ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ

Ένας Χριστός με χιούμορ και διάθεση για χορό

enas-christos-me-chioymor-kai-diathesi-gia-choro-561345742

Οι περισσότεροι γνωρίζουμε τον «Ιησού από τη Ναζαρέτ» του Φράνκο Τζεφιρέλι, τον «Μπεν Χουρ» του Γουίλιαμ Γουάιλερ, τα «Πάθη του Χριστού» του Μελ Γκίμπσον, άντε και μερικές ακόμη μεταφορές της «Ωραιότερης ιστορίας του κόσμου» (του Τζορτζ Στίβενς αυτή) στη μικρή και στη μεγάλη οθόνη. Παρά τις αρετές τους όμως, οι περισσότερες μοιάζουν να διαθέτουν μια ιεροπρέπεια, ίσως και ένα στοιχείο βιβλικού φολκλόρ, που τις καθιστά κατάλληλες μόνο για το συμφραζόμενο της Μεγάλης Εβδομάδας. Ωστόσο, η κυριαρχία των τηλεοπτικών σειρών τα τελευταία χρόνια έχει αλλάξει τις απαιτήσεις του κοινού και των παραγωγών, ενώ φαίνεται πως στην αγορά έχουν δημιουργηθεί και μερικά κενά. Σε ένα από αυτά, θα χωρούσε λ.χ. μια τηλεοπτική σειρά για τη ζωή του Χριστού που να διαρκεί αρκετές σεζόν και να προσφέρεται για μαραθώνιες παρακολουθήσεις ή «binge watching». Αυτή φαίνεται πως είναι η περίπτωση του «The Chosen».

Υλοποιήθηκε μέσω καμπάνιας συλλογικής χρηματοδότησης (crowdfunding) το 2019 από τον Αμερικανό Ντάλας Τζένκινς, που σε πρόσφατη συνέντευξή του έλεγε αστειευόμενος πως τα κλασικά χριστιανικά φιλμ του φαίνονταν κακόγουστα, γι’ αυτό και όταν άκουσε τον Θεό να του λέει ότι «και ο λαός μου δικαιούται να βλέπει καλές ταινίες», αποφάσισε να δημιουργήσει κάτι πιο σύγχρονο, με έναν Χριστό πιο «οικείο, άμεσο και προσωπικό».

Αφού βρέθηκε ο πρωταγωνιστής στο πρόσωπο του Τζόναθαν Ρούμι, η πρώτη σεζόν του «The Chosen» γυρίστηκε στο Τέξας, στο «Καπερναούμ Βίλατζ» (μια ρεπλίκα της ομώνυμης ιστορικής πόλης), με το σενάριό της να επικεντρώνεται στο κάλεσμα των μαθητών του Ιησού: η ζωή του ξεδιπλώνεται μέσα από τη δική τους οπτική. Η δεύτερη σεζόν γυρίστηκε στη Γιούτα στη διάρκεια της πανδημίας, εστιάζει στη δημόσια δράση του Ιησού και προβάλλεται αυτές τις μέρες μέσα από το thechosen.tv.

Η τρίτη σεζόν αναμένεται να γυριστεί το φθινόπωρο, ενώ έχουν προγραμματιστεί συνολικά επτά. Διόλου παράξενο εάν συνυπολογίσει κανείς ότι, σύμφωνα με την παραγωγή, η σειρά έχει ήδη σημειώσει 120 εκατομμύρια θεάσεις σε 180 χώρες. Πρόκειται δε για το μεγαλύτερο πρότζεκτ που δημιουργήθηκε μέσω crowdfunding: η πρώτη σεζόν συγκέντρωσε 10,2 εκατ. δολάρια. Ισως φταίει που, εκτός όλων των άλλων, παρουσιάζει και ένα Χριστό με χιούμορ και με διάθεση για χορό. Ισως εκεί θέλουν να ποντάρουν τα χρήματα και τις ελπίδες τους οι πιστοί και οι τηλεθεατές του.