ΘΕΑΤΡΟ

Το περίφημο έργο «Φάουστ» του Γκαίτε στο πανέμορφο Δημοτικό Θέατρο Πειραιά

to-perifimo-ergo-faoyst-toy-gkaite-sto-panemorfo-dimotiko-theatro-peiraia-2113891

Είναι προκλητικό και για τους σκηνοθέτες και για τους ηθοποιούς και για τους θεατές. Ο «Φάουστ» του Γκαίτε ξεκίνησε μόλις χθες στο πανέμορφο Δημοτικό Θέατρο Πειραιά σε σκηνοθεσία της ακάματης Κατερίνας Ευαγγελάτου, η οποία βασίστηκε στη μετάφραση του πατέρα της, του Σπύρου Ευαγγελάτου. Ενα έργο, στο οποίο ο Γκαίτε αφιέρωσε σχεδόν όλη του τη ζωή. Αρχισε να το γράφει το 1773 σε ηλικία 25 ετών, ολοκλήρωσε το πρώτο μέρος το 1806 και καταπιάστηκε ξανά με το δεύτερο μέρος του κειμένου τα επόμενα χρόνια. Το ολοκλήρωσε το 1831, επτά μήνες πριν από τον θάνατό του. Παρέδωσε, τελικά, ένα περίπλοκο έργο, το οποίο ο ίδιος χαρακτήρισε «τραγωδία» και στο οποίο ενσωμάτωσε όλους τους προβληματισμούς που τον απασχόλησαν. Και αν ο μύθος του Φάουστ αντανακλά τη μετάβαση από τον Μεσαίωνα στην Αναγέννηση, το έργο του Γκαίτε αντανακλά την είσοδο στη νεότερη εποχή του θεάτρου. Ετσι στο έργο συνυπάρχουν η τραγωδία, η κωμωδία, το σατυρικό δράμα, η όπερα και όλα αυτά μαζί προετοιμάζουν για τον ερχομό του μοντέρνου θεάτρου, το οποίο εξελίχθηκε σε όλη τη διάρκεια του 19ου αιώνα.

Η Κατερίνα Ευαγγελάτου καταπιάστηκε μ’ αυτό το στοχαστικό, οραματικό, τραγικό, ποιητικό αλλά και σατιρικό έργο, ενώ παράλληλα εμπιστεύτηκε άξιους συνεργάτες.

Φάουστ, ο Νίκος Κουρής, Μεφιστοφελής (το alter ego του Φάουστ, το οποίο του ανοίγει την πόρτα στη σκοτεινή πλευρά του εαυτού του) ο Αργύρης Πανταζάρας που συνεχίζει τη συνεργασία του με την Κατερίνα Ευαγγελάτου μετά τον καλοκαιρινό «Ρήσο». Παίζουν επίσης: Νάνσυ Σιδέρη, Δήμητρα Βλαγκοπούλου, Ερρίκος Μηλιάρης, Κλήμης Εμπέογλου, Καλλιόπη Παναγιωτίδου, Αγησίλαος Μικελάτος, ενώ παίρνουν μέρος και 30 σπουδαστές από τη Δραματική Σχολή του Πειραϊκού Συνδέσμου.