ΘΕΑΤΡΟ

Παράσταση στο Εθνικό με κείμενα του Σ. Ξηρού

xiros1

Η παράσταση με τίτλο «Ισορροπία του Nash» που παρουσιάζεται εδώ και λίγες μέρες στην Πειραματική Σκηνή του Εθνικού Θεάτρου, στον λεγόμενο -1 χώρο, έχει προκαλέσει τουλάχιστον αντιρρήσεις. Οχι για τη θεατρική πρόταση, αλλά για το υλικό που χρησιμοποιείται από τη σκηνοθέτιδα Πηγή Δημητρακοπούλου (η οποία υπογράφει και τη δραματουργία της παράστασης).

Το δελτίο Τύπου του Εθνικού Θεάτρου αναφέρει τα εξής: «Με αφορμή τους “Δίκαιους” του Αλμπέρ Καμύ, λογοτεχνικά κείμενα, αλλά και την υπόθεση της 17 Νοέμβρη, η Πηγή Δημητρακοπούλου με την ομάδα της επιχειρούν τη σύνθεση ενός νέου έργου για τους αξιακούς κώδικες των ανθρώπων, τη δικαιοσύνη, την αυτοδικία και την τρομοκρατία στην πρόσφατη ελληνική ιστορία». Αυτό που δεν εξηγεί το δελτίο Τύπου είναι ότι μεγάλο κομμάτι της παράστασης βασίστηκε στο βιβλίο του Σάββα Ξηρού με τίτλο «H Μέρα Εκείνη – 1.560 ώρες στην Εντατική».

Δεν καταφέραμε να επικοινωνήσουμε με την Πηγή Δημητρακοπούλου, επικοινωνήσαμε όμως με τον Πρόδρομο Τσινικόρη (έναν από τους δύο καλλιτεχνικούς υπεύθυνους της Πειραματικής Σκηνής του Εθνικού, στη νέα της φάση). Τον βρήκαμε στην πρόβα και μας είπε ότι από το περασμένο καλοκαίρι είχε ξεκινήσει μια συζήτηση με την Πηγή Δημητρακοπούλου για το θέμα της δικαιοσύνης.

«Υπάρχει ένα θέμα δικαιοσύνης στην Ελλάδα, χωρίς να εννοώ ότι είναι άδικη η τιμωρία των μελών της 17Ν. Θέλαμε να κάνουμε μια παράσταση με θέμα τη δικαιοσύνη, εντάσσοντας και την τρομοκρατία και τη δίκη της 17Ν. Στην πορεία, αντλήσαμε κάποια σημεία από το βιβλίο του Σάββα Ξηρού». Οπως δήλωσε όμως ήδη σε συνέντευξή της στην ιστοσελίδα popaganda η Πηγή Δημητρακοπούλου (που έχει υπογράψει λαμπερές τηλεοπτικές σειρές («Το Δέκα», «Η αίθουσα του θρόνου»), στη διάρκεια της προετοιμασίας της παράστασης χρειάστηκε να μιλήσει αρκετές φορές με τον Σάββα Ξηρό. Ξεκινάει, ασφαλώς, μια μεγάλη συζήτηση για τα όρια της τέχνης και τις ανοχές της κοινωνίας, ιδίως όταν πρόκειται για Εθνικό Θέατρο.