Η δεκαετία του ’60 τροφοδοτεί τις δεξαμενές της μνήμης με έναν τρόπο σχεδόν συγκινητικό, καθώς η απόσταση του μισού και πλέον αιώνα στεφανώνει με θερμές σκιές πατίνας κάθε εικόνα της εποχής. Τουλάχιστον εκείνων που ευαγγελίζονταν την αθώα εκδοχή της καλής ζωής. Όπως αυτή η διαφήμιση του 1967 για το νέο Opel Kadett Coupe από το ημερολόγιο της εταιρείας εκείνης της χρονιάς. H Αθήνα, αλλά και η ιδέα της Ελλάδας, ήταν τότε πολύ δημοφιλής, και η εικόνα αυτή –που παραστατικά και συμβολικά συνδυάζει όλα όσα μια διαφημιστική εταιρεία θα ποθούσε– είναι απολύτως χαρακτηριστική της ώριμης φάσης της δεκαετίας του ’60. Πιθανώς λίγο πριν από τη δικτατορία η κυκλοφορία αυτής της διαφήμισης έχει ως θέμα την εικονογραφία της αιώνιας Αθήνας σε συνδυασμό με τα θέλγητρα της μοντέρνας ζωής. Η συνύπαρξη δύο όψεων της ζωής: ορμή στο μέλλον και γλυκό συναίσθημα. Το Οpel Kadett, επιτομή της μεσοαστικής οικογενειακής ζωής, έμβλημα των ανερχόμενων αστών, έχει τοποθετηθεί σαν σε βωμό σε προοπτική κάτω από την Πύλη του Αδριανού. Στο βάθος, οι Στύλοι του Ολυμπίου Διός οριοθετούν διαχρονικά σύμβολα διεθνώς αναγνωρίσιμα. Η Πύλη του Αδριανού συμβόλιζε στους ρωμαϊκούς χρόνους την είσοδο στη νέα πόλη: «Αι Νέαι Αθήναι» προς τον Ιλισό και τα ειδυλλιακά τοπία του. Μια τελετουργική αψίδα για το μέλλον και για τη δεκαετία του ’60. ■

Περιοδικό "Κ"

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ