ΤΗΛΕΟΡΑΣΗ

Ενημέρωση τώρα, μετά… ψυχαγωγία

18sel16thlr

Πίσω στον καναπέ, μπροστά στους τηλεοπτικούς δέκτες έφερε εκατοντάδες χιλιάδες Ελληνες η καραντίνα, ενώ το τηλεοπτικό τοπίο προσαρμόζεται συνεχώς στις ειδικές συνθήκες και στις απαιτήσεις των τηλεθεατών. Τα κανάλια ρίχνουν το βάρος στην ενημέρωση, αναβάλλουν τις πρεμιέρες νέων σόου, αναστέλλουν τα γυρίσματα και καταφεύγουν σε επαναλήψεις ψυχαγωγικών προγραμμάτων και σειρών.

Οι ενημερωτικές εκπομπές αποτελούν πλέον τον βασικό κορμό του προγράμματος των σταθμών, με κάποιους παρουσιαστές και καλεσμένους να «βγαίνουν» από το σπίτι και άλλους να τηρούν αποστάσεις ασφαλείας στο στούντιο. Πολλές σειρές προχώρησαν σε διακοπή των γυρισμάτων· όσες έχουν στοκ επεισοδίων θα συνεχίσουν να προβάλλονται και οι υπόλοιπες θα μεταδοθούν σε επανάληψη. Το ίδιο θα συμβεί και με τα τηλεπαιχνίδια και τις ψυχαγωγικές εκπομπές, ενώ σόου και ριάλιτι, όπως «Big Brother», «Your face sounds familiar», «Just the 2 of us», αναβάλλονται ή διακόπτονται.

Η αναπροσαρμογή του προγράμματος των καναλιών, ο εκούσιος εγκλεισμός εκατομμυρίων πολιτών στο σπίτι και η ταυτόχρονη ανάγκη για ενημέρωση, αλλά και για να γεμίσουν κάπως οι κενές ώρες, οδήγησαν σε εντυπωσιακή αύξηση της τηλεθέασης όλη την τελευταία εβδομάδα.

«Διαπιστώνουμε ότι από την προηγούμενη Τρίτη, 10 Μαρτίου, έχουμε μια κλιμακούμενη άνοδο της τηλεθέασης, η οποία κορυφώθηκε την Κυριακή 15 Μαρτίου. Η τάση είναι ανοδική κάθε ημέρα, έφτασε σε κορύφωση την Κυριακή και παρέμεινε υψηλή και τη Δευτέρα 16 Μαρτίου», παρατηρεί ο κ. Δημήτρης Φίλης, επικεφαλής προγραμματισμού και έρευνας προγράμματος του ΣΚΑΪ. Τα στοιχεία που έχει στη διάθεσή του δείχνουν αξιοσημείωτη αύξηση τόσο στο σύνολο των τηλεθεατών όσο και στα επιμέρους κοινά μεταξύ της πρώτης και της δεύτερης εβδομάδας του Μαρτίου, προ και μετά καραντίνας δηλαδή.

Μεγαλύτερη αύξηση καταγράφεται στα παιδιά (+83.000), στις γυναίκες 25-54 ετών (+51.000) και στις γυναίκες 65+ (+26.000). Επιπλέον, αφορά κυρίως τηλεθεατές στην Αθήνα (+82.000), στην υπόλοιπη Ελλάδα εκτός Θεσσαλονίκης (+89.000) και στους πολίτες υψηλού μορφωτικού επιπέδου (+74.000). Συγκρίνοντας την τηλεθέαση της Δευτέρας 16/3 με αυτή που κατεγράφη από Τρίτη 10/3 έως Κυριακή 15/3 διαπιστώνεται επίσης άνοδος στη διαθεσιμότητα γυναικών 25-54 ετών (+109.000), στο κοινό 55+ (+161.000) και στα παιδιά (+41.000). Και πάλι αφορά κυρίως τηλεθεατές σε Αθήνα (+118.000) και υπόλοιπο Ελλάδας (+240.000), υψηλού (+79.000) και μεσαίου (+240.000) μορφωτικού επιπέδου. Εντυπωσιακή αύξηση παρατηρείται και στο σύνολο του κοινού τόσο μεταξύ 3 το μεσημέρι και 8 το βράδυ, κατά 575.000, όσο και μεταξύ 9 και 12 το βράδυ, κατά 424.000, ενώ 407.000 τηλεθεατές προστέθηκαν στη πρωινή ζώνη, από 6 το πρωί έως 2 το μεσημέρι.

Η τηλεόραση στα… χρόνια της καραντίνας επέδειξε επαρκή αντανακλαστικά τόσο σε ό,τι αφορά τη συμμόρφωση με τις οδηγίες προστασίας της δημόσιας υγείας (λειτουργώντας και ως ισχυρό παράδειγμα για τους πολίτες) όσο και στην κάλυψη των αναγκών του κοινού. Το νέο τηλεοπτικό τοπίο αλλά και τα δεδομένα τηλεθέασης αναμένεται να έχουν ημερομηνία λήξης.

«Θεωρώ ότι έχουμε αύξηση τηλεθέασης λόγω συνθηκών», τονίζει ο κύριος Φίλης «Επειδή αυτή τη στιγμή υπάρχει ανάγκη για προσφορά ενημερωτικού προϊόντος, βλέπουμε και αντίστοιχη προσφορά. Δεν νομίζω ότι, όταν με το καλό ξαναγυρίσουμε στην κανονικότητα, ο κόσμος θα θέλει να δει ενημέρωση, μάλλον το αντίθετο θα συμβεί, θα θέλει ψυχαγωγία».