Ντίσνεϊ: στοίχημα η σταθερή βάση συνδρομητών

Ντίσνεϊ: στοίχημα η σταθερή βάση συνδρομητών

Στην πλατφόρμα Disney+ θα προβληθεί το «Poor Things» του Γιώργου Λάνθιμου, όπως είπε ο διευθυντής της εταιρείας για την Ελλάδα, Βασίλης Ηλιόπουλος

2' 15" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Πριν από μόλις δύο χρόνια, όταν μιλούσαμε για streaming πλατφόρμες στην Ελλάδα, εννοούσαμε βασικά μία, το Netflix. Εν έτει 2024, ωστόσο, ο Ελληνας καταναλωτής έχει, σε πολύ μεγάλο βαθμό, στη διάθεσή του ό,τι και ο Αμερικανός: Disney+, Apple TV, Paramount+, Amazon Prime, Max, είτε μέσω απευθείας συνδρομής είτε μέσω άλλης συνδρομητικής υπηρεσίας (π.χ. Vodafone TV). Φυσικά, όλες αυτές οι φρέσκες ακόμη στα μέρη μας πλατφόρμες δεν είναι πολύ διαδεδομένες, ενώ είναι αμφίβολο κατά πόσον η εγχώρια αγορά μπορεί πραγματικά να τις υποστηρίξει. Αυτό και άλλα παρόμοια ερωτήματα, είχαμε την ευκαιρία να θέσουμε χθες στον VP και General Manager της Walt Disney Company Ελλάδας, Βασίλη Ηλιόπουλο, σε συνάντηση που είχε με δημοσιογράφους.

«Σίγουρα τα δεδομένα στην Ευρώπη –και κατ’ επέκταση στην Ελλάδα– είναι πολύ διαφορετικά σε σχέση με την αγορά των ΗΠΑ. Εκεί αντιστοιχεί κάτι παραπάνω από τέσσερις streaming συνδρομές ανά νοικοκυριό, ενώ εδώ κάτι λιγότερο από δύο. Σημαντικό ρόλο παίζει ότι στην Ευρώπη έχουμε πολύ πλούσιο περιεχόμενο στην ελεύθερη τηλεόραση, η οποία καταλαμβάνει πάνω από το 75% της αγοράς. Από την άλλη, οι υπηρεσίες αυτές είναι πάρα πολύ καινούργιες εδώ, χρειάζονται χρόνο για να δημιουργήσουν μια σταθερή δεξαμενή συνδρομητών και να αποκτήσουν γερές βάσεις στην αγορά», μας εξήγησε ο κ. Ηλιόπουλος.

Ο ίδιος ανέφερε πως μέσα στους 18 μήνες λειτουργίας του Disney+ στη χώρα μας, η υπηρεσία έχει ικανοποιητικές επιδόσεις, μέσω και της συνεργασίας με τη Vodafone TV, ωστόσο, όπως συμβαίνει και με άλλες πλατφόρμες, παρατηρείται το φαινόμενο αρκετοί συνδρομητές να ξεκινούν και να σταματούν τη συνδρομή τους ανά περιόδους, ανάλογα με τα προγράμματα που θέλουν να παρακολουθήσουν.

Οσον αφορά το κινηματογραφικό κομμάτι, πάντως, ξεκαθάρισε ότι έπειτα από τη δύσκολη περίοδο της πανδημίας, προτεραιότητα της Ντίσνεϊ παραμένει η κυκλοφορία στην κινηματογραφική αίθουσα, με εκείνη στο Disney+ να ακολουθεί σε κατοπινό (κοντινό χρονικά) «παράθυρο». Κάτι ανάλογο θα συμβεί και με το «Poor Things» του Γιώργου Λάνθιμου, για το οποίο η Ντίσνεϊ έχει τα δικαιώματα διανομής. Γενικώς, όπως ειπώθηκε, η πλατφόρμα έχει στα βραχυπρόθεσμα σχέδιά της τη φιλοξενία κάποιων ελληνικών παραγωγών, ενώ πιο μακροπρόθεσμο πλάνο αποτελεί η δημιουργία πρωτότυπου υλικού στη χώρα μας.

Εχοντας τον κ. Ηλιόπουλο διαθέσιμο, ρωτήσαμε τη γνώμη του σχετικά και με τη σχετική κάμψη που παρουσίασαν οι παραγωγές της Ντίσνεϊ τη χρονιά που μόλις έκλεισε, ειδικά εκείνες του σύμπαντος της Marvel. «Επί επτά συνεχόμενα χρόνια, η Ντίσνεϊ είχε την πρωτιά στο box office ανάμεσα στα χολιγουντιανά στούντιο. Το 2023 ήταν δεύτερη με πολύ μικρή διαφορά από τη Universal, η οποία άλλωστε είχε αρκετά περισσότερες κυκλοφορίες. Οσο για τη Marvel, έπειτα από 30+ τίτλους είναι λογικό να υπάρχει κάποιος κορεσμός· επίσης και άλλα στούντιο έχουν μπει στο πεδίο των υπερηρώων. Ολο αυτό είναι ίσως και αφορμή να γίνουν κάποιες αλλαγές στον τρόπο που προσεγγίζεται το συγκεκριμένο περιεχόμενο».

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή