Τζόνι Ντεπ: Δεν έχω ανάγκη το Χόλιγουντ

Τζόνι Ντεπ: Δεν έχω ανάγκη το Χόλιγουντ

«Βρισκόμαστε σε μια παράξενη, αστεία εποχή, όπου όλοι θα 'θέλαν πολύ να είναι ο εαυτός τους, όμως δεν μπορούν», δήλωσε ο ηθοποιός

4' 10" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

ΑΠΟΣΤΟΛΗ – ΚΑΝΝΕΣ. Η ηλιοφάνεια κράτησε μόνο μια μέρα στις Κάννες. Από το μεσημέρι της Τετάρτης πυκνά σύννεφα μαζεύτηκαν πάνω από την Κρουαζέτ, οι αστραπές άρχισαν και οι ουρανοί ήταν θέμα χρόνου να ανοίξουν. Κάτι το οποίο βέβαια έγινε, στέλνοντας τα πλήθη που είχαν γεμίσει από νωρίς το παραλιακό μέτωπο να αναζητήσουν καταφύγιο σε κοντινά μαγαζιά και κινηματογραφικές αίθουσες. Οχι ότι είναι εύκολο δηλαδή να βρει κανείς εισιτήριο της τελευταίας στιγμής, ακόμα και για τα θεωρητικά λιγότερο λαμπερά τμήματα, πέρα από το διαγωνιστικό (εκεί δεν υπάρχουν ούτε για δείγμα) ή τις ειδικές προβολές του Φεστιβάλ. Η πόλη έχει κατακλυστεί από επισκέπτες και επαγγελματίες της βιομηχανίας του σινεμά από ολόκληρο τον κόσμο, ενώ οι πάντες αργά ή γρήγορα παίρνουν θέση σε κάποια από τις μεγάλες ουρές έξω από τις αίθουσες.

Μια τέτοια ουρά οδηγούσε και στην αίθουσα Λουμιέρ το βράδυ της Τρίτης για την τελετή έναρξης της φετινής 76ου έκδοσης του Φεστιβάλ, η οποία είχε αναμφίβολα τις στιγμές της. Αρχικά όλοι περίμεναν τον Τζόνι Ντεπ. Ο Αμερικανός σταρ έφτασε τελευταίος εν μέσω αποθέωσης, μαζί με την Μαϊγουέν, σκηνοθέτιδα και συμπρωταγωνίστριά του στο εναρκτήριο «Jeanne du Barry». Για να πούμε την αλήθεια, μπορεί ο Ντεπ να πήρε την μερίδα του λέοντος στις εκδηλώσεις θαυμασμού ωστόσο είναι εκείνη, η Μαϊγουέν, το κεντρικό πρόσωπο της ταινίας. Υποδύεται την Ζαν, μια κοπέλα ταπεινής καταγωγής, η οποία ονειρεύεται και κατορθώνει να ανέλθει στην αριστοκρατική ελίτ, φτάνοντας να γίνει ερωμένη -και κάτι παραπάνω- του βασιλιά Λουδοβίκου ΙΕ.

Τον τελευταίο τον υποδύεται χαμηλότονα αλλά ταιριαστά ο Ντεπ, σε ένα φιλμ το οποίο ωστόσο μοιάζει να πάσχει από κρίση… ταυτότητας. Μπερδεμένη κάπου ανάμεσα στην συναρπαστική βιογραφία της αληθινής ηρωίδας της και στην επιθυμία (;) να κάνει μια ταινία εποχής με στοχευμένες αναφορές σε σημερινά/διαχρονικά ζητήματα -κάτι σαν την «Ευνοούμενη» του Λάνθιμου- η Μαϊγουέν καταλήγει μάλλον να αυτοθαυμάζεται με φόντο τις, ομολογουμένως εξαιρετικά ζωντανεμένες, Βερσαλλίες.

Η σχετική μετριότητα της ταινίας έναρξης -πάντα με τα μέτρα του κορυφαίου Φεστιβάλ Καννών- εξηγείται από το γεγονός ό,τι οι διοργανωτές ήθελαν προφανώς να είναι η δική τους σκηνή εκείνη που θα φιλοξενούσε την επίσημη επιστροφή του Τζόνι Ντεπ στο σινεμά. Ο ίδιος ήταν σοβαρός, μετρημένος στις αντιδράσεις του και παράλληλα πρόθυμος να υπογράψει δεκάδες αυτόγραφα και να φωτογραφηθεί με τους θαυμαστές που τον περίμεναν υπομονετικά έξω από το Palais des Festivals. Επειτα από την προβολή απόλαυσε δακρυσμένος το επτάλεπτο standing ovation, διότι κυρίως για εκείνον ήταν, και ήρθε να μιλήσει (20 λεπτά αργοπορημένος) στην συνέντευξη τύπου της επομένης για να ερωτηθεί αν ένιωσε ότι το Χόλιγουντ του έκανε «μποϊκοτάζ».

Τζόνι Ντεπ: Δεν έχω ανάγκη το Χόλιγουντ-1
AP / Vianney Le Caer

«Οταν σου ζητούν να αποχωρήσεις από μια ταινία που συμμετέχεις, εξαιτίας απλών φημών που πετούν στον αέρα, τότε ναι, νιώθεις ότι σου κάνουν μποϊκότάζ. Δεν αισθάνομαι όμως πια έτσι, διότι δεν σκέφτομαι το Χόλιγουντ», σχολίασε ο Ντεπ και πρόσθεσε: «Στην πραγματικότητα δεν έχω τόσο ανάγκη πλέον το Χόλιγουντ. Βρισκόμαστε σε μια παράξενη, αστεία εποχή, όπου όλοι θα ‘θέλαν πολύ να είναι ο εαυτός τους, όμως δεν μπορούν. Πρέπει να συνταχθούν με τον μπροστινό τους. Αν θέλετε αυτή να είναι η ζωή σας, σας εύχομαι τα καλύτερα».

Εντός αιθουσών πάντως, το πρωί της Τετάρτης είδαμε και άλλα ενδιαφέροντα. Το «The Goldman Trial» του Σεντρίκ Καν, που παρουσιάζεται στο πλαίσιο του Δεκαπενθημέρου Σκηνοθετών των Καννών, ασχολείται σχεδόν ντοκιμαντερίστικα με μια διάσημη δίκη που έλαβε χώρα στη Γαλλία των αρχών της δεκαετίας του 1970. Τοποθετημένο εξολοκλήρου μέσα στην αίθουσα του δικαστηρίου, το γεμάτο ένταση φιλμ αποτελεί επίσης ενδιαφέρουσα πολιτικοκοινωνική καταγραφή της εποχής. Με τη θρησκευτική πίστη και τις προεκτάσεις αντίστοιχα ασχολούνται τα τρία μικρού μήκους φιλμ του «Portugal Factory», στην προβολή του οποίου βρεθήκαμε περίπου… κατά λάθος. Αξίζει ωστόσο να σημειωθεί πως και στις δύο παραπάνω ταινίες, που όπως είπαμε δεν είναι και από τις πιο δημοφιλείς της διοργάνωσης, η αίθουσα ήταν κατάμεστη.

Αλμοδόβαρ

Την ίδια ώρα, στο αμφιθέατρο Ντεμπισί, στο οποίο επίσης δεν έπεφτε καρφίτσα, ο Πέδρο Αλμοδόβαρ παρουσίασε, εκτός συναγωνισμού, το «Strange Way of Life», την καινούρια μικρού μήκους ταινία του με πρωταγωνιστές τους Ιθαν Χοκ και Πέδρο Πασκάλ. Οι δημοφιλείς ηθοποιοί υποδύονται δύο καουμπόηδες, οι οποίοι καταλήγουν να ερωτευθούν, σε ένα κομεντί-γουέστερν γνήσιου αλμοδοβαρικού χαρακτήρα.

Πλέον, και με το διαγωνιστικό τμήμα να ξεκινά δυνατά με το «Monster» του Ιάπωνα δεξιοτέχνη, Χιροκάζου Κόρε-έντα, πάμε τις επόμενες μέρες για το κυρίως μενού των φετινών Καννών.

Στην Ελλάδα

Λόγω του Φεστιβάλ των Καννών η καθιερωμένη στήλη της κριτικής τροποποιείται. Ωστόσο, από τις επιλογές στις αίθουσες αυτή την εβδομάδα ξεχωρίζουμε το «Σιμόν Βέιλ: Η Γυναίκα του Αιώνα», τη μυθοπλαστική βιογραφία της σπουδαίας Γαλλίδας πολιτικού από τα νεανικά της χρόνια ως επιζήσασα των στρατοπέδων συγκέντρωσης μέχρι της καθιέρωση στην ευρωπαϊκή πολιτική σκηνή. Επιπλέον το «Fast X», δέκατο και τελευταίο (;) μέρος του επιτυχημένου franchise «Fast & Furious» με πρωταγωνιστή τον Βιν Ντίζελ. Κυκλοφορούν ακόμα «Ο Τελευταίος Χορός», δραμεντί του Σεντρίκ Κλαπίς με πρωταγωνίστρια μια μπαλαρίνα, η οποία αναζητά την χαμένη ευτυχία της και η «Νυρεμβέργη» μια ρώσικη κινηματογραφική ματιά στην περίφημη «Δίκη του Αιώνα».

Ειδήσεις σήμερα

Ακολουθήστε το kathimerini.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στο kathimerini.gr

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή