ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟΣ

Νέες ταινίες: Μελόδραμα και… ηλεκτροσόκ

nees-tainies-melodrama-kai-amp-8230-ilektrosok-2020780

The Amazing Spider-Man 2 ***
Φαντασίας
Σκηνοθεσία: Μαρκ Γουέμπ
Ερμηνείες: Αντριου Γκάρφιλντ, Εμα Στόουν, Τζέιμι Φοξ

Το προπέρσινο «The Amazing Spider-Man», που ανανέωσε τον μύθο του διασημότερου καλού Σαμαρείτη της Marvel, αντικατόπτριζε τη ρευστότητα και την αντιφατικότητα της αγορίστικης εφηβείας. Το σημερινό σίκουελ, σκηνοθετημένο από τον Μαρκ Γουέμπ όπως και η προηγούμενη ταινία, είναι μια διαρκής ακροβασία του Πίτερ Πάρκερ/Σπάιντερμαν ανάμεσα στο νεανικό μελόδραμα και την καρτουνίστικη δράση. Στις πιο καταιγιστικές στιγμές τού «The Amazing Spider-Man 2» δημιουργείται η εντύπωση στον θεατή πως βλέπει μια παρωδία ταινιών καταστροφής. Το χιούμορ και η υπερβολή κάνουν καλά τη δουλειά τους.

Ο σημερινός Σπάιντερμαν φαντάζει σαν τον Χάρι Πότερ στον επίλογο της κινηματογραφικής του καριέρας: πρέπει να συνηθίσει στην ιδέα ότι δεν είναι πια έφηβος, που το σκάει κρυφά απ’ το παράθυρο για σώσει τον κόσμο, αλλά υπεύθυνος άνδρας. Η φαντασία του παιδιού (χάρη σε αυτήν παραμένουν ζωντανοί οι υπερήρωες) πρέπει να δώσει τη θέση της στην ωριμότητα του ενήλικα. Ο Πάρκερ/Σπάιντερμαν έχει να αντιμετωπίσει έναν πρώην θαυμαστή του (τον έγχρωμο Electro, που έχει θυμώσει) και έναν παλιό του φίλο (τον πλούσιο Χάρι, κληρονόμο μιας αυτοκρατορίας στον τομέα της γενετικής, που θεωρεί πως ο Πάρκερ τον πρόδωσε). Το μεγαλύτερο πρόβλημά του, όμως, είναι ο αγνός ρομαντικός έρωτάς του: η ξανθιά Γκουέν, που εκτίθεται διαρκώς σε κινδύνους λόγω του προσκοπικού του ηρωισμού. Η Γκουέν βρίσκεται και αυτή σε σταυροδρόμι, μπροστά στο λαμπρό μέλλον που υπόσχονται οι σπουδές της στην Οξφόρδη και στην περιπετειώδη ζωή στο πλευρό του διάσημου υπερήρωά της. Να ζει κανείς ή να μη ζει όταν έχει να αντιμετωπίσει τέτοια διλήμματα. Το μελόδραμα, η αίσθηση της απώλειας που είναι άμεσα συνδεδεμένη με τον μύθο του Σπάιντερμαν, θα βιωθεί ακραία για ακόμη μια φορά.

Επίσης

Το animation «Ενας σκίουρος σούπερ ήρωας» (***) είναι μια στορία επιβίωσης από τον Ελληνοκαναδό Πίτερ Λεπενιώτη. Στο πάρκο «Liberty» οι αποθήκες τροφίμων άδειασαν. Μια ατρόμητη σκιουρίνα αναλαμβάνει να βρει τροφή. Παράλληλα, ένας «απατεώνας» σκίουρος, που έχει εξοριστεί από το πάρκο, τρυπώνει σε ένα κατάστημα ξηρών καρπών, που, όμως, είναι βιτρίνα της μαφίας.

Σχηματικά, το να «Κάθεσαι και να κοιτάς» (**) του Γιώργου Σερβετά φαντάζει σαν ένα γουέστερν με φόντο μια ελληνική επαρχία της κρίσης και της απορρύθμισης. Πιο σωστά, θα μιλούσαμε για ηθογραφία, με of αφήγηση που θυμίζει Κατερίνα Γώγου, υπερεκτεθειμένη στο στυλ και στις υπεραπλουστεύεις που αφορούν και τη δραματουργία. Μια νεαρή γυναίκα με τσαμπουκά (Μαρίνα Συμεού) επιστρέφει στη γενέτειρά της. Μια φοβισμένη πόλη εξαιτίας ενός Ελληνάρα (Νίκος Γεωργάκης).

Το «Στιγμές στη ζωή ενός ήρωα» (**1/2) του Ντάνις Τάνοβιτς είναι μια ακροβασία ανάμεσα στο ντοκιμαντέρ και τη μυθοπλασία. Θρίλερ για έναν ρακοσυλλέκτη, που πρέπει να βρει χρήματα για να χειρουργηθεί η γυναίκα του.