονες αντιδράσεις για το προπαγανδιστικό περιεχόμενο και την αναχρονιστική, όπως χαρακτηρίστηκε από πολλούς, τοποθέτηση επί των αμβλώσεων, με αποτέλεσμα νωρίς το μεσημέρι ο υπουργός Υποδομών, Κ. Καραμανλής, να δώσει εντολή να «κατέβουν» οι αφίσες.

Οπως τόνισαν στην «Κ» στελέχη του υπουργείου Υποδομών «στο μετρό δεν νοείται διαφημιστική δραστηριότητα που θίγει δικαιώματα των κοινωνικών ομάδων και ειδικά των γυναικών», διαμηνύοντας ότι το υπουργείο πρόκειται να διεξάγει σχετική έρευνα. Πάντως, η υπουργική παρέμβαση από μόνη της καταδεικνύει το στρεβλό της υπόθεσης, καθώς το ζήτημα αποτελεί ευθύνη των ΣΤΑΣΥ (Σταθερές Συγκοινωνίες), που διαχειρίζονται τη λειτουργία και την εμπορική πολιτική του μετρό. «Ο έλεγχος και η έγκριση του περιεχομένου των διαφημίσεων που αναρτώνται στους χώρους του μετρό είναι αποκλειστική αρμοδιότητα των ΣΤΑΣΥ», αναφέρει ανακοίνωση του υπουργείου Υποδομών, συμπληρώνοντας δηκτικά ότι «την αρμοδιότητα αυτή οφείλει να την ασκεί με υπευθυνότητα και κοινωνική συνείδηση». «Στρέφεται εναντίον ενός απολύτως κατοχυρωμένου και αναμφισβήτητου δικαιώματος των γυναικών. Οι καμπάνιες που γίνονται στους δημόσιους χώρους δεν πρέπει να διχάζουν ούτε να προσβάλουν γυναίκες που έχουν αναγκαστεί να κάνουν μια τέτοια δύσκολη επιλογή στη ζωή τους», συνεχίζει η ανακοίνωση του υπουργείου Υποδομών.

Αποστομωτική, ωστόσο, είναι η απάντηση κύκλων των ΣΤΑΣΥ ως προς το πώς κατέληξε η εν λόγω αφίσα να αναρτάται σε 17 σταθμούς του μετρό: «Ανεξάρτητα από το εάν συμφωνεί κανείς ή διαφωνεί με το περιεχόμενο μιας διαφήμισης δεν έχει το δικαίωμα να την απαγορεύσει παρά μόνο εάν αυτή προκαλεί το δημόσιο αίσθημα» σημειώνουν, προσθέτοντας ότι: «Από το εμπορικό τμήμα της εταιρείας κρίθηκε ότι η εν λόγω καμπάνια δεν θίγει το δημόσιο αίσθημα και δεν προκαλεί»! Συμπληρώνουν, μάλιστα, ότι παρόμοιες αντιδράσεις είχαν προκαλέσει οι καμπάνιες του κινήματος των vegan και του Athens Pride, εξισώνοντας πρακτικά το κίνημα κατά των αμβλώσεων με τα δικαιώματα της ΛΟΑΤΚΙ κοινότητας.

Λίγες ώρες αργότερα, πάντως, η διοίκηση των ΣΤΑΣΥ ανακοίνωνε ότι «η καμπάνια κατά των αμβλώσεων στο δίκτυο του μετρό μπορεί να θεωρηθεί υπαινικτική για τα δικαιώματα των γυναικών και αποφάσισε να αποσυρθεί η εν λόγω αφίσα από τα διαφημιστικά πλαίσια των σταθμών του δικτύου της».

Το Κίνημα Υπέρ της Ζωής είχε γίνει γνωστό προ δύο εβδομάδων περίπου, με αφορμή το πρωτοσέλιδο της εφημερίδας SporTime στην καμπάνια «Αφήστε με να ζήσω». Πίσω από την εκστρατεία βρίσκεται ο Πανελλήνιος Σύνδεσμος Προστασίας Αγέννητου Παιδιού, φορέας που έχουν συστήσει ορθόδοξα χριστιανικά σωματεία (όπως Ενωμένη Ρωμιοσύνη, Μουσική Συντροφιά, Σύλλογος Ορθοδόξου Ιεραποστολικής Δράσεως «Ο Μέγας Βασίλειος», Χριστιανική Ενωση Επιστημόνων κ.λπ). Ο φορέας, που συνεργάζεται και με την Πανελλήνια Ενωση Φίλων των Πολυτέκνων (ΠΕΦΙΠ), μεταξύ άλλων καλεί «όσους γνωρίζουν εγκύους που κινδυνεύουν να οδηγηθούν σε έκτρωση»(!) να επικοινωνήσουν μαζί του. 

Έντυπη

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ