ΜΟΥΣΙΚΗ

Διεθνής διαγωνισμός για καλλιτεχνικό διευθυντή στο Μέγαρο Μουσικής

gre1275072_16385324

Η παραίτηση του συνθέτη Γιώργου Κουρουπού από τα καθήκοντα του καλλιτεχνικού διευθυντή του Μεγάρου Μουσικής Αθηνών είναι μια τυπική πράξη, που κλείνει ομαλά έναν κύκλο. Ο Γιώργος Κουρουπός, ο οποίος εκτελούσε τα καθήκοντα αυτά από την 1η Ιανουαρίου 2013 (αντικαθιστώντας τότε τον αρχιμουσικό Νίκο Τσούχλο), είχε ουσιαστικά υποβάλει την παραίτησή του τον περασμένο Ιούνιο προκειμένου να αφοσιωθεί αποκλειστικά στη μουσική του δραστηριότητα. Ωστόσο, λόγω της ρευστής κατάστασης, εκείνη την περίοδο, για το μέλλον του Μεγάρου Μουσικής, του εζητήθη να παραμείνει έως το τέλος του χρόνου.

Η ανακοίνωση του Γιώργου Κουρουπού αναφέρεται στη συμβολή της διοίκησης και της διεύθυνσης για τη διάσωση του Μεγάρου Μουσικής. Η συμφωνία με το κράτος έχει προχωρήσει και απομένει η νομοθετική πράξη.

Οπως διαβεβαίωσε την «Κ» ο πρόεδρος του ΟΜΜΑ, Ιωάννης Μάνος, η παραίτηση του Γιώργου Κουρουπού δεν επιφέρει τίποτε καινούργιο, καθώς ήταν εις γνώσιν της διοίκησης. Χρέη καλλιτεχνικού διευθυντή θα εκτελεί πλέον ο πιανίστας και συνεργάτης του Μεγάρου, την τελευταία τριετία, Θανάσης Αποστολόπουλος, διασφαλίζοντας έτσι την «απόλυτη συνέχεια», καθώς υπήρξε στενός συνεργάτης του Γιώργου Κουρουπού.

Καθώς η επίλυση του προβλήματος του Μεγάρου βαίνει προς διευθέτηση, προέχει πλέον η διασφάλιση της βιωσιμότητάς του και σε επίπεδο καλλιτεχνικής διεύθυνσης. Σύμφωνα με πληροφορίες, έπειτα από ένα εύλογο χρονικό διάστημα, θα κινηθεί η διαδικασία διεθνούς προκήρυξης για την κάλυψη της θέσης του καλλιτεχνικού διευθυντή κατά το πάγιο πρότυπο πολλών οργανισμών σε όλον τον κόσμο.

Αυτή η εξέλιξη θα επιδράσει θετικά τόσο στην εσωτερική εύρυθμη λειτουργία του οργανισμού όσο και στο προφίλ γοήτρου του Μεγάρου Μουσικής Αθηνών στο εξωτερικό μετά την αναγκαστικά υποτονική του δράση το τελευταίο διάστημα. Τη δύσκολη, όμως, αυτή περίοδο, το αθηναϊκό κοινό έχει στηρίξει με συγκινητικό τρόπο το Μέγαρο, που παρουσιάζει υψηλή πληρότητα στις περισσότερες συναυλίες. Η πρόσφατη, π.χ., συναυλία της Καμεράτας ήταν sold out.