Οι νέες ταινίες της εβδομάδας: To σύμπαν του «Dune» επιστρέφει

Οι νέες ταινίες της εβδομάδας: To σύμπαν του «Dune» επιστρέφει

Επιβλητικό και σύγχρονο το δεύτερο κεφάλαιο της πολυαναμενόμενης ταινίας

3' 38" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Dune: Μέρος δεύτερο ★★★
ΦΑΝΤΑΣΙΑΣ (2024)
Σκηνοθεσία: Ντενί Βιλνέβ
Ερμηνείες: Τιμοτέ Σαλαμέ, Ζεντάγια, Ρεμπέκα Φέργκιουσον

Η επιτυχία του πρώτου μέρους της κινηματογραφικής διασκευής πάνω στο λογοτεχνικό έπος του Φρανκ Χέρμπερτ προικίζει αυτό το δεύτερο φιλμ με μια γιγαντιαίων διαστάσεων παραγωγή, καθώς και με ένα καστ αστέρων ακόμη και στους (πολύ) δευτερεύοντες ρόλους. Από πλευράς πλοκής, εδώ συναντούμε ξανά τον Πολ Ατρείδη (Τιμοτέ Σαλαμέ), ο οποίος αποκτά σταδιακά όλο και πιο ηγετική θέση ανάμεσα στους πολεμιστές των Φρέμεν, έχοντας πάντα στο πλευρό και την αγαπημένη του, Τσάνι (Ζεντάγια). Διαβλέποντας ωστόσο το μέλλον χάρη στις ενορατικές του ικανότητες, ο ήρωας θα βρεθεί μπροστά σε ένα δύσκολο δίλημμα, έχοντας να διαλέξει ανάμεσα στον έρωτα της ζωής του και στην… κοσμική ισορροπία που εξαρτάται από εκείνον.

Ο Ντενί Βιλνέβ διατηρεί ατόφια την ατμοσφαιρική, ελαφρώς ψυχεδελική αισθητική της πρώτης ταινίας, ποντάροντας ωστόσο αυτή τη φορά περισσότερο στην καθαρή δράση και λιγότερο στα παιχνίδια εξουσίας που είχαμε εκεί. Τα γιγάντια «σκουλήκια» της ερήμου, τιθασευμένα από τους Φρέμεν, γίνονται υπερόπλα στη μάχη ενάντια στους εχθρούς τους, σε μια σειρά από εντυπωσιακές σκηνές που εξερευνούν τις δυνατότητες του σύγχρονου σινεμά. Ο ήχος είναι ξανά επιβλητικός, προσθέτοντας δραματικότητα και βάζοντας τον θεατή ακόμη πιο βαθιά στο σύμπαν του «Dune». Ενα σύμπαν όπου, όπως και στο δικό μας, υπάρχουν θρησκευτικοί φονταμενταλιστές, παρανοϊκοί στρατιωτικοί ηγέτες, ανεπαρκείς πολιτικοί και, φυσικά, κρίσιμα διλήμματα, τα οποία θα τεστάρουν τη συνείδηση των ηρώων και θα τους μετασχηματίσουν ενόψει του τρίτου (καταληκτικού) μέρους της ιστορίας.

Περάσματα ★★★
ΕΡΩΤΙΚΟ ΔΡΑΜΑ (2023)
Σκηνοθεσία: Αϊρα Σακς
Ερμηνείες: Φραντς Ρογκόφσκι, Αντέλ Εξαρχόπουλος

Μια αρκετά τολμηρή ματιά στις σύγχρονες ερωτικές σχέσεις επιχειρεί να ρίξει ο Αϊρα Σακς («Μικροί κύριοι») έχοντας στη διάθεσή του τρεις πολύ ταλαντούχους Ευρωπαίους ηθοποιούς. Ο Τόμας (Φραντς Ρογκόφσκι) και ο Μάρτιν (Μπεν Γουίνσο) είναι ένα φαινομενικά ευτυχισμένο ζευγάρι, μέχρι που στη ζωή τους θα μπει η Αγκάτ (Αντέλ Εξαρχόπουλος), μια νεαρή γυναίκα με την οποία ο πρώτος θα συνάψει παθιασμένη ερωτική σχέση. Πλέον, οι τρεις τους θα μπλεχτούν σε μια δίνη έντονων συναισθημάτων και παρορμητικών επιλογών, οι οποίες θα χαράξουν νέους δρόμους στις ζωές τους. Ο Σακς δημιουργεί έναν ανοικονόμητο, πανσεξουαλικό και ταυτόχρονα βαθιά χειριστικό χαρακτήρα –τον Τόμας– ο οποίος είναι αυτός που κινεί επί της ουσίας ολόκληρη την αφήγηση με τις πράξεις και τις παραλείψεις του. Ο Φραντς Ρογκόφσκι είναι για άλλη μια φορά εξαιρετικός, σε ένα φιλμ που προτιμά τη σκληρή ειλικρίνεια από τις εύκολες λύσεις και τα ρομαντικά κλισέ που έχουμε συνηθίσει στο συγκεκριμένο είδος.

Ο πάγος που καίει ★★½
ΔΡΑΜΑ (2023)
Σκηνοθεσία: Αντονι Τσεν
Ερμηνείες: Ντονγιού Ζου, Χάοραν Λιου

Ο βραβευμένος με Χρυσή Κάμερα σκηνοθέτης Αντονι Τσεν («Η εποχή της βροχής») επιστρέφει με ένα ερωτικό τρίγωνο –και αυτός– που αναπτύσσεται μέσα στον παγωμένο χειμώνα, κάπου στα σύνορα της Κίνας με τη Βόρεια Κορέα. Εκεί, τρεις νέοι άνθρωποι, στην αρχή της ενήλικης ζωής τους, θα συναντηθούν τυχαία και θα έρθουν κοντά. Τα σύνορα μεταξύ φιλίας και έρωτα, ρευστά όσο και η φύση του νερού που τους περιβάλλει με τη μορφή του χιονιού και του πάγου, αποτελούν εδώ ένα από τα θέματα, μαζί με το ζήτημα της κινεζικής νεολαίας, η οποία αναζητά τον βηματισμό και τις ελπίδες της μέσα σε μια σκληρή πραγματικότητα.

Πρίμα μπαλαρίνα ★★½
ΒΙΟΓΡΑΦΙΑ (2023)
Σκηνοθεσία: Τζέιμς Νέιπιερ Ρόμπερτσον
Ερμηνείες: Τάλια Ράιντερ, Νταϊάν Κρούγκερ

Η αληθινή ιστορία της πρώτης Αμερικανίδας που έγινε ποτέ δεκτή στην περίφημη Ακαδημία Μπαλέτου Μπολσόι της Μόσχας έρχεται αυτή την εβδομάδα στις αίθουσες. Η νεαρή Τζόι Γουόμακ (Τάλια Ράιντερ) αφήνει το σπίτι των γονιών της στο Τέξας προκειμένου να ταξιδέψει μόνη έως τη Ρωσία και να ακολουθήσει το όνειρό της: να γίνει πρίμα μπαλαρίνα των θρυλικών Μπολσόι. Εκεί θα ανακαλύψει ότι οι δυσκολίες είναι τεράστιες, από την άγνωστη γλώσσα μέχρι το τρομακτικά απαιτητικό πρόγραμμα, το οποίο προσωποποιείται στην αινιγματική δασκάλα χορού-μέντορά της Νταϊάν Κρούγκερ. Αν και δεν καταφέρνει να φτάσει το ψυχογραφικό βάθος π.χ. του «Μαύρου κύκνου», το φιλμ του Τζέιμς Νέιπιερ μας βάζει αποτελεσματικά στη σκοτεινή ατμόσφαιρα ενός (επί της ουσίας) ψυχολογικού θρίλερ, το οποίο περιγράφει το πολύπλευρο ταξίδι της ηρωίδας.

Ακουσέ με ★★
ΔΡΑΜΑ (2022)
Σκηνοθεσία: Μαρία Ντούζα
Ερμηνείες: Ευθαλία Παπακώστα, Δημήτρης Κίτσος

Η Ελληνίδα σκηνοθέτις Μαρία Ντούζα παρουσιάζει ένα συγκινητικό φιλμ γύρω από τις δυσκολίες, κυριολεκτικές και μεταφορικές, της επικοινωνίας στον σύγχρονο κόσμο. Μετά τον θάνατο της γιαγιάς της, η κωφή έφηβη Βαλμίρα αναγκάζεται να φύγει από το ειδικό σχολείο της στην Αθήνα, για να επιστρέψει στο νησί του πατέρα της. Εκεί θα βρεθεί αντιμέτωπη με τον κίνδυνο του ρατσισμού αλλά και της απομόνωσης, η οποία πολλές φορές πηγάζει από τις δικές της προκαταλήψεις.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή