Το σινεμά συναντά τη βιομηχανική αισθητική στο Γκάζι

Το σινεμά συναντά τη βιομηχανική αισθητική στο Γκάζι

Επτά ταινίες που σχετίζονται με το βιομηχανικό τοπίο και τη γραμμή παραγωγής προβάλλονται στο κτίριο του Υδαταερίου της Τεχνόπολης

2' 45" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Η τέχνη του σινεμά, αν και συνυφασμένη με τις θεατρικού τύπου σκοτεινές αίθουσες, έχει τη μαγική ικανότητα να προσαρμόζεται παντού. Η μηχανή προβολής στήνεται σε σπίτια, εστιατόρια, πλατείες, αρχαιολογικούς χώρους, μουσεία, οπουδήποτε· και αυτόματα «απορροφά» την ενέργεια του χώρου παντρεύοντάς τη με όσα διαδραματίζονται στην οθόνη. Κάπως έτσι τα παλιά βιομηχανικά κτίρια της Τεχνόπολης στο Γκάζι, που σήμερα αποτελούν το Βιομηχανικό Μουσείου Φωταερίου, φιλοξενούν αυτές τις ημέρες (μέχρι τις 30 Απριλίου) μια μίνι κινηματογραφική αίθουσα. Συγκεκριμένα στο κτίριο Νέο Υδαταέριο, εξ ου και ο τίτλος της σειράς προβολών «Σινεμά στο Υδαταέριο», τις οποίες διοργανώνει η πλατφόρμα του Cinobo σε συνεργασία με την Τεχνόπολη του Δήμου Αθηναίων.

Επτά ταινίες, οι οποίες, καθεμιά με τον τρόπο της, σχετίζονται με το βιομηχανικό/αστικό τοπίο και τη γραμμή παραγωγής, «επικοινωνούν» με τις επιβλητικές κατασκευές του παλιού εργοστασίου στο Γκάζι. «Ηταν μια πρωτοβουλία του μουσείου. Εκείνοι ήρθαν σε εμάς με την ιδέα των προβολών προκειμένου να αναδειχθεί και το κτίριο του Νέου Υδαταερίου. Βασικός άξονας της δράσης είναι το γεγονός ότι ο χώρος επηρεάζει την εμπειρία της θέασης. Μπορεί να μην είναι φτιαγμένος για σινεμά, έχει όμως τους ήχους και τα μηχανήματα γύρω που σε βάζουν διαφορετικά στο κλίμα της ταινίας. Αντίστοιχα, η ταινία με τη σειρά της διαφοροποιεί την εμπειρία της επίσκεψης στον χώρο», μας λέει η επιμελήτρια του πρότζεκτ, Ευτυχία Τερζή. Οι προβολές ξεκίνησαν χθες βράδυ με τα «Πεσμένα φύλλα» του Ακι Καουρισμάκι, ταινία η οποία τα πήγε εξαιρετικά φέτος στις αίθουσες, ενώ συνεχίζονται την προσεχή Τρίτη (9/4) με το εκρηκτικό «Πώς να ανατινάξετε έναν αγωγό» του Ντάνιελ Γκολντχέιμπερ. Εκεί, μια κλιματική ακτιβίστρια ηγείται μιας ετερόκλητης ομάδας από φίλους, εραστές και αγνώστους, με σκοπό να ανατινάξουν έναν αγωγό πετρελαίου στο Δυτικό Τέξας. Περισσότερη… αγάπη για τις μηχανές –μέχρι και ερωτική σκηνή με μια από αυτές– υπάρχει στο βραβευμένο με Χρυσό Φοίνικα «Titane» της Ζουλιά Ντικουρνό (11/4), ενώ στο «Μην περιμένετε και πολλά από το τέλος του κόσμου» (23/4), του θαυματουργού Ρουμάνου Ράντου Ζούντε, η πόλη γίνεται λαβύρινθος για τη νεαρή Αντζελα, η οποία συγκεντρώνει μαρτυρίες ανδρών και γυναικών που υπέστησαν εργατικά ατυχήματα. Χαμένος στο αστικό τοπίο, αυτή τη φορά εκείνου του σκοτεινού Χονγκ Κονγκ, είναι και ο ήρωας του Γουόνγκ Καρ Γουάι στο «Εκπτωτοι άγγελοι», το οποίο θα προβληθεί στις 25/4.

«Εκείνο που σκεφθήκαμε ήταν να συνδυάσουμε το αρχικό όραμα του μουσείου με εκείνο του παγκόσμιου σινεμά που πρεσβεύει το Cinobo. Κι όλο αυτό μέσα σε ένα πλαίσιο όπου η βιομηχανική αισθητική θα έρθει σε διάλογο με τις ταινίες. Κάποιες από αυτές έχουν και οι ίδιες ένα industrial αποτύπωμα, κάποιες όπως π.χ. το “Titane” ασχολούνται με τη σχέση ανθρώπου – μηχανής, άλλες με το μηχανιστικό εργασιακό περιβάλλον όπως στα “Πεσμένα φύλλα” ή ακόμη και με την κλιματική κρίση».

Φέτος το Cinobo συμπληρώνει τέσσερα χρόνια λειτουργίας, μέσα στα οποία συμπεριέλαβε στις δράσεις του και τη διανομή ταινιών, ενώ η πλατφόρμα του εμπλουτίστηκε σχετικά πρόσφατα και με σειρές. «Η αποστολή του Cinobo, που είναι το “σινεμά χωρίς όρια”, αντικατοπτρίζεται και σε δράσεις σαν αυτή στην Τεχνόπολη. Σε μια εποχή που η πορεία του κινηματογράφου μοιάζει αβέβαιη, με όλες τις καινούργιες τάσεις και τους τρόπους θέασης, είναι σημαντικό να θυμόμαστε τι σημαίνει η εμπειρία του σινεμά», καταλήγει η κ. Τερζή.

Σημειώνεται ότι τις ημέρες των προβολών το μουσείο θα παρατείνει το ωράριό του έως τις 9 μ.μ., οργανώνοντας και ξεναγήσεις για το κοινό. Αναλυτικά το πρόγραμμα στο athens-technopolis.gr.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή