ΑΘΛΗΤΙΣΜΟΣ

AEGEAN 600: Ο υπερμαραθώνιος ιστιοπλοϊκός άθλος ολοκληρώθηκε

aegean-600-o-ypermarathonios-istioploikos-athlos-oloklirothike-561429187

Εξακόσια μίλια στο Αιγαίο Πέλαγος χωρίς στάση. Μια υπερμαραθώνια προσπάθεια σε έναν αγώνα που αναδεικνύει τον ιστιοπλοϊκό στίβο της χώρας και συμβάλλει στη διαφήμισή της.

Το πρώτο «Aegean 600» από αγωνιστικής άποψης ολοκληρώθηκε με το ιταλικό «Atalanta II» να αναδεικνύεται σε μεγάλο νικητή. Από ελληνικής πλευράς ξεχώρισε το «Optimum 3 – Samos Steamship».

Τα 37 ιστιοφόρα που βρέθηκαν στη γραμμή της εκκίνησης, μπροστά από τον Ναό του Ποσειδώνα, στο Σούνιο, είχαν την ευκαιρία να αγωνιστούν σε ένα Αιγαίο Πέλαγος με διαφορετικές καιρικές συνθήκες, με χαμηλής έντασης ανέμους αλλά και με το αιγαιοπελαγίτικο μελτέμι που πρόσφερε μοναδικές συγκινήσεις στους αγωνιζόμενους.

«Το «Aegean 600» θα ανανεώσει το ενδιαφέρον για την ιστιοπλοΐα ανοικτής θαλάσσης στην Ελλάδα. Η έλευση αξιόλογων ομάδων / σκαφών από το εξωτερικό που ξόδεψαν πολλά χρήματα και ήρθαν όχι για τα πάρτυ αλλά για να ξενυχτίσουν και να δώσουν έναν επίπονο και σκληρό αγώνα αποτελεί πλέον γεγονός.

aegean-600-o-ypermarathonios-istioploikos-athlos-oloklirothike0

Αυτό θα ανανεώσει και θα εκτοξεύσει το ενδιαφέρον για την ανάπτυξη του αθλήματος στο εσωτερικό καθώς θα υπάρχει πλέον ένα σοβαρό κίνητρο για τους νέους αθλητές από την ιστιοπλοΐα τριγώνου να συνεχίσουν στην ανοικτή θάλασσα. Επίσης, οι κυβερνήτες που θα θέλουν να εξελιχθούν και να δοκιμαστούν σε δυσκολότερες προκλήσεις θα μπορούν να το κάνουν χωρίς να υποστούν τις έξτρα δαπάνες συμμετοχής στο εξωτερικό.

Επίσης περιμένουμε αύξηση συμμετοχών και στους άλλους ελληνικούς αγώνες μεγάλων αποστάσεων, όπως είναι το «Ράλλυ Αιγαίου», ο «Αγώνας της Άνδρου» κλπ. καθώς είναι απαραίτητη η συμμετοχή σε αυτούς ώστε τα σκάφη και τα πληρώματα να αποκτήσουν το επίπεδο εμπειρίας και συνοχής για να ανταπεξέλθουν και να απολαύσουν με ασφάλεια αγώνες 600 ν.μ. χωρία στάση.

Ο κύβος ερρίφθη», δήλωσαν στο kathimerini.gr οι Περικλής Λιβάς και Νίκος Λάζος, αρχηγοί της ομάδας «Optimum» του ΝΟ Καλαμακίου, οι οποίοι έχουν πάρει μέρος σε επτά «Rolex Middle Sea Race» και έχουν διακρίσεις τόσο στην Ελλάδα όσο και στο εξωτερικό. Το «Optimum 3 – Samos Steamship», με κυβερνήτες τους Χάρη Μαυρογεώργη και Βαγγέλη Νικολόπουλο εκτός από τη δεύτερη θέση στην κατηγορία των IRC (23 σκάφη) ήρθε πρώτο στην κατηγορία ORC όπου πήραν μέρος 26 σκάφη.

Οι θετικές εντυπώσεις των ξένων ιστιοπλόων αποτελούν τη καλύτερη εγγύηση προκειμένου το «Aegean 600» να αποτελέσει θεσμό. Χαρακτηριστική είναι η περίπτωση του δήλωσε ο Ισπανού Πλασίντο Αράνγκο, ιδιοκτήτη του ισπανικού «Libelula», ο οποίος μας είπε ότι το «Aegean 600» διαθέτει τις δυνατότητες για να εξελιχθεί στην καλύτερη ρεγκάτα της Μεσογείου.

Την τρίτη θέση στα IRC κατέκτησε το «Artemis» από τη Δανία με κυβερνήτη τον Κράεν Μπρινκ Νίλσεν. Στα ORC δεύτερο ήρθε το σουηδικό «Blur» (Πίτερ Γκούσταφσον) και 3ο το «Artemis».

aegean-600-o-ypermarathonios-istioploikos-athlos-oloklirothike2

Ιδιαίτερη αναφορά πρέπει να γίνει στους αγωνιζόμενους στην κατηγορία «Double Handed». Πρόκειται για σκάφη με πλήρωμα δύο ατόμων, τα οποία αγωνίστηκαν σε αυτή την τόσο δύσκολη διαδρομή. Συμμετέχουν επτά ιστιοφόρα. Νικητής αναδείχθηκε το «Krone One» από τη Βουλγαρία με τους Μιχαΐλ Κοπάνοβ – Ρούμεν Κοτόβ, δεύτερο ήρθε το ελληνικό «Aether» με τους Γεράσιμο Πετράτο και Εύη Δελίδου και τρίτο το γερμανικό «Blue Planet» με τους Κρίστιαν Κερλ – Ίγκασι Μάνγκα. Τις εντυπώσεις όμως σε αυτή την κατηγορία «έκλεψε» το ιστιοφόρο «Καλλίστη». Ένα μικρό σκαφάκι, με πλήρωμα τους Θανάση Γκίκα και Νίκο Λύκο, το οποίο έμεινε στα νερά του Αιγαίου για περισσότερες από 146 ώρες. Οι ιστιοπλόοι παρόλο που βρέθηκαν εκτός χρονικού περιθωρίου δεν κατέβασαν τη… σημαία και δεν εγκατέλειψαν τον αγώνα. Τερμάτισαν με ανοικτά τα πανιά κάτω από τον Ναό του θεού της θάλασσας, στο Σούνιο, κερδίζοντας τα εύσημα όλων όσοι συμμετείχαν σε αυτόν τον τόσο σπουδαίο αγώνα που εφέτος το καλοκαίρι άνοιξε πανιά χαράζοντας ελπιδοφόρα ρότα για το μέλλον.   

Η διοργάνωση του Πανελληνίου Ομίλου Ιστιοπλοΐας Ανοικτής Θαλάσσης, με συνδιοργανώτρια την Περιφέρεια Αττικής, διεξήχθη με αυστηρό υγειονομικό πρωτόκολλο. Χαρακτηριστική είναι η περίπτωση του σκάφους «Bullet Total» (κυβερνήτες Δημήτρης Δεληγιάννης και Σίμος Καμπουρίδης), το οποίο, παρόλο που συγκαταλεγόταν στα φαβορί για διάκριση, δεν πήρε μέρος στον αγώνα καθώς ένα από τα μέλη του πληρώματος βρέθηκε, μία ημέρα πριν από την έναρξη, θετικό στον νέο κορωνοϊό.    

Χορηγός Επικοινωνίας είναι και «Η Καθημερινή».