Νέες ταινίες: Με χαμηλές πτήσεις προς την Εβδομάδα των Παθών

Νέες ταινίες: Με χαμηλές πτήσεις προς την Εβδομάδα των Παθών

2' 20" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Λίγο  πριν από την Ανάσταση, πέντε πρεμιέρες και δύο ταινίες απ’ τα παλιά προσθέτουν όγκο στον κινηματογραφικό μας Απρίλη. Στο ζενίθ των προσδοκιών της διανομής και των αιθουσαρχών, που εδώ και μήνες βιώνουν έναν παρατεταμένο Γολγοθά, βρίσκονται οι χαμηλές πτήσεις του Μπλου (ο παπαγάλος της ταινίας κινουμένων σχεδίων «Ρίο 2»). Σε ένα παράλληλο σύμπαν, ιδανικό για σινεφίλ, δεσπόζουν η επανέκδοση του «Senso» και η επαναπροβολή του χειμαρρώδους «Χίτλερ, μια ταινία από τη Γερμανία» (****) του Χανς Γιούργκεν Ζίμπερμπεργκ που διαρκεί 7 ώρες! Στο ενδιάμεσο, ο ηθοποιός Μαντς Μίκελσεν κερδίζει τις εντυπώσεις στον «Θρύλο του Μάικλ Κόλχαας».

Η ιστορία του Μίκαελ Κόλχαας (και όχι Μάικλ, όπως αποδόθηκε) έρχεται από το ομότιτλο μυθιστόρημα του Χάινριχ φον Κλάιστ γύρω από έναν έμπορο αλόγων που έζησε στη Σαξονία του 16ου αιώνα και έγινε λαϊκός θρύλος. Ο Γάλλος σκηνοθέτης Αρνό ντε Παλιέρ το μετάφερε στη μεσαιωνική Ναβάρα.

Ο Κόλχαας, άνδρας με ηθικές αρχές και φιλελεύθερο πνεύμα, αντιδρά με κάθε νόμιμο τρόπο όταν ένας βαρώνος τον αδικεί και στη συνέχεια, όταν άνθρωποι του βαρώνου σκοτώνουν τη γυναίκα του, επαναστατεί. Τον ακολουθεί πλήθος χωρικών που δεν αντέχουν την καταπίεση του θρόνου και την υποκρισία της εκκλησίας.

Ο Παλιέρ εξαφανίζει κάθε ίχνος επικού. Σκηνοθετεί λιτά και ελλειπτικά με τρόπο που σε κάνει να νομίζεις πως βλέπεις μια ταινία στο ημίφως, ανάμεσα στο απομυθοποιητικό γουέστερν και στο μεσαιωνικό δράμα. Ενδιαφέρεται κυρίως για μια κοινωνική τοιχογραφία της εποχής και όχι για θεαματικές σκηνές δράσης. Το φυσικό σκηνικό και η ατμοσφαιρική φωτογραφία του Ζαν Λαπουαρί δίνουν ξεχωριστό ύφος στην ταινία.

Επίσης

«Senso» (****).Μελόδραμα, σαν κινηματογραφική όπερα από τον εστέτ Λουκίνο Βισκόντι, που εκτυλίσσεται στην υπό αυστριακή κατοχή Βενετία την εποχή της επανάστασης του Γκαριμπάλντι. Με την Αλίντα Βάλι.

«Καμίλ Κλοντέλ 1915» (***).Εξαιρετική η γεωμετρία του σκηνοθέτη Μπρουνό Ντιμόν: η διάσημη γλύπτρια, τσακισμένη ψυχολογικά, είναι φυλακισμένη ανάμεσα στους ορατούς τοίχους ενός ασύλου, αλλά και στα ανυπέρβλητα τείχη της καθεστηκυίας ηθικής. Η Ζιλιέτ Μπινός σε ρεσιτάλ ερμηνείας.

Η «Χαρά» (**), ενδιαφέρον φιλμ του Ηλία Γιαννακάκη, ανάμεσα στο χθες και το σήμερα του ελληνικού κινηματογράφου, αφέθηκε στους ώμους της Αμαλίας Μουτούση. Μια «τρελή» κλέβει ένα βρέφος από το βρεφοκομείο. Ο  «Μόνος επιζών» (*) του Πίτερ Μπεργκ παρουσιάζει τους Αμερικανούς στο Αφγανιστάν ως ελευθερωτές. Με Μαρκ Γουόλμπεργκ, Εμίλ Χιρς, Μπεν Φόστερ.

Ο μόνος επιζών ***

(Lone survivor)

Πολεμική – Διάρκεια 121’

Σκηνοθεσία: Πίτερ Μπεργκ

Παίζουν: Μαρκ Γουόλμπεργκ, Εμίλ Χιρς, Έρικ Μπάνα, Μπεν Φόστερ, Τέιλορ Κιτς

Καμίλ Κλοντέλ 1915 *** ½

(Camille Claudel 1915)

Βιογραφική – Διάρκεια 95’

Σκηνοθεσία: Μπρουνό Ντιμόντ

Παίζουν: Ζιλιέτ Μπινός, Ζαν Λικ Βενσάν

Ο θρύλος του Μάικλ Κολχάας ** ½

(Michael Kohlhaas)

Ιστορική – Διάρκεια 122’

Σκηνοθεσία: Αρνό ντε Παλιέγ

Παίζουν: Μαντς Μίκελσεν, Μελουσίν Μαγιάνς, Μπρούνο Γκαντς

Ρίο 2 (3D) ** ½

Rio 2 (3D)

Animation – Διάρκεια 101’

Σκηνοθεσία: Κάρλος Σαλντάνια

Με τις φωνές των: Δημήτρη Παπαδάτου, Μαρίνας Τσιριγωνάκη, Πηνελόπης Σκαλκώτου, Κωνσταντή Μαδριά, Φώτη Πετρίδη, Νίκου Νίκα

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή