ΕΙΚΑΣΤΙΚΑ

Μπάνκσι: Το… φτάρνισμα των 5 εκατ. λιρών

Για έναν περίεργο λόγο (ή όχι και τόσο, αν υποθέσουμε ότι οι ήσυχοι δρόμοι ευνοούν κάτι τέτοια), η χρονιά της πανδημίας είναι ιδιαιτέρως παραγωγική για τον μυστηριώδη street artist με το όνομα Μπάνκσι: τα στένσιλ και οι τοιχογραφίες του που τους τελευταίους μήνες έχουν εμφανιστεί αιφνιδιαστικά σε περιοχές της Αγγλίας είναι αρκετά και σχολιάζουν με λοξή ματιά τη συνθήκη ή μεταφέρουν μηνύματα υποστήριξης του υγειονομικού προσωπικού. 

Το τελευταίο έργο του, πάντως, με τον εύγλωττο τίτλο «Aachoo!», που εμφανίστηκε την προηγούμενη Πέμπτη στο Μπρίστολ και απεικονίζει μια γυναίκα με κεφαλομάντιλο να φταρνίζεται δυνατά (τόσο που χάνει την τεχνητή οδοντοστοιχία της), σχολιάστηκε και για κάτι ακόμα: το σπίτι επί του οποίου σχεδιάστηκε, μια διπλοκατοικία στο προάστιο Τότερνταουν, επρόκειτο να πωληθεί προς 340.000 λίρες, γεγονός που οδήγησε κάποια βρετανικά ταμπλόιντ να αναρωτηθούν για πιθανή εκτόξευση της αξίας του και κατόπιν να γράψουν ότι η πώληση ακυρώθηκε. 

mpanksi-to-ftarnisma-ton-5-ekat-liron0
Θα προσθέσει το έργο περισσότερη αξία στη διπλοκατοικία; Θα φανεί από το ποσό της πώλησης.

Τελικά, όπως μετέδωσε το BBC, η ιδιοκτήτρια του ακινήτου, Αϊλίν Μέικιν, συνεχίζει τις διαδικασίες κανονικά. Σύμφωνα με τον γιο της, Νικ Μέικιν, «όταν μια μέρα ξυπνάς και τα ταμπλόιντ λένε ότι το σπίτι σου αξίζει πλέον 5 εκατομμύρια λίρες, πρέπει να σκεφτείς τι πρόκειται να κάνεις. Η αξία αυξάνεται και χρειάζεται να το αναλογιστείς για μια στιγμή, όμως για εμάς δεν αλλάζει τίποτα όσον αφορά την πώληση του σπιτιού». 

Αν τα παραπάνω σημαίνουν ότι μάνα και γιος έκαναν την τύχη τους μέσα σε μια νύχτα, μένει να αποδειχθεί από την τελική διαμόρφωση της τιμής πώλησης. Μέχρι στιγμής, πάντως, τοποθέτησαν πάνω από την τοιχογραφία του Μπάνκσι ένα διαφανές κάλυμμα, εγκατέστησαν ένα σύστημα συναγερμού, ενώ σκέφτονται να προσθέσουν στο πωλητήριο συμβόλαιο και μια ρήτρα προστασίας του έργου. «Οχι μόνο δεν μας έχει αποφέρει 5 εκατομμύρια λίρες, όπως λένε οι εφημερίδες, αλλά μας έχει κοστίσει και χρήματα για να το προστατεύσουμε», δήλωσε ο Νικ Μέικιν. «Πιστεύουμε ότι το έργο πρέπει να προστατευτεί και να παραμείνει εκεί που βρίσκεται».