Ο κατακλυσμός των εικόνων ως ασθένεια της εποχής μας

Ο κατακλυσμός των εικόνων ως ασθένεια της εποχής μας

2' 27" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Ο Ιούνιος στο Φεστιβάλ Αθηνών κλείνει με τον Ρομέο Καστελούτσι και τη νέα του παραγωγή, με τίτλο «Go down, Moses», που θα παρουσιαστεί στις 28, 29 και 30 Ιουνίου στη Στέγη Γραμμάτων και Τεχνών.

Παράλληλα στους χώρους της Πειραιώς 260, στις 28 και 29 Ιουνίου, θα φιλοξενηθεί ένα ολοκληρωμένο αφιέρωμα στη διαδρομή του Ρομέο Καστελούτσι αλλά και της Societas Raffaello Sanzio, της ομάδας που ίδρυσε το 1981. Με την ομάδα βάδισαν μαζί για πολλά χρόνια, αλλά από το 2006 τα μέλη του θιάσου ακολούθησαν ατομική διαδρομή και οι δρόμοι τους χώρισαν. Τη δουλειά της Societas Raffaello Sanzio και το αρχείο της (που φυλάσσεται στο Teatro Comandini στην πόλη Τσεζένα της Ιταλίας) μελετά το ευρωπαϊκό ερευνητικό πρόγραμμα ARCH – Αρχειακή Ερευνα και Πολιτιστική Κληρονομιά. Η λέκτορας στο Τμήμα Θεατρολογίας του Πανεπιστημίου Πελοποννήσου και κύρια ερευνήτρια του προγράμματος ARCH, Ελενα Παπαλεξίου, μας ξενάγησε στο σύμπαν του Καστελούτσι και μας αποκάλυψε τη ματιά του.

Στο διήμερο αφιέρωμα που θα φιλοξενηθεί στους Χώρους Δ και Η θα προβληθούν αποσπάσματα από τις παλαιότερες, ιστορικές παραστάσεις της Societas Raffaello Sanzio. «Θα προβληθούν αποσπάσματα από ορατόρια, και το Santa Sofia, μια παράσταση-σταθμός στην ιστορία του θιάσου. Εδώ τίθεται για πρώτη φορά το ζήτημα της εικονοκλασίας, που μας αφορά και στην παράσταση που θα δούμε φέτος στην Αθήνα. Εικονοκλασία σημαίνει η καταστροφή της εικόνας που γνωρίζουμε για να δημιουργήσουμε μια νέα εικόνα.

Τον Ρομέο Καστελούτσι απασχολεί η εικόνα και η χρήση της, τον απασχολεί ο κατακλυσμός των εικόνων ως ασθένεια της εποχής μας. Αυτό που αναζητά ο Καστελούτσι στο θέατρό του είναι το ανεικονικό στοιχείο.

Εν κατακλείδι, τον απασχολεί το τι σημαίνει “βλέπω”. Στην τελευταία σκηνή της παράστασης “Go down, Moses” αντικρίζουμε έναν άνθρωπο που βρίσκεται ενώπιόν μας, μας κοιτάζει και μας δείχνει το αποτύπωμά του. Το αποτύπωμα είναι η πρώτη εικόνα της ανθρωπότητας. Τι σημαίνει αυτό; Οτι βρισκόμαστε στην πρώτη σκηνή, την πρώτη σκηνογραφία και πρέπει να δημιουργήσουμε τον κόσμο της έκθεσης, τον κόσμο της εικόνας, τον κόσμο που μας φοβίζει. Το φως είναι η έξοδος από το σπήλαιο, οπότε η έκθεση στο φως σημαίνει φόβος, στοιχείο που κυριαρχεί στο θέατρο του Καστελούτσι».

Τη σκηνοθεσία, τα σκηνικά, τα κοστούμια και τους φωτισμούς της παράστασης υπογράφει ο Ρομέο Καστελούτσι, τη μουσική ο Scott Gibbons και τα κείμενα η Κλαούντια και ο Ρομέο Καστελούτσι. Είναι μια συμπαραγωγή του Φεστιβάλ Αθηνών και πολλών ακόμη θεατρικών οργανισμών της Ευρώπης.

Οσο για το αφιέρωμα στην πορεία της Societas Raffaello Santsio θα ξεκινήσει από τις 2 το μεσημέρι και προβλέπεται ένα πολύ μικρό αντίτιμο ως εισιτήριο για τις προβολές αυτών των σπάνιων αρχειακών πλέον παραστάσεων. Στις 29 Ιουνίου, στις 6 το απόγευμα στον Χώρο Η της Πειραιώς 260, το κοινό θα έχει την ευκαιρία να συναντήσει τον σκηνοθέτη Ρομέο Καστελούτσι, ο οποίος θα συνομιλήσει με τις κυρίες Ελενα Παπαλεξίου, Αννα Ταμπάκη και Monica Zecca (διευθύντρια του Ιταλικού Μορφωτικού Ινστιτούτου στην Αθήνα). Αμέσως μετά θα προβληθεί το Purgatorio, το δεύτερο μέρος της βραβευμένης τριλογίας του Καστελούτσι, που παρουσιάστηκε και στο Φεστιβάλ Αθηνών το 2009.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή