Home Cinema: Ελπίδα από τη δύναμη της παιδικής αθωότητας

Home Cinema: Ελπίδα από τη δύναμη της παιδικής αθωότητας

Με σπιρτάδα και χιούμορ, που σπάνια συναντάει πια κανείς στα σενάρια «τύπου Netflix», η σειρά από την Αυστραλία είναι γεμάτη από ενδιαφέροντες χαρακτήρες και αναπάντεχες εξελίξεις

2' 3" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Αγόρι καταπίνει σύμπαν
ΔΡΑΜΑ (2024)
Δημιουργός: Τζον Κόλι
Ερμηνείες: Φέλιξ Κάμερον, Τράβις Φίμελ

Μια ευχάριστη έκπληξη από την πάντα ενδιαφέρουσα κινηματογραφικά Αυστραλία έρχεται αυτές τις μέρες από την πλατφόρμα του Netflix με τη μορφή μίνι σειράς. Βρισκόμαστε στο προαστιακό Μπρισμπέιν των μέσων της δεκαετίας του 1980, εκεί όπου ο δεκάχρονος Ιλάι μεγαλώνει μαζί με τον επιλεκτικά βουβό αδελφό του, τη μητέρα και τον (πολύ αγαπημένο) πατριό του. Οι παράνομες δραστηριότητες του τελευταίου θα μπλέξουν ολόκληρη την οικογένεια σε περιπέτειες, ενώ εκείνος θα εξαφανιστεί. Τα παιδιά, από την άλλη, παρέα με μια καινούργια σύμμαχο, αποφασίζουν να πάρουν την κατάσταση στα χέρια τους και να διεκδικήσουν μια καλύτερη ζωή.

Με σπιρτάδα και χιούμορ, που σπάνια συναντάει πια κανείς στα σενάρια «τύπου Netflix», η σειρά από την Αυστραλία είναι γεμάτη από ενδιαφέροντες χαρακτήρες και αναπάντεχες εξελίξεις. Ο ίδιος ο αλλόκοτα ελλειπτικός τίτλος αντικατοπτρίζει μια παράξενη ιστορία ενηλικίωσης ενός παιδιού, που αντιμετωπίζει τον κόσμο γύρω του εν πολλοίς σαν παιχνίδι, ακόμη κι όταν αυτός γίνεται εξαιρετικά σκληρός και επικίνδυνος. Οι μηχανισμοί άμυνας, η αθωότητα, αλλά και τα όνειρα που λειτουργούν σαν φάρος ελπίδας βρίσκονται εδώ στο επίκεντρο·παράλληλα η ιδιαίτερη αισθητική, ακόμη και το γλωσσικό ιδίωμα, προσθέτουν αυθεντικότητα και γοητεία σε ένα σύνολο που απολαμβάνεται απνευστί.

Home Cinema: Ελπίδα από τη δύναμη της παιδικής αθωότητας-1
Ο Αλί Μπαγκερί σε σκηνή του ιρανικού φιλμ «Ερημη χώρα».

Ερημη χώρα ★★★½
ΔΡΑΜΑ (2021)
Σκηνοθεσία: Αχμάντ Μπαχραμί
Ερμηνείες: Τουράζ Λουβάντ, Αλί Μπαγκερί

Από την πλατφόρμα του Cinobo επιλέγουμε ένα από τα πιο εντυπωσιακά ντεμπούτα της πρόσφατης ιρανικής παραγωγής. Ο Αχμάντ Μπαχραμί μάς στέλνει σε ένα παραδοσιακό εργοστάσιο παραγωγής τούβλων, το οποίο βρίσκεται περίπου στη μέση του πουθενά. Εκεί, άνδρες, γυναίκες και παιδιά δουλεύουν για ένα αφεντικό που τους έχει για καιρό απλήρωτους. Ενδιάμεσος κρίκος ο επιστάτης Λοτφολά, ένας 40ρης, ο οποίος έχει ζήσει όλη του τη ζωή στο εργοστάσιο· όταν θα αντιληφθεί πως ο ιδιοκτήτης σκοπεύει να αφήσει τους πάντες στον δρόμο, θα κάνει ό,τι μπορεί για να προστατέψει τη γυναίκα με την οποία είναι ερωτευμένος.

Ο Μπαχραμί εκμεταλλεύεται την άχρονη δύναμη της ασπρόμαυρης φωτογραφίας, η οποία μετατρέπει το γερασμένο βιομηχανικό σκηνικό σε αρχαίο απομεινάρι στη μέση της ερήμου. Αρχαίες μοιάζουν και οι τεχνικές παραγωγής, με τους εργάτες να σκάβουν τη γη και να σχηματίζουν τα τούβλα με τα ίδια τους τα χέρια, όπως οι Πέρσες πρόγονοί τους. Ανάμεσά τους υπάρχουν συμπάθειες, φιλίες και έριδες, καθημερινά όνειρα που έχουν να κάνουν με έναν γάμο ή την αναζήτηση μιας καλύτερης ζωής. Ολοι τους, με τον έναν ή τον άλλον τρόπο, προσβλέπουν στη βοήθεια του αφεντικού για να τα πραγματοποιήσουν, ωστόσο εκείνος έχει τελείως διαφορετικά σχέδια.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή