ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟΣ

Νέες ταινίες: Διαζύγια, μπερδέματα και εγκλήματα σε αμπαλάζ κωμωδίας

«Με τον μπαμπά ή τη μαμά;»
«Μπερδέματα στο Μπρόντγουεϊ»
Η Μαφία σκοτώνει μόνο το καλοκαίρι
Η πριγκίπισσα το ’σκασε
Pixels
Οικογενειακές ανισορροπίες
nees-tainies-diazygia-mperdemata-kai-egklimata-se-ampalaz-komodias-2095552

Οσοι δάκρυσαν από συγκίνηση στο «Κράμερ εναντίον Κράμερ» –διάσημο οικογενειακό δράμα του Χόλιγουντ στα τέλη της δεκαετίας του ‘70– θα κλάψουν από γέλια στο «Με τον μπαμπά ή τη μαμά;» (***). Γαλλική κωμωδία του πρωτοεμφανιζόμενου Μαρτέν Μπουρμπουλόν, με ραχοκοκαλιά της το καλογραμμένο σενάριο των Αλεξάντρ ντε Λα Πατελιέ και Ματιέ Ντελαπόρτ.

Δυο μοντέρνοι σύζυγοι, που δεν απολαμβάνουν πια μαζί το σεξ και σχεδιάζουν επί μήνες το… χάπι εντ του τέλειου γάμου τους, γίνονται θανάσιμοι εχθροί εν ριπή οφθαλμού. Λίγο πριν από το «τέλειο διαζύγιό» τους, που το αποφάσισαν πολιτισμένα, προάγονται επαγγελματικά. Καταστροφή! Τα τρία παιδιά τους, που φαντάζουν εμπόδιο για τις αναβαθμισμένες καριέρες τους, θα γίνουν μπαλάκι του πινγκ πονγκ στο άγριο ματς που αρχίζει μεταξύ τους.

Ο Βενσάν και η Φλοράνς κάνουν ό,τι περνάει από το χέρι τους για να αποφύγουν την ευθύνη της κηδεμονίας. Και για να το πετύχουν; Θέλουν τα παιδιά τους να τους αντιπαθήσουν σε υπέρτατο βαθμό. Φανταστείτε κακές νεράιδες ή μοχθηρά πλάσματα των παραμυθιών που κάνουν μαρτύριο τη ζωή αθώων παιδιών.

Πίσω από τα αστεία και τις υπερβολές (το μαύρο χιούμορ θυμίζει τον χολιγουντιανό «Πόλεμο των Ρόουζ»), διακρίνουμε δύο προσεγμένους χαρακτήρες.

Τα «Μπερδέματα στο Μπρόντγουεϊ» (** 1/2) μας εκπλήσσουν, χάρη στο νεύρο της σκηνοθεσίας του βετεράνου Πίτερ Μπογκντάνοβιτς (ο φρενήρης ρυθμός, αλλά και η αίσθηση οικονομίας φέρνουν στον νου τις παλιές κωμωδίες του Χόλιγουντ) και τη φρεσκάδα της νεαρής Βρετανίδας ηθοποιού Ιμοτζεν Πουτς, που πρωταγωνιστεί. Το σενάριο, κάπως σχηματικό και προβλέψιμο, περιστρέφεται γύρω από μια νεαρή ηθοποιό που κάνει την πόρνη για να ζήσει. Μια μέρα τής ζητούν να παίξει τον εαυτό της στο Μπρόντγουεϊ. Σκηνοθέτης του έργου είναι ένας ιδιόρρυθμος τύπος (Οουεν Ουίλσον), ο οποίος πληρώνει αδρά για να ξαναφέρει στον ίσιο δρόμο πόρνες πολυτελείας.

Στο Παλέρμο των δεκαετιών του ‘70 και του ‘90, διαδραματίζεται η γλυκόπικρη κομεντί «Η Μαφία σκοτώνει μόνο το καλοκαίρι» (** 1/2). Στον βασικό άξονά της είναι η ιστορία ενός ερωτευμένου, του Αρτούρο, που από παιδί πολιορκεί την όμορφη Φλόρα. Φόντο του πολύχρονου φλερτ είναι οι αληθινές συγκρούσεις της Μαφίας με τη δικαιοσύνη. Ο Πιφ, διάσημος κωμικός της ιταλικής τηλεόρασης, σκηνοθετεί και πρωταγωνιστεί σε ένα φιλμ το οποίο διατρέχει μια ταραγμένη περίοδο.

Προβάλλονται επίσης η δραματική κομεντί «Η πριγκίπισσα το ’σκασε» (* 1/2), όπου η πριγκίπισσα Ελισάβετ και μετέπειτα βασίλισσα ζει μια νυχτερινή περιπέτεια στο Σόχο του Λονδίνου τη βραδιά της λήξης του Β’ Παγκοσμίου Πολέμου, το animation «Pixels» και οι «Οικογενειακές ανισορροπίες» – δράμα χαμηλών τόνων βασισμένο στην ερμηνεία του Μαρκ Ράφαλο.