ΚΟΡΩΝΟΪΟΣ

Νότα εορταστικής ατμόσφαιρας δίνουν τα «κλειστά» καταστήματα

nota-eortastikis-atmosfairas-dinoyn-ta-kleista-katastimata-561170653

Το βράδυ της Κυριακής η αλυσίδα λιανεμπορίου Public αποφάσισε να φωτίσει το κατάστημά της στο Σύνταγμα. Μάλιστα, αν και το κατάστημα παραμένει κλειστό, βάσει των αποφάσεων της κυβέρνησης για τον περιορισμό του κορωνοϊού, ο φωτισμός ήταν ίδιος με αυτόν των προηγούμενων ετών: τέτοιος που το εμβληματικό κτίριο να μοιάζει με μία τεράστια συσκευασία δώρου. Πρόκειται για αρκετά ακριβό φωτισμό, αλλά, όπως επισημαίνουν πηγές της εταιρείας, η αλυσίδα ήθελε να δώσει μία νότα εορταστικής ατμόσφαιρας σε μια μάλλον μελαγχολική, λόγω των κλειστών καταστημάτων και των έρημων εμπορικών δρόμων, πρωτεύουσα. Μοιάζει λίγο με την απόφαση που πήραν πολλά νοικοκυριά στην Ελλάδα να στολίσουν νωρίτερα από κάθε άλλη φορά τα σπίτια τους, με τη σχετική δραστηριότητα να κορυφώνεται την περασμένη Κυριακή. Μια «περιήγηση» στο Instagram και στα άλλα μέσα κοινωνικής δικτύωσης με φωτογραφίες από χριστουγεννιάτικα δέντρα αποδεικνύει το παραπάνω.

Ανάλογη πρακτική με αυτή της Public αναμένεται να ακολουθήσουν και άλλες μεγάλες λιανεμπορικές επιχειρήσεις σε μια προσπάθεια να τονώσουν την ψυχολογία των καταναλωτών, με τις τελικές βεβαίως αποφάσεις για τον προϋπολογισμό και την έκταση του στολισμού να εξαρτάται από τον χρόνο τελικά επανέναρξης του εμπορίου. Αλλωστε, οι στολισμένες βιτρίνες αποτελούν πόλο έλξης για τους καταναλωτές την περίοδο των Χριστουγέννων, έστω και αν όλοι ξέρουν ότι τα φετινά Χριστούγεννα δεν θα έχουν καμία σχέση με την προ κορωνοϊού εποχή. Μπορεί, λοιπόν, τα κεντρικά καταστήματα των αλυσίδων να στολιστούν όπως και τα προηγούμενα χρόνια, δεν αναμένεται όμως να γίνει το ίδιο και με τα υπόλοιπα καταστήματα του δικτύου. Ο στολισμός αναμένεται να είναι λιγότερος και θα γίνει κυρίως σε ορισμένες περιπτώσεις για να τονώσει την ψυχολογία όχι μόνο των καταναλωτών, αλλά και των εργαζομένων στα καταστήματα.

Ο στολισμός των εξωτερικών χώρων έχει ξεκινήσει και στο εκπτωτικό χωριό McArthurGlen, ενώ ο σχεδιασμός της διοίκησης περιλαμβάνει και το άναμμα του χριστουγεννιάτικου δέντρου, κάτι που μέχρι και πέρυσι συνοδευόταν από σειρά εκδηλώσεων και συναυλιών με δημοφιλείς καλλιτέχνες. Μένει, βεβαίως, να δούμε εάν θα λειτουργήσουν τα εμπορικά κέντρα την περίοδο των Χριστουγέννων, διότι υπάρχει και αυτό το ενδεχόμενο.

Αλλη μορφή θα έχουν φέτος και οι διαφημιστικές εκστρατείες των επιχειρήσεων του λιανεμπορίου. Οσες τελικά γίνουν, διότι δεν είναι λίγοι εκείνοι που δηλώνουν ότι εάν το λιανεμπόριο επαναλειτουργήσει μετά τις 15 Δεκεμβρίου, οι καμπάνιες για τα Χριστούγεννα θα είναι μάλλον πεταμένα λεφτά, κατά το κοινώς λεγόμενο.

Και αν τα προηγούμενα χρόνια οι έμποροι μας καλούσαν να ζήσουμε το πνεύμα των Χριστουγέννων εντός των καταστημάτων και πολλοί καταναλωτές ανταποκρίνονταν ακόμη και εάν αυτό σήμαινε συνωστισμό και αναμονή στις ουρές των ταμείων, αλλά μετά συχνά ακολουθούσε ένας ζεστός καφές, φαγητό και γλυκό σε κάποιο καφέ ή εστιατόριο, φέτος αρκετές διαφημιστικές εκστρατείες θα τονίζουν σε σημαντικό βαθμό τους εναλλακτικούς τρόπους αγορών. Ποιοι είναι αυτοί; Τα ηλεκτρονικά καταστήματα, οι ηλεκτρονικές κάρτες δώρου, το περίφημο click & collect ή η νεότερη εκδοχή του που είναι το click away (δηλαδή παραγγελία ηλεκτρονικά ή τηλεφωνικά και παραλαβή από το κατάστημα σε προκαθορισμένη ώρα), αλλά και τα ψώνια στο φυσικό κατάστημα με ραντεβού και με κράτηση θέσης για την αποφυγή αναμονής σε ουρές. Το έκανε ήδη εδώ και αρκετό καιρό γνωστή εταιρεία αθλητικών ειδών και τις αμέσως επόμενες ημέρες θα διαφημιστεί και από άλλες επιχειρήσεις του κλάδου.