ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟΣ

Η «Επιστροφή» του Ινιαρίτου έχει ήδη μπει σε τροχιά θριάμβου

revenant1

Εντυπωσιακό ήταν το «άνοιγμα» της «Επιστροφής» στις ελληνικές αίθουσες: προβλήθηκε σε 95 οθόνες και έκανε 85.000 εισιτήρια κατά το πρώτο τετραήμερο προβολής της. Με βάση προβλέψεις που βασίζονται στη στατιστική, ο αριθμός των θεατών θα έχει ανέλθει περίπου στις 120.000 στο τέλος της πρώτης εβδομάδας.

Ενθαρρυντικό σημάδι, δε, για την εισπρακτική πορεία της ταινίας στο ελληνικό box office είναι και το θετικό κλίμα που κυριαρχεί στις αίθουσες όταν ανάβουν τα φώτα. Η διαφήμιση «στόμα με στόμα» είναι η πιο αποτελεσματική για την επιτυχία, ιδιαίτερα για ταινίες που δεν έχουν συναρμολογηθεί σε γραμμή παραγωγής της καταιγιστικής δράσης.

Η «Επιστροφή» μπήκε σε τροχιά μεγάλου θριάμβου εάν κάνουμε συγκρίσεις με «ανοίγματα» άλλων, πολυαναμενόμενων ταινιών των τελευταίων μηνών, λαμβάνοντας υπόψη πάντα τον αριθμό των οθονών. Το «Spectre», που έχει το καλύτερο «άνοιγμα» του τελευταίου τριμήνου, με 166.500 εισιτήρια, βγήκε σε 175 οθόνες, ενώ το πρόσφατο «Star Wars» (εισπρακτικό γεγονός της χρονιάς παγκοσμίως) έκλεισε το πρώτο τετραήμερο με 138.000 εισιτήρια σε 163 οθόνες.

Ο ενθουσιασμός, στην πρώτη στροφή της «Επιστροφής» μετά την αφετηρία, αποκτά ξεχωριστό ειδικό βάρος εάν η στάθμιση της επιτυχίας γίνει και με βάση τα χαρακτηριστικά της ταινίας. Αναφερόμαστε σε ένα φιλμ εξαιρετικής ποιότητας, που δεν αποκλείει το ευρύ κοινό.

Η «Επιστροφή», που είναι υποψήφια για 12 Οσκαρ, ξαναφέρνει στο προσκήνιο τη μεγάλη αφήγηση, τις σπουδαίες παραδόσεις και τις μεγάλες ερμηνείες του αμερικανικού σινεμά. Εχει έναν κορυφαίο δημιουργό, τον Μεξικανό Αλεχάντρο Γκονζάλες Ινιαρίτου, στην καρέκλα του σκηνοθέτη κι έναν σούπερ σταρ, τον Λεονάρντο ντι Κάπριο, στο οπτικό της πεδίο. Είναι ένα αριστούργημα και όχι ένα άψυχο ντεκόρ για το σταρ σίστεμ.
Δημητρης Μπουρας