Ελληνικές σειρές με τάση… φυγής

Ελληνικές σειρές με τάση… φυγής

Ποια από τις αξιόλογες εγχώριες παραγωγές μυθοπλασίας θα προβληθεί πρώτη σε μεγάλο δίκτυο του εξωτερικού;

6' 28" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Ποια θα είναι η πρώτη ελληνική σειρά που θα προβληθεί σε κάποια από τις δημοφιλείς διεθνείς πλατφόρμες ή σε μεγάλο δίκτυο του εξωτερικού; Είναι το ερώτημα του ενός εκατομμυρίου για την εγχώρια παραγωγή μυθοπλασίας και μένει να απαντηθεί. 

Η ένταξη πρωτότυπου περιεχομένου μυθοπλασίας στη βιβλιοθήκη του Netflix, της Apple TV+ ή κάποιου άλλου παρόχου περιεχομένου είναι το νέο Ιερό Δισκοπότηρο στο κυνήγι του οποίου επιδίδονται μεθοδικά οι Ελληνες παραγωγοί, τα ελεύθερα κανάλια, αλλά και οι πλατφόρμες. Την ώρα κατά την οποία σειρές από τη Σκανδιναβία, την Ιταλία, την Ισπανία, την Ιαπωνία, τη Γαλλία, τη Γερμανία, το Ισραήλ, την Τουρκία φιγουράρουν στο τοπ-10 του Νetflix και καταγράφουν εκατομμύρια views, οι ελληνικές σειρές προβάλλονται για τα μάτια μας μόνο. «Το μεγαλύτερο πρόβλημα ήταν πάντα το ζήτημα της γλώσσας, για παράδειγμα οι ισπανόφωνες σειρές είχαν ένα προβάδισμα», λέει ο Κώστας Σούσουλας, διευθυντής προγράμματος του MEGA. «Από τη στιγμή όμως κατά την οποία οι σκανδιναβικές σειρές έσπασαν αυτό το “εμπάργκο”, θεωρώ ότι και εμείς μπορούμε να το καταφέρουμε. Αλλωστε, υπάρχουν πια σίριαλ που ξεχωρίζουν σε επίπεδο production value, σκηνοθεσίας, σεναρίου, αφήγησης». 

Ελληνικές σειρές με τάση… φυγής-1
Η δημιουργική ομάδα της σειράς «42° C» είχε στη διάθεσή της σχεδόν τρεις μήνες για τη βιντεοσκόπηση οκτώ επεισοδίων.

«Στην Ελλάδα υπάρχουν εξαιρετικές εταιρείες παραγωγής με ιδιαίτερα δημιουργικούς και ταλαντούχους ανθρώπους», σημειώνει ο Δημήτρης Μιχαλάκης, executive director της Cosmote TV. «Οταν αποφασίσαμε να επενδύσουμε στο συγκεκριμένο πεδίο, σε μία δύσκολη οικονομικά συγκυρία, βρήκαμε γρήγορα συνεργάτες με το ίδιο όραμα. Εχουμε πλέον και σημαντική οικονομική ενίσχυση από το ΕΚΟΜΕ, την τεχνογνωσία των ανθρώπων μας, αλλά και τις υποδομές, για να στηρίξουμε πρωτότυπες παραγωγές υψηλών προδιαγραφών, τόσο στο ντοκιμαντέρ όσο και στη μυθοπλασία». 

Το ταξίδι της Cosmote TV στην παραγωγή πρωτότυπου τηλεοπτικού περιεχομένου ξεκίνησε το 2016, με τα ντοκιμαντέρ που υλοποιήθηκαν για το Cosmote History HD, ενώ στο πεδίο της μυθοπλασίας πέρασε το 2019 με τη σειρά «Ετερος εγώ». «Οταν ξεκινήσαμε και ενώ στην αγορά επικρατούσαν τα ριάλιτι, πρωταρχικός μας στόχος ήταν να δημιουργήσουμε premium ελληνικό τηλεοπτικό περιεχόμενο, μέσα από υψηλών προδιαγραφών παραγωγές, με το οποίο ο Ελληνας τηλεθεατής να μπορεί να συνδεθεί, όπως συνέβαινε ήδη με σειρές και ταινίες σε διεθνείς streaming πλατφόρμες», τονίζει ο Δημήτρης Μιχαλάκης. «Αυτή είναι η στρατηγική που ακολουθούμε μέχρι και σήμερα. Εξάλλου, το ελληνικό κοινό έχει υψηλά standards όσον αφορά τη μυθοπλασία».

Ελληνικές σειρές με τάση… φυγής-2
Το «Ετερος εγώ», έχοντας ολοκληρώσει δύο κύκλους επεισοδίων, αποτελεί έναν από τους δημοφιλέστερους τίτλους της Cosmote TV.

Το «Ετερος εγώ», έχοντας ολοκληρώσει δύο κύκλους επεισοδίων, αποτελεί έναν από τους δημοφιλέστερους τίτλους στην streaming υπηρεσία της Cosmote TV και σύντομα θα ξεκινήσει να ετοιμάζεται η τρίτη και τελευταία σεζόν. Η τηλεοπτική ανθολογία του Σωτήρη Τσαφούλια βασίζεται στην ομότιτλη βραβευμένη ταινία θρίλερ του 2016. Στον πρωταγωνιστικό ρόλο εμφανίζεται ο Πυγμαλίων Δαδακαρίδης και το καστ συμπληρώνουν οι Πέτρος Λαγούτης, Βίκυ Παπαδοπούλου, Μάνος Βακούσης κ.ά. Για αυτή την πρώτη της ελληνική σειρά μυθοπλασίας η Cosmote TV, ακολουθώντας το παράδειγμα μεγάλων παρόχων περιεχομένου του εξωτερικού, επένδυσε και αξιοποίησε το ταλέντο και τη ματιά των κινηματογραφιστών, για να επιτύχει μια ποιοτική παραγωγή υψηλής αισθητικής. 

Με τα ίδια υλικά είναι φτιαγμένη και η νέα σειρά «42° C», η οποία κάνει πρεμιέρα στις 14 Μαΐου. Πρόκειται για ένα ερωτικό-ψυχολογικό θρίλερ με δυστοπική ατμόσφαιρα και υψηλά production values, μια άρτια παραγωγή τόσο σε ό,τι αφορά το δημιουργικό κομμάτι όσο και τις τεχνολογικές προδιαγραφές, που έχει όλα τα εχέγγυα για να βάλει την Ελλάδα στον διεθνή τηλεοπτικό χάρτη. Στη σειρά συμμετέχει ένα εξαιρετικό καστ νέων αλλά και καταξιωμένων ταλαντούχων ηθοποιών: Χρήστος Λούλης, Κατερίνα Λέχου, Εμιλυ Κολιανδρή, Αλέξανδρος Λογοθέτης, Theo Alexander, Ναταλία Swift κ.ά. Τα γυρίσματα πραγματοποιήθηκαν στην Κέρκυρα και το γεγονός ότι η δημιουργική ομάδα είχε στη διάθεσή της σχεδόν τρεις μήνες για τη βιντεοσκόπηση οκτώ επεισοδίων μαρτυρά ότι έγινε σοβαρή επένδυση που υπογράφει σκηνοθετικά ο βραβευμένος Γιώργος Παπαβασιλείου. «Αν υπάρξει ενδιαφέρον για την προβολή των παραγωγών μας στο εξωτερικό, αυτό θα είναι μία πολύ θετική εξέλιξη. Σε κάθε περίπτωση όμως δεν είναι αυτοσκοπός», ομολογεί ο Δημήτρης Μιχαλάκης.

Ελληνικές σειρές με τάση… φυγής-3
Tο αστυνομικό θρίλερ «Σιωπηλός δρόμος» του Mega «είναι ένα πρότζεκτ που είχε ως θεμέλιο ένα δυνατό σενάριο και καλούς ηθοποιούς».

Μία σειρά που σχεδιάστηκε και υλοποιήθηκε ώστε να είναι ένα over the top περιεχόμενο που μπορεί να φιλοξενηθεί σε πολλές διαφορετικές πλατφόρμες, μέσα και χώρες είναι και το αστυνομικό θρίλερ «Σιωπηλός δρόμος» του Mega, σε σκηνοθεσία του Βαρδή Μαρινάκη, με τους Δημήτρη Λάλο, Πηνελόπη Τσιλίκα, Αντώνη Καφετζόπουλο, Χρήστο Λούλη, Ανθή Ευστρατιάδου, Μαρίσσα Τριανταφυλλίδου, Βίκυ Παπαδοπούλου, Μυρτώ Αλικάκη στους πρωταγωνιστικούς ρόλους. «Είναι ένα πρότζεκτ που είχε ως θεμέλιο ένα καλό σενάριο, καλό καστ και στα χέρια ενός καλού σκηνοθέτη που ξέρει να αφηγείται σωστά μια ιστορία, έγινε μια δουλειά η οποία μπορεί να σπάσει τα σύνορα», δηλώνει με βεβαιότητα ο Κώστας Σούσουλας. «Δόθηκε ιδιαίτερη φροντίδα και προσοχή στον τρόπο υλοποίησης της σειράς, στη φωτογραφία, στον σχεδιασμό της παραγωγής και, επειδή είναι μία σειρά λίγων επεισοδίων, χρησιμοποιήθηκε μια πιο κινηματογραφική ματιά».

Ο ρόλος του θέματος, του σεναρίου, των ηθοποιών και του μπάτζετ

Ποια είναι λοιπόν τα χαρακτηριστικά που πρέπει να έχει μια σειρά, για να μπορέσει να βρει τον δρόμο για κάποια διεθνή πλατφόρμα; «Σημαντικό είναι το σενάριο να αφορά γενικώς τον άνθρωπο και όχι τον Ελληνα. Ως προς τη θεματική, υπάρχει τα τελευταία χρόνια μια τάση για crime story, ενώ μπορείς να αναπτύξεις και ένα κοινωνικό θέμα ή μια ιστορία αγάπης, που αφορούν τους πάντες. Από εκεί και πέρα πρέπει να προσέξεις πολύ το σενάριό σου να μην έχει σκηνές “τιράντες” όπως λέμε, δηλαδή μεγάλες σε χρονική διάρκεια σκηνές με πολύ διάλογο. Τόσο βάσει σεναρίου όσο και σκηνοθετικά πρέπει να δείχνεις τον χαρακτήρα να δρα όχι να μιλά. 

Προσθέστε στη συνταγή καλούς φακούς, καλή φωτογραφία, καλή αισθητική σκηνογραφικά, καλούς ηθοποιούς και όλα αυτά μαζί συνθέτουν ένα τέτοιο προϊόν», τονίζει ο Κώστας Σούσουλας.

Ελληνικές σειρές με τάση… φυγής-4
O σκηνοθέτης του «Σιωπηλού δρόμου», Βαρδής Μαρινάκης. (Φωτ. EVANGELOS GKIKOPOULOS)

Φυσικά, απαραίτητη προϋπόθεση για την υλοποίηση παραγωγών τέτοιων προδιαγραφών είναι το γενναιόδωρο μπάτζετ, που μπορεί να ξεκινά από τις 130.000 ευρώ και να φτάνει ώς και τις 200.000 ευρώ το επεισόδιο. Η ελληνική διαφημιστική πίτα είναι δεδομένο ότι δεν πρόκειται να φέρει έσοδα που θα ισοσκελίσουν μπάτζετ αυτού του ύψους. Για να γίνει κάτι τέτοιο, η σειρά θα πρέπει να αγοραστεί και να προβληθεί στο εξωτερικό. Ηδη για τον «Σιωπηλό δρόμο» έχει γίνει κρούση από πάροχο του εξωτερικού, στελέχη του οποίου είδαν το τρέιλερ και επικοινώνησαν ζητώντας να τους αποσταλεί ολοκληρωμένη παρουσίαση του σίριαλ. Εδώ και μερικούς μήνες στο Mega έχει συσταθεί μια ομάδα που ασχολείται με την προώθηση των σειρών του καναλιού στο εξωτερικό κάνοντας επαφές με πλατφόρμες και μεγάλους τηλεοπτικούς οργανισμούς. Επίσης, το κανάλι έχει κλείσει άλλη μία σειρά αντίστοιχα υψηλών προδιαγραφών. «Πιστεύω ότι θα ήταν καλό να έχουμε μία ή δύο τέτοιες σειρές τον χρόνο. Και λέω μία ή δύο, γιατί το κόστος είναι τέτοιο που δεν μας επιτρέπει να έχουμε περισσότερες», ομολογεί ο Κώστας Σούσουλας. «Αν όμως κάθε μέσο επένδυε σε μία με δύο τέτοιες παραγωγές κάθε σεζόν, θα είχαμε δέκα σειρές πολύ δυνατές».

Η περίπτωση «Tehran»

«Εκτός από τις δικές μας original παραγωγές, ένα άλλο μοντέλο που ακολουθούμε είναι ότι λειτουργούμε σαν συνεργάτες για τη δημιουργία μεγάλων διεθνών παραγωγών», σημειώνει ο Δημήτρης Μιχαλάκης. Χαρακτηριστικό παράδειγμα είναι η σειρά «Tehran», στην οποία η Cosmote TV συμμετείχε ως συμπαραγωγός, και υπήρξε η πρώτη διεθνής της συνεργασία στο κομμάτι της μυθοπλασίας. Η σειρά προβλήθηκε στην Apple TV+ και έχει πάρει ήδη το «πράσινο φως» για δεύτερη σεζόν, τα γυρίσματα της οποίας αναμένεται να ξεκινήσουν το φετινό καλοκαίρι – κάποια θα πραγματοποιηθούν πάλι στην Ελλάδα. Αντίστοιχα, η Cosmote TV συνεργάστηκε με το National Geographic για το ντοκιμαντέρ «Κέρος: Το μυστήριο των σπασμένων ειδωλίων», που ήταν η πρώτη διεθνής συμπαραγωγή της στο πεδίο του ντοκιμαντέρ.

Η σειρά «42° C» κάνει πρεμιέρα στις 14/5, οπότε θα προβληθούν όλα τα επεισόδια back-2-back στο Cosmote Series Marathon HD. O «Ετερος εγώ» είναι διαθέσιμο στην υπηρεσία Cosmote TV Plus. Ο «Σιωπηλός δρόμος» προβάλλεται κάθε Κυριακή στις 21.00 στο Mega. Η σειρά «Tehran» είναι διαθέσιμη στην Apple TV +.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή