Η όμορφη Αθήνα του Αντώνη Σκαμπαβίρια ζωντανεύει στην Γκαλερί Σκουφά

Η όμορφη Αθήνα του Αντώνη Σκαμπαβίρια ζωντανεύει στην Γκαλερί Σκουφά

Μέγα πλήθος και πάθος για την τέχνη το βράδυ της Πέμπτης 15 Φεβρουαρίου στην Γκαλερί Σκουφά. Τόσο πολύ, ώστε παραλίγο να κλείσει το οδόστρωμα της ομώνυμης οδού στο Κολωνάκι

2' 34" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Μέγα πλήθος και πάθος για την τέχνη το βράδυ της Πέμπτης 15 Φεβρουαρίου στην Γκαλερί Σκουφά. Τόσο πολύ, ώστε παραλίγο να κλείσει το οδόστρωμα της ομώνυμης οδού στο Κολωνάκι. Τέτοια εγκαίνια θύμισαν τα παλιά στις εκθέσεις του Γιάννη Τσαρούχη στην Γκαλερί Ζυγός, στην Αίθουσα Τέχνης Αθηνών και στην Γκαλερί Ζουμπουλάκη των δεκαετιών ’70 και ’80, ή τα ανάλογα σε εγκαίνια του Γιάννη Μόραλη. Αφορμή, η έκθεση του Αντώνη Σκαμπαβίρια – τα Αθηναϊκά Plus έχουν ήδη γράψει σχετικά. Ο ζωγράφος μαζί με τον διευθυντή της γκαλερί, Γιάννη Καλλιγά, με τη βοήθεια της Ελευθερίας Γκούφα του Μουσείου Μπενάκη και τις συμβουλές του Διονύση Φωτόπουλου, έστησαν την έκθεση μέσα σε τρεις ημέρες. Αλλά η βραδιά αυτή ήταν γεμάτη εκπλήξεις. Η πιο συγκινητική στιγμή ήταν η συνάντηση δασκάλου και μαθητή, αφού ο Γιώργος Ρόρρης ήταν εκεί για να χαρεί με τη δουλειά του Αντώνη Σκαμπαβίρια, στον οποίον έχει διδάξει τα μυστικά του χρωστήρα.

Η όμορφη Αθήνα του Αντώνη Σκαμπαβίρια ζωντανεύει στην Γκαλερί Σκουφά-1
Η κ. Σακελλαροπούλου με τον Γ. Καλλιγά και τον ζωγράφο. [ΘΟΔΩΡΗΣ ΜΑΝΩΛΟΠΟΥΛΟΣ]

Εκεί και οι συμμαθητές του καλλιτέχνη από την ίδια σχολή. Εκεί και η Ελευθερία Αρβανιτάκη για να τιμήσει, ως νησιώτισσα κι εκείνη από την Ικαρία, τον εξίσου νησιώτη, από τη Σίκινο, Σκαμπαβίρια.

Εκεί και όλοι οι ζωγράφοι της γκαλερί (Ειρήνη Κανά, Λήδα Κοντογιαννοπούλου, Τάσος Μαντζαβίνος και Γιώργος Χαδούλης, Κώστας Σπυριούνης και Νίκος Αγγελίδης κ.ά.). Η μητέρα του Γιάννη Καλλιγά και ιδρύτρια της γκαλερί, Ελένη, μας μίλησε για τις ετοιμασίες της έκθεσης της Σοφίας Καλογεροπούλου στο Μέγαρο Μουσικής. Η μεγαλύτερη έκπληξη της βραδιάς, πέρα από τον εμφανώς ευχαριστημένο κόσμο και τη λαμπρότητα των έργων του Σκαμπαβίρια (μαζί με ένα συνοδευτικό, μικρό αλλά εξαιρετικό, ντοκιμαντέρ του Γιάννη Βενιέρη) ήταν μια ξεχωριστή «περφόρμανς» που είχε ετοιμάσει η αίθουσα.

Η όμορφη Αθήνα του Αντώνη Σκαμπαβίρια ζωντανεύει στην Γκαλερί Σκουφά-2
Η Ελευθερία Αρβανιτάκη με τον Διονύση Καψάλη. Φωτ. ΝΙΚΟΣ ΚΟΚΚΑΛΙΑΣ

Καθώς ο τίτλος της έκθεσης ήταν «Πέρα από το μπετόν» και θέμα της ήταν αστικά τοπία της Αθήνας και του Πειραιά, ο Αγγελος Παπαδημητρίου τραγούδησε α καπέλα τρία ταγκό της Σοφίας Βέμπο με πρώτο το «Αθήνα και πάλι Αθήνα», εναλλάξ με τρία μεσοπολεμικά ρεμπέτικα του Πειραιά, που ερμήνευσαν με μεγάλη μαεστρία ο Γιάννος Περλέγκας με μπαγλαμαδάκι συνοδευόμενος από τον Χρήστο Λούλη, άρτι αφιχθέντα από γύρισμα του σίριαλ «Famagusta». Ο κόσμος –ανάμεσά τους διακρίναμε τον ποιητή Διονύση Καψάλη και τον μεταφραστή Ερρίκο Σοφρά– σιγοψιθύρισε τα τραγούδια με μεγάλη συγκίνηση. Και οι εκπλήξεις συνεχίστηκαν το Σάββατο 17 Μαρτίου. Η Γκαλερί Σκουφά είχε την ξεχωριστή τιμή να δεχτεί επίσκεψη της Προέδρου της Δημοκρατίας. Η Κατερίνα Σακελλαροπούλου στάθηκε μπροστά στις συνθέσεις του Σκαμπαβίρια και συνομίλησαν για το τι τον εμπνέει.

Η όμορφη Αθήνα του Αντώνη Σκαμπαβίρια ζωντανεύει στην Γκαλερί Σκουφά-3
Γιάννος Περλέγκας, Αγγ. Παπαδημητρίου, Χρήστος Λούλης. Φωτ. ΝΙΚΟΣ ΚΟΚΚΑΛΙΑΣ

Πρόκειται για μια συγκινητική ενότητα που θα φιλοξενείται στο Κολωνάκι μέχρι και τις 9 Μαρτίου. Αν και ανακαλύψαμε τον ζωγράφο από το μεράκι με το οποίο αποτύπωσε στον καμβά την ιδιαίτερη πατρίδα της μητέρας του, τη μικρούλα Σίκινο, με τις πεζούλες και το πέλαγος, εδώ αλλάζει ρότα. Ακροβολίζεται σε ψηλές κορυφές της Αθήνας και εστιάζει το βλέμμα του στη «θάλασσα» από πολυκατοικίες. Αντί για αναβαθμίδες φτιάχνει μπαλκόνια, εξανθρωπίζει μια πόλη, κοιτώντας την ως πρεσβύωπας. Από μακριά. Ετσι, δεν πρωταγωνιστούν οι άνθρωποι αλλά τα κτίρια, που έχουν και αυτά ψυχή, «πέρα από το μπετόν».

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή