Επιταχυντής η κρίση για τον πλήρη ψηφιακό μετασχηματισμό του ΟΤΕ

Επιταχυντής η κρίση για τον πλήρη ψηφιακό μετασχηματισμό του ΟΤΕ

2' 33" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Το 2010 ο ΟΤΕ έχανε πελάτες σταθερής με ανησυχητικό ρυθμό, τα έσοδα κινητής είχαν πτωτική τάση, ενώ ο καθαρός δανεισμός ξεπερνούσε τα 4 δισ. ευρώ, αντιστοιχώντας σε δυόμισι φορές την κερδοφορία προ φόρων τόκων και αποσβέσεων (EBITDA) του ομίλου. Την αναδρομή αυτή στο παρελθόν πραγματοποίησε, χθες, κατά την ετήσια γενική συνέλευση, ο διευθύνων σύμβουλος του ΟΤΕ Μιχάλης Τσαμάζ, περιγράφοντας τον μετασχηματισμό του ΟΤΕ τα τελευταία χρόνια, «ο οποίος εξελίχθηκε από πρώην κρατικό μονοπώλιο σε μια σύγχρονη εταιρεία τεχνολογίας υψηλής απόδοσης».

Η εισηγμένη μείωσε δραστικά τις δανειακές υποχρεώσεις της περιορίζοντας την αναλογία χρέους προς EBITDA σε 0,5 φορές στο τέλος του 2019, μείωσε το κόστος του προσωπικού κατά το ήμισυ και διέθεσε 1 δισ. ευρώ για προγράμματα οικειοθελούς αποχώρησης «που ενίσχυσαν την ευελιξία της εταιρείας με κοινωνικά υπεύθυνο τρόπο και άνοιξαν τον δρόμο για προσλήψεις νέων ανθρώπων, πιο κοντά στην τεχνολογία».

Την τελευταία δεκαετία, ο όμιλος επένδυσε σε δίκτυα νέας γενιάς περίπου 5 δισ. ευρώ, αντιπροσωπεύοντας το 60% των συνολικών επενδύσεων στην ελληνική αγορά. «Οι επενδύσεις μας υπήρξαν καθοριστικές όχι μόνο για τη δική μας επιτυχία, αλλά και για την προσπάθεια της χώρας να ξεπεράσει την κρίση και να προετοιμαστεί για τη νέα ψηφιακή εποχή», σημείωσε ο κ. Τσαμάζ.

Το 2020 ο όμιλος ξεκίνησε με ξεκάθαρα αναπτυξιακή δυναμική, αλλά η πανδημία προκάλεσε την ανατροπή. Ωστόσο, όπως είπε ο κ. Τσαμάζ, οι σύγχρονες υποδομές δικτύων που υλοποίησε τα τελευταία χρόνια λειτούργησαν απρόσκοπτα και διαχειρίστηκαν με απόλυτη επιτυχία την έκρηξη κίνησης φωνής και δεδομένων που καταγράφηκε λόγω της πανδημικής κρίσης.

«Η υγειονομική κρίση λειτούργησε ως επιταχυντής για τον πλήρη ψηφιακό μετασχηματισμό του ΟΤΕ. Οι πελάτες στράφηκαν στα ψηφιακά μας μέσα, στα apps και στο site για τις συναλλαγές τους, ενώ άλλαξε ριζικά ο τρόπος που δουλεύουμε, καθώς 80% των εργαζομένων για τον όμιλο στην Ελλάδα εργάστηκαν από το σπίτι κατά τη διάρκεια του lockdown. Θα εφαρμόσουμε όσα μας δίδαξε αυτή η εμπειρία και θα τα μοιραστούμε με τους πελάτες μας, για να επιταχύνουμε και τον δικό τους ψηφιακό μετασχηματισμό», σημείωσε.

Ο κ. Τσαμάζ εκτίμησε πως οι συνέπειες της πανδημίας θα επηρεάσουν τα έσοδα του 2020, με προτεραιότητα της εισηγμένης να είναι η διατήρηση της κερδοφορίας και των ταμειακών ροών. Ο ΟΤΕ διατηρεί αμετάβλητα τα επενδυτικά σχέδια που αφορούν τα δίκτυα 5G και Fiber to the Home, καθώς και τα νέα εγχειρήματα, όπως το online gaming και οι ηλεκτρονικές πληρωμές.

Χρηματικό βοήθημα

Σε εσωτερική ενημέρωση προς τους εργαζομένους την περασμένη Τρίτη, ο κ. Τσαμάζ έκανε γνωστό ότι, παρά τις επιπτώσεις της πανδημικής κρίσης, ο ΟΤΕ θα προχωρήσει και φέτος στην απόδοση έκτακτης χρηματικής επιβράβευσης (bonus) τον Ιούλιο στους δικαιούχους, «σύμφωνα με τις ατομικές επιδόσεις και συμβολή, ως ακόμη ένα έμπρακτο “ευχαριστώ”». Το ποσό της έκτακτης επιβράβευσης ανέρχεται σε 13 εκατ. ευρώ και αφορά 9.000 εργαζομένους. Στην ίδια εσωτερική ενημέρωση, ο επικεφαλής του ΟΤΕ τόνισε ότι απαιτείται εγρήγορση, καθώς η κρίση δεν έχει τελειώσει. Το χτύπημα που έχει υποστεί ο τουρισμός και το roaming, η μειωμένη χρήση καρτοκινητής, η επιβράδυνση των έργων στον τομέα των τεχνολογιών πληροφορικής και τηλεπικοινωνιών (ICT), μεταξύ άλλων, «αναμένεται να επηρεάσουν την πορεία μας, χωρίς να μπορούμε ακόμη να έχουμε ολοκληρωμένη εικόνα».

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή