«La La Land», αλλά και… Τραμπ

2' 31" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Το κύρος και το σθένος της Μέριλ Στριπ, η οποία έφερε την πολιτική σε πρώτο πλάνο, έδωσε ιδιαίτερο τόνο στην 74η απονομή των Χρυσών Σφαιρών προχθές το βράδυ. Η κορυφαία ηθοποιός, όταν κλήθηκε να παραλάβει το βραβείο Σέσιλ Μπι ντε Μιλ για το σύνολο της προσφοράς της, δεν έχασε την ευκαιρία να στραφεί για ακόμη μία φορά κατά του Ντόναλντ Τραμπ, χωρίς όμως να τον κατονομάσει. Απευθυνόμενη στο γκλάμορους ακροατήριό της, κάλεσε τη λαμπερή και προνομιούχο διαφορετικότητα του Χόλιγουντ να σταθεί στο ύψος της και να υπερασπιστεί τις δημοκρατικές κατακτήσεις των ΗΠΑ και την ελευθερία του Τύπου. Ο νεοεκλεγείς πρόεδρος δεν έχασε την ευκαιρία, αντεπιτέθηκε μέσω Twitter χαρακτηρίζοντάς την ανάμεσα στ’ άλλα «υπερεκτιμημένη ηθοποιό» (!).

Σε δεύτερο πλάνο, αμιγώς κινηματογραφικό, κυριάρχησε το μιούζικαλ, σπάζοντας κάθε ρεκόρ. Για πρώτη φορά στην ιστορία των βραβείων, ταινία που διαγωνίζεται στην κατηγορία μιούζικαλ και κωμωδίας έφυγε από την τελετή απονομής με 7 Χρυσές Σφαίρες. Το ρεκόρ είναι ενδεικτικό της δυναμικής με την οποία το «La La Land» εισέρχεται στη στρατόσφαιρα των φετινών Οσκαρ (στις 24/1 θα ανακοινωθούν οι πεντάδες των υποψηφίων).

Το «La La Land», που προβάλλεται ήδη στις ελληνικές αίθουσες, κέρδισε Χρυσές Σφαίρες στις κατηγορίες: καλύτερης ταινίας, σκηνοθεσίας (Ντέιμιεν Σαζέλ), σεναρίου (Ντ. Σαζέλ), Α΄ γυναικείου ρόλου (Εμα Στόουν), Α΄ ανδρικού ρόλου (Ράιαν Γκόσλινγκ), μουσικής και τραγουδιού στον Τζάστιν Χέργουιτς (εάν δεν έχετε δει την ταινία, κλικάρετε στο τραγούδι «City of Stars» στο YouTube, αυτό και το «Skyfall» της Αντέλ είναι ό,τι καλύτερο έχει γραφεί για το σινεμά κατά την τελευταία πενταετία).

Στην κατηγορία του δράματος, η οποία συνήθως τραβάει περισσότερο τους προβολείς, το «Moonlight» του Μπάρι Τζένκινς βγήκε νικητής. Περιορίστηκε, όμως, στο βραβείο καλύτερης ταινίας. Σύμφωνα με τις κριτικές του αμερικανικού και αγγλικού Τύπου, που είναι ενθουσιώδεις, πρόκειται για λυρική και συγκινητική ταινία γύρω από την οδύσσεια ενός μαύρου αγοριού που μεγαλώνει στο Μαϊάμι αναζητώντας και την ερωτική του ταυτότητα.

Στο animation, που έχει ιδιαίτερη βαρύτητα για την κινηματογραφική βιομηχανία, η ευφάνταστη «Ζωούπολη» της Ντίσνεϊ άφησε πίσω της το συναρπαστικό χάρτινο μιούζικαλ «Τραγούδα!».

Στην κατηγορία της ξενόγλωσσης ταινίας η νίκη του γαλλικού «Εκείνη», του Πολ Βερχόφεν, ήταν πιο ηχηρή χάρη και στη βράβευση της Ιζαμπέλ Ιπέρ, που είχε προταθεί στην κατηγορία του Α΄ γυναικείου ρόλου για δραματική ταινία. Η Εϊμι Ανταμς («Αφιξη») και η Νάταλι Πόρτμαν (εξαιρετική στο «Jackie») βρέθηκαν ανάμεσα στους χαμένους της βραδιάς. Μαζί τους και ο Κόλιν Φάρελ, που ήταν υποψήφιος για την ερμηνεία του στον ελληνικής εμπνεύσεως «Αστακό» του Γιώργου Λάνθιμου.

Στην κατηγορία του Α΄ ανδρικού ρόλου για δράμα υπερίσχυσε η υποψηφιότητα του Κέισι Αφλεκ. Ηταν η μοναδική Χρυσή Σφαίρα για το πολυσυζητημένο «Μanchester by the Sea» του Κένεθ Λόνεργκαν.

Στις Χρυσές Σφαίρες για Β΄ ρόλους, νικητές ήταν η Βαϊόλα Ντέιβις («Fences») και ο Ααρον Τέιλορ Τζόνσον («Nυκτόβια πλάσματα»). Ο Τέιλορ Τζόνσον, ο οποίος ενσαρκώνει έναν βίαιο, σχεδόν παρανοϊκό τύπο στο νεονουάρ του Τομ Φορντ, είναι το νέο πρόσωπο που μας συστήνουν οι φετινές Χρυσές Σφαίρες.

Στις τηλεοπτικές κατηγορίες νικητές ήταν το «The Crown» (δραματική σειρά), το «Atlanta» (κωμική σειρά) και το «The People v. O.J. Simpson: American Cime Story» (τηλεταινία ή μίνι σειρά).

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή