Τα χρωματιστά αγάλματα του ελληνορωμαϊκού κόσμου

Τα χρωματιστά αγάλματα του ελληνορωμαϊκού κόσμου

Η νέα μεγάλη έκθεση στο Μετροπόλιταν της Νέας Υόρκης είναι αφιερωμένη στο χρώμα της ελληνορωμαϊκής γλυπτικής. Είναι μια έκθεση που αναμένεται να αναδείξει το ζήτημα της πολυχρωμίας σε μια διεθνή διάσταση, να προκαλέσει συζητήσεις και σκέψη

3' 32" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Η νέα μεγάλη έκθεση στο Μετροπόλιταν της Νέας Υόρκης είναι αφιερωμένη στο χρώμα της ελληνορωμαϊκής γλυπτικής. Είναι μια έκθεση που αναμένεται να αναδείξει το ζήτημα της πολυχρωμίας σε μια διεθνή διάσταση, να προκαλέσει συζητήσεις και σκέψη. Με την ελληνική λέξη «Χρώμα» τιτλοφορείται αυτό το πανόραμα ομορφιάς και επιστημονικής γνώσης που θα διαρκέσει έως τις 26 Μαρτίου 2023. Μια μεγάλη παραγωγή που φέρνει στο προσκήνιο τις τελευταίες εξελίξεις στην έρευνα σχετικά με το ζήτημα της πολυχρωμίας στην αρχαία γλυπτική. Ως βάση και αφετηρία της έκθεσης είναι γλυπτά που ανήκουν στις συλλογές του Μετροπόλιταν και στα οποία έχουν εντοπισθεί ίχνη χρώματος, αλλά και διάσημα γλυπτά από ελληνικά μουσεία. Η νέα τεχνολογία έχει συμβάλει στην ταυτοποίηση του χρώματος και έχει βοηθήσει τους επιστήμονες να αναλύσουν τη σημασία του. Ιδιαίτερο ενδιαφέρον έχει ότι η έκθεση προβάλλει τους τρόπους με τους οποίους γινόταν αποδεκτή και κατανοητή η πολυχρωμία τόσο στην αρχαιότητα όσο και στους επόμενους αιώνες. Το Μετροπόλιταν αποσκοπεί σε μία πρωτοπόρο και ρηξικέλευθη παρουσίαση και πρόσληψη των συλλογών ελληνορωμαϊκής τέχνης με την τοποθέτηση πολύχρωμων ανακατασκευών ανάμεσα στα πρωτότυπα γλυπτά. Οι ανακατασκευές είναι το αποτέλεσμα τρισδιάστατων εικόνων και επιστημονικής έρευνας στην ιστορία της τέχνης. Οσα βλέπει το κοινό είναι το αποτέλεσμα της δουλειάς του καθηγητή Β. Μπρίνκμαν, προϊσταμένου του Τμήματος Αρχαιολογίας στη Συλλογή Γλυπτών Λίμπιγκχαους στη Γερμανία, που πρωτοστατεί στην έρευνα για την πολυχρωμία, και της δρος Κοχ-Μπρίνκμαν. Επιστημονική ομάδα από το Λίμπιγκχαους συνεργάστηκε με το Μετροπόλιταν για τη νέα ανακατασκευή της πολύχρωμης Σφίγγας από τις αρχαϊκές συλλογές. Διάσπαρτα τα χρωματιστά γλυπτά στις αίθουσες της ελληνορωμαϊκής τέχνης μάς πληροφορούν για τα αυθεντικά ίχνη χρώματος στα πρωτότυπα γλυπτά των συλλογών, για την ερμηνεία του χρώματος την αρχαία εποχή, για τον ρόλο του χρώματος και για το πώς αυτό έγινε κατανοητό στους αιώνες που ακολούθησαν. Εχει ιδιαίτερο ενδιαφέρον ότι η έκθεση δίνει έμφαση στη χρήση του χρώματος διαχρονικά στους πολιτισμούς της Μεσογείου, από τα κυκλαδικά ειδώλια του 3.000 π.Χ. έως τα αυτοκρατορικά πορτρέτα της Ρώμης του 2ου αιώνα μ.Χ. Πρόκειται για μια συνολική και σύνθετη θεώρηση του αρχαίου κόσμου στην περιοχή μας με άξονα τη χρήση του χρώματος στη γλυπτική.

Ματιές στον κόσμο

Τα χρωματιστά αγάλματα του ελληνορωμαϊκού κόσμου-1
Φωτ. ΝΟΑΗΗ

ΧΑΓΗ
Μέγαρο Πολιτισμού
Το νέο εντυπωσιακό από αρχιτεκτονικής άποψης κτίριο για συναυλίες και θέατρο στη Χάγη λέγεται Amare και είναι μεταξύ άλλων και η νέα έδρα του Nederlands Dans Theater. Σχεδιάστηκε από το αρχιτεκτονικό γραφείο ΝΟΑΗΗ σε συνεργασία και με άλλα γραφεία της πόλης για λογαριασμό της τοπικής αυτοδιοίκησης. Θα έχει πλήθος δράσεων καθημερινά όλο το 24ωρο και ήδη λογίζεται ως σημαντική συμβολή στην αναζωογόνηση του αστικού ιστού.

Τα χρωματιστά αγάλματα του ελληνορωμαϊκού κόσμου-2
Φωτ. STEFANO UKMAR / THE NYT

ΝΕΑ ΥΟΡΚΗ
Μνημείο «Τιτανικού»
Ενας μικρός φάρος είναι το μνημείο για τα θύματα του «Τιτανικού», που στήθηκε πριν από 109 χρόνια στη Νέα Υόρκη, κάτω στην περιοχή του λιμανιού. Ομως, το μνημείο χρήζει άμεσης φροντίδας, όπως ζητούν επιμόνως οι απόγονοι των θυμάτων. Υπάρχει ελπίδα, καθώς το Μουσείο South Street Seaport, στο οποίο ανήκει το μνημείο, έλαβε μεγάλο χρηματικό ποσό ως βοήθεια από επενδυτικό σχήμα που προτίθεται να ανεγείρει πολυτελή πύργο σε παρακείμενο χώρο.

Τα χρωματιστά αγάλματα του ελληνορωμαϊκού κόσμου-3
Φωτ. GETTY

ΛΟΣ ΑΝΤΖΕΛΕΣ
Εμπνευση από τον Μεσαίωνα
Μία από τις πάντα ενδιαφέρουσες εκθέσεις στο Κέντρο Γκετί στο Λος Αντζελες εξετάζει το φαντασιακό του Μεσαίωνα και πώς αυτό επέδρασε σε μια κοινή φαντασίωση για το παρελθόν, ιδίως τα τελευταία 200 χρόνια. Ο Μεσαίωνας πέρασε στους νεότερους χρόνους κυρίως μέσα από τα κανάλια του ρομαντικού κινήματος και αποτυπώθηκε ως ατμόσφαιρα μέσα από θρύλους και παραμύθια (όπως των Γκριμ), την εικονογραφία του ιππότη, των τροβαδούρων και των κάστρων.

Τα χρωματιστά αγάλματα του ελληνορωμαϊκού κόσμου-4
Φωτ. LEANDRO ELRICH

ΧΙΟΥΣΤΟΝ
Λεάντρο Ελντριχ
Οι οπτικές ψευδαισθήσεις και οι παράδοξες εικόνες που γεννoύν η φαντασία και το ταλέντο του 49χρονου εννοιολογικού καλλιτέχνη Λεάντρο Ελντριχ από την Αργεντινή προκαλούν ποικίλα συναισθήματα. Το Μουσείο Καλών Τεχνών του Χιούστον στο Τέξας, που παρακολουθεί στενά τη σύγχρονη τέχνη, θα παρουσιάσει για όλο το καλοκαίρι έργα του Ελντριχ, που με την έμμεση ψυχολογική ανατροπή που επιτυγχάνει εγκαθιδρύει το παράδοξο ως πρωτεύον και αναμενόμενο. 

Τα χρωματιστά αγάλματα του ελληνορωμαϊκού κόσμου-5
Φωτ. PACE GALLERY

ΣΕΟΥΛ
Γκαλερί Pace
Η θέση της Νότιας Κορέας στον χώρο της σύγχρονης τέχνης αλλά και στον διεθνή χάρτη των ιδεών ισχυροποιείται με πύκνωση των δικτύων όσων δραστηριοποιούνται στη χώρα. Η διεθνής γκαλερί Pace επεκτείνεται στη Σεούλ σε νέους χώρους σε περιοχή με ανοδική τροχιά και με σκοπό να παρουσιάσει τη νέα γενιά των Νοτιοκορεατών καλλιτεχνών στον κόσμο αλλά και να φέρει μεγάλα ονόματα της διεθνούς τέχνης στην πόλη. Θα υπάρχει χώρος για τρισδιάστατες εγκαταστάσεις.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή