Οικονομική εκτόξευση Μπάγερν

Οικονομική εκτόξευση Μπάγερν

2' 45" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Οι επιτυχίες φέρνουν χρήμα, το χρήμα φέρνει κι άλλες επιτυχίες, που μετά φέρνουν κι άλλο χρήμα, κι αυτό υπόσχεται νέες επιτυχίες κ.ο.κ. Ο ενάρετος κύκλος στον οποίον κινείται σταθερά εδώ και χρόνια η πρωταθλήτρια ομάδα της πρωταθλήτριας κόσμου Γερμανίας, η Μπάγερν Μονάχου, κυριαρχώντας στο προσκήνιο χωρίς να κοιτάζει να ελέγχει και το παρασκήνιο, συνεχίζεται με τη συμφωνία-μαμούθ που υπέγραψε πριν από λίγες ημέρες με την Adidas, την εταιρεία αθλητικών ειδών που έχει και σεβαστό ποσοστό μετοχών στον σύλλογο.

Ο βαυαρικός σύλλογος υπέγραψε επέκταση του συμβολαίου αποκλειστικής προμήθειας αθλητικού υλικού από την Adidas για άλλα 15 χρόνια, δηλαδή έως το 2030, προς 60 εκατομμύρια ευρώ τον χρόνο, ήτοι 900 εκατ. συνολικά. Δηλαδή, όχι μόνο ψώνισε φανέλες, σορτσάκια, κάλτσες, παπούτσια κ.λπ. χωρίς να πληρώσει κάτι, αλλά θα λαμβάνει και 5 εκατ. ευρώ τον μήνα βάσει της συμφωνίας που αποτελεί ουσιαστικά χορηγία.

Η προϋπάρχουσα συμφωνία με την ίδια εταιρεία προέβλεπε την καταβολή εκ μέρους της Adidas 25 εκατ. ευρώ τον χρόνο και είχε διάρκεια έως το 2020. «Με την επέκταση του συμβολαίου έως το 2030, η Adidas θα συνεχίσει τη μακρά συνεργασία της με την Μπάγερν Μονάχου», δήλωσε ο εκπρόσωπος Τύπου της γερμανικής εταιρείας, Ολιβερ Μπρίγκεν, που πάντως αρνήθηκε να επιβεβαιώσει το μέγεθος του οικονομικού σκέλους της συμφωνίας.

Με τον τρόπο αυτό μπαίνουν πολλά χρήματα στο ταμείο της Μπάγερν από την εταιρεία αθλητικών ειδών, ιδιοκτήτρια του 8,33% των μετοχών της ομάδας, και εγγράφονται στα έσοδα χορηγιών ώστε να μην υπάρχει πρόβλημα με τις δαπάνες του συλλόγου βάσει του Οικονομικού Ευ Αγωνίζεσθαι (Financial Fair Play), του συστήματος οικονομικού ελέγχου των συλλόγων που έχει επιβάλει η UEFA.

Οπως και η Μπάγερν έτσι και η Adidas έχει την έδρα της στη Βαυαρία, και η συνεργασία της με την ομάδα του Μονάχου έχει ήδη ξεπεράσει σε διάρκεια τα 50 χρόνια. Ο εκτελεστικός διευθυντής της βαυαρικής επιχείρησης, ο Χέρμπερτ Χάινερ, είναι μέλος του διοικητικού συμβουλίου της Μπάγερν από το 2003.

Την περασμένη Τρίτη η Adidas ανακοίνωσε αύξηση 8% στα καθαρά της κέρδη κατά το πρώτο τρίμηνο του έτους σε σχέση με την ίδια περίοδο το 2014, παρά τη συρρίκνωση του μεριδίου αγοράς της στις ΗΠΑ.

Τέτοιες συμφωνίες όμως, όπως αυτή με την Μπάγερν τώρα, ενισχύουν πολύ και το προφίλ και τη διαφήμιση της εταιρείας, αφού της εξασφάλισε θετική δημοσιότητα ανά την υφήλιο.

Και βεβαίως δεν είναι καθόλου τυχαίο ότι η μεγάλη αντίπαλος της Μπάγερν, η Μπορούσια Ντόρτμουντ, έχει συμβόλαιο με το αντίπαλον δέος της Adidas στη Γερμανία, την Puma.

Ο καλπάζων πληθωρισμός που επικρατεί στα συμβόλαια των κορυφαίων ποδοσφαιρικών συλλόγων με τις εταιρείες αθλητικών ειδών έγινε περισσότερο από ποτέ εμφανής το περασμένο καλοκαίρι, όταν η Μάντσεστερ Γιουνάιτεντ -όχι και στην καλύτερη περίοδο της πρόσφατης ιστορίας της- άλλαξε εταιρεία συμφωνώντας με την Adidas αντί της Nike. Το εντυπωσιακό ήταν ότι από εκεί που η αμερικανική εταιρεία πλήρωνε στη Γιουνάιτεντ περί τα 30 εκατ. ευρώ κατ’ έτος, με ισχύ του συμβολαίου έως και το καλοκαίρι του 2015, η νέα συμφωνία των «Κόκκινων Διαβόλων» με την Adidas τούς εξασφαλίζει για τη δεκαετή περίοδο 2016-2025 ετήσιες απολαβές της τάξης των 94 εκατ. ευρώ. Πρόκειται δηλαδή για υπερτριπλασιασμό των εσόδων του συλλόγου.

Το συμβόλαιο της Γιουνάιτεντ κατέρριψε το ρεκόρ που είχε η Ρεάλ, πάλι με την Adidas, καθώς η πρωταθλήτρια Ευρώπης λαμβάνει «μόνο» 40 εκατ. ευρώ ετησίως από τη γερμανική εταιρεία, που από αυτό το καλοκαίρι αναλαμβάνει και τη Γιουβέντους έναντι 30 εκατ. ευρώ τον χρόνο.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή