H ευκαιρία που έψαχναν τα e-sports

H ευκαιρία που έψαχναν τα e-sports

3' 14" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Την ώρα που λόγω κορωνοϊού ο παγκόσμιος αθλητισμός έχει μπει στο… ψυγείο, τα ηλεκτρονικά σπορ, δηλαδή τα ανταγωνιστικά παιχνίδια μέσω οθόνης με τον διακριτικό διεθνώς τίτλο «e-sports», όχι μόνον απολαμβάνουν τη διεθνή αναγνώριση ως καταφυγή για όσους –φιλάθλους και αθλητές– υποχρεωτικά μένουν στο σπίτι τους, αλλά και περνούν πλέον στην κεντρική σκηνή του παγκόσμιου αθλητισμού με προοπτική τη μελλοντική ένταξή τους ακόμη και στο ολυμπιακό πρόγραμμα.

Η μία μετά την άλλη οι διεθνείς ομοσπονδίες των συμβατικών αθλημάτων ανοίγουν την πόρτα τους στις ηλεκτρονικές εκδοχές των αθλημάτων τους, βλέποντας την τεράστια αποδοχή των e-sports και, βεβαίως, τον υπέρογκο τζίρο που αυτά δημιουργούν. Ιδιαιτέρως σήμερα, τα e-sports έχουν έρθει αναπόφευκτα στην επιφάνεια λόγω του κορωνοϊού. Ετσι, εκεί που τα ηλεκτρονικά παιχνίδια θεωρούνταν από τους πολλούς μια ενασχόληση των λιγότερο κοινωνικοποιημένων παιδιών, σήμερα είναι όλο και περισσότερο μια αναγνωρισμένη ανταγωνιστική δραστηριότητα, που κερδίζει με το… ποντίκι της μια θέση στην παγκόσμια αθλητική οικογένεια.

Μόλις την περασμένη Τρίτη ανακοινώθηκε ότι τα e-sports θα συμπεριληφθούν στο επίσημο πρόγραμμα των συμβατικών Ασιατικών Αγώνων Σάλας και Πολεμικών Τεχνών του 2021, πλάι στον κλειστό στίβο, στην κολύμβηση σε πισίνα 25 μέτρων κ.λπ., και με απονομή κανονικών μεταλλίων, ενώ ήταν και μεταξύ των αθλημάτων επίδειξης στους Πανασιατικούς Αγώνες του 2018 στην Τζακάρτα.

«Στην Ασία, την πηγή τους, τα e-sports έχουν εξαπλωθεί πάρα πολύ. Είναι χαρακτηριστικό ότι στη νοτιοκορεατική τηλεόραση περισσότερο μεταδίδονται αγώνες e-sports παρά ποδοσφαίρου», λέει στην «Κ» ο Αρης Τσεβρένης, ο Ελληνας δημιουργός της εταιρείας ηλεκτρονικών παιχνιδιών Terahard με έδρα το Λονδίνο.

Ακόμη και οι Ολυμπιακοί Αγώνες πλέον αγκαλιάζουν τα e-sports, καθώς πριν και κατά τους Αγώνες στο Παρίσι το 2024 προβλέπεται να διεξαχθούν ηλεκτρονικοί αγώνες υπό την αιγίδα της διοργάνωσης, αφού και η Διεθνής Ολυμπιακή Επιτροπή κατανόησε ότι μόνον έτσι μπορεί να φέρει κοντά της μεγάλο κομμάτι της νέας γενιάς και τα έσοδα που ένα τέτοιο δυναμικό κοινό αποφέρει…

Το ΝΒΑ, η FIFA, η Πρέμιερ Λιγκ ήδη αποκομίζουν τεράστια οικονομικά οφέλη από τα e-sports στα οποία δίνουν τα δικαιώματα χρήσης ονομάτων και εικόνων. Πλέον ήρθε ο καιρός της ανταπόδοσης. Στα e-sports κατέφυγε και η Φόρμουλα 1 εξαιτίας της αναστολής του πρωταθλήματος λόγω κορωνοϊού, στρέφοντας τους φίλους του κορυφαίου μηχανοκίνητου σπορ στην ηλεκτρονική του έκδοση, τόσο μέσω της απευθείας μετάδοσης από το YouΤube όσο και μέσω του Twitch, της πλατφόρμας που αποτελεί μια… ηλεκτρονική εξέδρα παρακολούθησης αγώνων των επαγγελματιών του είδους. Προσφέρονται ακόμη και κούρσες πιλότων του αθλήματος με αντιπάλους κορυφαίους παίκτες της ηλεκτρονικής μορφής της Φόρμουλας 1.

Είναι όμως «αθλήματα» τα e-sports; Δικαιούνται θέση μεταξύ των άλλων αθλημάτων; «Πολύ περισσότερο από κάποια άλλα σπορ όπως το γκολφ, που επίσης δεν απαιτούν συνεχή άσκηση ολόκληρου του σώματος. Τα e-sports απαιτούν απόλυτη συγκέντρωση, ταχύτητα και συντονισμό ματιών, μυαλού και δαχτύλων», εξηγεί στην «Κ» ο Νίκος Ζαμπόνι, Ελληνας σχεδιαστής παιχνιδιών. «Αγωνίζεσαι ενάντια σε άτομα του ιδίου επιπέδου με σένα, σε διαδικασία πολύ πιο απαιτητική από κάποια κανονικά αθλήματα», επισημαίνει.

«Τα αντανακλαστικά ενός gamer είναι πολύ υψηλότερα», λέει από την πλευρά του ο κ. Τσεβρένης. «Πριν από μερικά χρόνια, η Φόρμουλα 1 πήρε μερικούς μελλοντικούς οδηγούς των πρωταθλημάτων της και τους έβαλε να παίζουν για ένα διάστημα μόνο το βιντεοπαιχνίδι της. Οταν βγήκαν από αυτή τη διαδικασία ήταν τόσο βελτιωμένοι, ώστε πλέον δεν τους δέχονταν σε ερασιτεχνικούς αγώνες οδήγησης», τονίζει και επισημαίνει: «Δεν είναι τυχαίο ότι για επίσημους αγώνες e-sports στις ΗΠΑ το αμερικανικό κράτος παρέχει κανονικές αθλητικές βίζες εισόδου σε αλλοδαπούς παίκτες που μπαίνουν στη χώρα για να αγωνιστούν, όπως στους συμβατικούς αθλητές».

Το πιο εντυπωσιακό είναι το χρήμα που κινούν τα e-sports: «Ο παγκόσμιος τζίρος των ηλεκτρονικών παιχνιδιών, περιλαμβανομένων και των e-sports, ξεπερνά το σύνολο του παγκόσμιου τζίρου της κινηματογραφικής και της μουσικής βιομηχανίας μαζί», υπογραμμίζει ο κ. Τσεβρένης, καθώς οι εταιρείες ηλεκτρονικών ειδών προσφέρουν αδρές χορηγίες προς διαφήμισή τους.

Η δε κρίση με τον κορωνοϊό ήταν μάννα εξ ουρανού για τον χώρο: «Ειδικά τις δύο πρώτες εβδομάδες οι πωλήσεις στην Ελλάδα σημείωσαν έξαρση, αφού όλοι μένουν σπίτι και πρέπει κάπως να ψυχαγωγηθούν», λέει ο κ. Ζαμπόνι.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή