ΑΘΗΝΑΪΚΑ PLUS

Με φίλους και συνοδοιπόρους τα εγκαίνια της έκθεσης του Γιάννη Αδαμάκου

me-filoys-kai-synodoiporoys-ta-egkainia-tis-ekthesis-toy-gianni-adamakoy-561525190

Τα πρώτα του σχέδια ήταν με κιμωλία στο πεζοδρόμιο και με καλάμι στην άμμο. Ομως ο Γιάννης Αδαμάκος, δεκαετίες αργότερα, δεν έχει χάσει αυτή τη λαχτάρα που ένιωθε από παιδί για τη ζωγραφική. Αποτελεί το ασφαλές καταφύγιό του, τον δικό του κόσμο, φιλόξενο και ανοικτό στις ερμηνείες μας όταν βλέπουμε τα έργα του. Στο δικό μου μυαλό, οι συνθέσεις του μοιάζουν με τοπία που κάποιος φωτογράφισε ενώ βρισκόταν σε κίνηση και έτσι δεν υπάρχουν περιγράμματα, όρια, σαφήνειες. Πίσω από την αοριστία, όμως, διαισθάνεται κανείς το ακριβές σχήμα των πραγμάτων, καταλαβαίνει τις διαστάσεις, την οντότητά τους. Αυτή την περίοδο, στην ενότητα που παρουσιάζει ο καλλιτέχνης στην γκαλερί Citronne στο Κολωνάκι, παίζει περισσότερο με το φως, χρησιμοποιώντας τον γραφίτη επάνω σε χαρτί.

me-filoys-kai-synodoiporoys-ta-egkainia-tis-ekthesis-toy-gianni-adamakoy0
Ν. Γιατρομανωλάκης, Κ. Πιερρακάκης, Γ. Αδαμάκος και Τ. Σπινάρη (φωτ. PANOULIS PHOTOGRAPHY).

Ενώ παλαιότερα «σμίλευε» με το χρώμα, πλέον έχει περιορίσει τον εαυτό του σε αυτόν τον μινιμαλιστικό κώδικα ως άσκηση, σχεδόν ως προσευχή. Ισως γι’ αυτό επιλέγει και τον τίτλο «Insight», δηλαδή ενόραση, θέλοντας να περιγράψει τα μύχια των συναισθημάτων του. Οπως η ζωή, έτσι και τα έργα του δεν είναι λευκά ή μαύρα, αλλά καλειδοσκοπικά μέσα από την τονικότητά τους. Αλλοτε ο καλλιτέχνης επεμβαίνει με γυαλόχαρτο και σύρμα, άλλοτε χρησιμοποιεί ένα μαλακό πανί πάνω σε μια στρώση από μαλακό γραφίτη και αλλάζει το αποτέλεσμα. Ο Αδαμάκος είναι από τους λίγους καλλιτέχνες που δεν αναλώνεται στο να ανανεώσει, όσο στο να εμβαθύνει. «Ψάχνω τη μαγεία που εκπέμπει το σκοτάδι, το ομιχλώδες, η ασάφεια. Μια ομορφιά κρυμμένη και αμυδρή σαν μέσα σε όνειρο», έχει δηλώσει. Και δεν είναι καθόλου τυχαίο ότι η συνύπαρξη με τα έργα του σε κάνει να τα βλέπεις κάθε μέρα με άλλο μάτι. 

me-filoys-kai-synodoiporoys-ta-egkainia-tis-ekthesis-toy-gianni-adamakoy2
Ο Κώστας Χριστόπουλος και η Αφροδίτη Λίτη (φωτ. PANOULIS PHOTOGRAPHY).

Αυτό το ξέρει καλά ο υπουργός Ψηφιακής Μεταρρύθμισης, που έχει μια σύνθεση του ζωγράφου στο γραφείο του και έκανε την τιμή στον καλλιτέχνη να παρευρεθεί και στα εγκαίνια της έκθεσης, την περασμένη Πέμπτη. Ο Κυριάκος Πιερρακάκης πέρασε το κατώφλι της γκαλερί για να δει από κοντά τη νέα δουλειά. Καλλιτέχνες, δημοσιογράφοι, φίλοι και αγαπημένοι ανέβηκαν στο φιλόξενο διαμέρισμα της αίθουσας τέχνης στην Πατριάρχου Ιωακείμ, με οικοδέσποινα την ιστορικό τέχνης Τατιάνα Σπινάρη-Πολλάλη. Την έκθεση έχει επιμεληθεί ο Χριστόφορος Μαρίνος, ο οποίος ετοίμασε ακόμα ένα ενδιαφέρον αφιέρωμα στον καλλιτέχνη. Με τίτλο «Νέα έργα 2019-2021», εγκαινιάζεται στις 12 Οκτωβρίου στην Πινακοθήκη του Δήμου Αθηναίων.

me-filoys-kai-synodoiporoys-ta-egkainia-tis-ekthesis-toy-gianni-adamakoy4
Κατερίνα Λυμπεροπούλου, Νάνσυ Νικολακοπούλου, Μαρία Γιαννούλη (φωτ. PANOULIS PHOTOGRAPHY).

Γεννημένος το 1952 στον Πύργο, ο Αδαμάκος μαθήτευσε κοντά στον Μυταρά και στον Τέτση. Πειραματίσθηκε αλλά βρήκε τον δρόμο του από νωρίς, με οδηγό το ένστικτο και την εργατικότητά του. Μοιράζει τον χρόνο του ανάμεσα στην Αθήνα και στην Τήνο. Κυρίως, δεν σταματά να ερευνά και να πειραματίζεται.

[email protected]