Τα μαθηματικά, «αστέρες» του YouΤube

Τα μαθηματικά, «αστέρες» του YouΤube

2' 45" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Ανισώσεις 1ου βαθμού και τριγωνομετρικοί αριθμοί, λογάριθμοι, κλάσματα, συστήματα. Ποιος θα το φανταζόταν ότι ένα κανάλι στο ΥouΤube με αυτό το περιεχόμενο θα γινόταν ένα από τα «χιτ» της καραντίνας για μια μεγάλη σχολική κοινότητα; Κι όμως, το πολύ φρέσκο κανάλι του Νικόλα και της Μικέλας Τσακίρη, μαθητών Β΄ Λυκείου και Γ΄ Γυμνασίου, με τίτλο «Maths Q&A», στο οποίο λύνουν με εύληπτο τρόπο απορίες συμμαθητών τους γύρω από τα μαθηματικά, συγκεντρώνει καθημερινά όλο και περισσότερους συνδρομητές. Ποιος θέλει να ρωτήσει τον καθηγητή όταν μπορεί να ρωτήσει τον συμμαθητή;

«Η ιδέα ήταν… οικογενειακή», λέει στην «Κ» ο Νικόλας, που είναι και ο frontman του καναλιού – η Μικέλα είναι υπεύθυνη για την επεξεργασία, «μορφοποίηση» και επιμέλεια των βίντεο. «Με την καραντίνα και την τηλεκπαίδευση, παρατηρήσαμε ότι πολλοί συμμαθητές μας δεν μπορούσαν να λύσουν εύκολα τις απορίες τους γύρω από τα μαθήματα, ρωτώντας απλά τον καθηγητή τους στην τάξη ή στο διάλειμμα. Δεδομένου ότι εγώ έχω μια κλίση στα μαθηματικά, ήρθε η ιδέα της δημιουργίας ενός καναλιού που θα αναλαμβάνει να λύνει τις απορίες των παιδιών». Το πρώτο βίντεο ανέβηκε στις 29 Απριλίου και μετράει ήδη 1.189 προβολές. Τα παιδιά καλούν τους συμμαθητές τους, σε όποια τάξη του σχολείου και αν πηγαίνουν, να γράφουν τις μαθηματικές απορίες τους στα σχόλια των βίντεο ή στο προφίλ του καναλιού στο Ιnstagram (δίνοντας έτσι την ευκαιρία στους ακολούθους τους να κάνουν τις ερωτήσεις τους ιδιωτικά σε περίπτωση που δεν θέλουν να είναι δημόσια), τις οποίες αναλαμβάνουν να «διαλευκάνουν» σε επόμενο επεισόδιο του «Maths Q&A». Οπως έχει γράψει ο Νικόλας, για να προτρέψει τους μαθητές να συμμετέχουν, «να θυμάστε, η έλλειψη κατανόησης δεν είναι ντροπή!». Κάθε βίντεο τελειώνει με έναν γρίφο, που καλούνται να απαντήσουν οι συνδρομητές επίσης στα σχόλια. Η απάντηση δίνεται πάντα στην αρχή του επόμενου βίντεο. «Φυσικά η ορθότητα των λύσεών μας ελέγχεται από μαθηματικό. Αφού λύνουμε εμείς τις ασκήσεις, τις στέλνουμε στον δρα Γιώργο Κουβαρά, ο οποίος επιβεβαιώνει ότι η λύση είναι σωστή».

Συχνά τους δίνει τροφή και η επικαιρότητα. Σε ένα από τα βίντεο για τα ποσοστά (Δημοτικό), το ερώτημα που έθεσαν ήταν: «Πριν από δύο μήνες, οι 50 μάσκες προστασίας κόστιζαν δύο ευρώ. Σήμερα κοστίζουν 42 ευρώ. Ποιο είναι το ποσοστό αύξησης της τιμής σε αυτό το διάσημα;». Αντίστοιχα, αφιέρωσαν ένα άλλο επεισόδιο της σειράς στην εξήγηση γιατί αυξάνονται τα κρούσματα εκθετικά (αφορούσε μαθητές Λυκείου).

Η ανταπόκριση από τους συμμαθητές ήταν θερμότατη. Ο Νικόλας άλλωστε ήταν γνωστός στην τάξη για την έφεσή του στα θετικά μαθήματα, αλλά και τη διάθεσή του να απαντάει σε τυχόν απορίες των φίλων του. «Πάντα μου άρεσε να βοηθάω όσους δεν κατανοούν κάτι. Ειδικά την περίοδο των διαγωνισμάτων πάντα βοηθούσα τους συμμαθητές μου». Πώς και αναπτύχθηκε μέσα του αυτή η μικρή φλόγα για τα μαθηματικά; «Τα μαθηματικά μου αρέσουν γιατί ποτέ δεν μπορείς να τα ξέρεις όλα, πάντα θα υπάρχει κάτι, μια άσκηση, ένα κομμάτι της ύλης που δεν θα το έχεις ξαναδεί. Είναι ένα ταξίδι τα μαθηματικά».

Με την επιστροφή στη σχολική τάξη, ίσως η ανταπόκριση των συμμαθητών ατονήσει, αλλά τα δύο αδέλφια δεν έχουν σκοπό να αφήσουν το κανάλι τους να ατονήσει και αυτό. «Θέλουμε να το εξελίξουμε, να δούμε πού μπορούμε να το φτάσουμε» λέει ο Νικόλας Τσακίρης. «Είναι ένα ελληνικό κανάλι για παιδιά που μιλάνε ελληνικά σε όλον τον κόσμο και στόχος μας είναι η δημιουργία μιας μαθηματικής κοινότητας που να μας ενώνει».

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή