Σε τελικό στάδιο οι διαπραγματεύσεις για τη στήριξη της Aegean

Σε τελικό στάδιο οι διαπραγματεύσεις για τη στήριξη της Aegean

2' 3" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Κρατική ενίσχυση ύψους 120 εκατ. ευρώ και συμβολή των ιδιωτών μετόχων με 60 εκατ. ευρώ περιλαμβάνει το κυβερνητικό σχέδιο για την αποζημίωση της Aegean λόγω της πανδημικής κρίσης, όπως ανέφερε χθες ο υφυπουργός παρά τω Πρωθυπουργώ και κυβερνητικός εκπρόσωπος Στέλιος Πέτσας, επιβεβαιώνοντας όσα αποκάλυψε η «Κ» της Κυριακής («Στήριξη από κράτος και μετόχους στην Aegean»). Το ελληνικό σχέδιο ενίσχυσης της αεροπορικής προβλέπει ότι σε ένα ευρώ κρατικής ενίσχυσης θα αντιστοιχεί μισό ευρώ που θα προέλθει από τους ιδιώτες μετόχους της Aegean.

Συμφωνία-πακέτο

Χθες, η εταιρεία ανακοίνωσε πως οι συζητήσεις με τις ελληνικές αρχές βρίσκονται στο τελικό στάδιο, έχοντας ως αντικείμενο συμφωνία-πακέτο που συμπεριλαμβάνει και τη χορήγηση κρατικής ενίσχυσης. «Η συμφωνία θα πρέπει να λάβει την έγκριση της αρμόδιας γενικής διεύθυνσης της Ε.Ε. με την οποία έχουν γίνει ήδη διερευνητικές επαφές προκειμένου να οριστικοποιηθεί, όπως έχει γίνει κατά τους προηγούμενους μήνες και σε πολλές άλλες μεγάλες αεροπορικές εταιρείες στην Ευρωπαϊκή Ενωση», ανέφερε η Aegean.
Ως προς το σκέλος της ενίσχυσης με κεφάλαια μετόχων, όπως σημείωσε η «Κ» την περασμένη Κυριακή, θα πραγματοποιηθεί αύξηση μετοχικού κεφαλαίου (ΑΜΚ) της τάξεως των 60 εκατ. ευρώ, η οποία θα καλυφθεί από τους μετόχους της αεροπορικής. Από την πλευρά του, το Δημόσιο θα λάβει warrants (δικαιώματα προαίρεσης για μετοχές της εταιρείας), αποκτώντας τη δυνατότητα να επιλέξει μετά την πάροδο διαστήματος που μένει να διευκρινιστεί –αλλά υπολογίζεται πως δεν θα είναι μικρότερο των δύο ούτε μεγαλύτερο των πέντε ετών– να ασκήσει το δικαίωμα αγοράς των μετοχών αυτών σε τιμή χαμηλότερη από την τιμή στην οποία θα διαπραγματεύεται η μετοχή στο μέλλον.

Κέρδη για Δημόσιο

Με τον τρόπο αυτό, όπως σημείωσε, χθες, ο κ. Πέτσας, «με την προσδοκώμενη ανάκαμψη της οικονομικής δραστηριότητας, θα υπάρξει αύξηση στην τιμή της μετοχής της εταιρείας με βάση τις προοπτικές για το επόμενο χρονικό διάστημα κι επομένως το ελληνικό Δημόσιο δεν θα βάλει μόνο χρήματα, αλλά θα πάρει και χρήματα κι ενδεχομένως πολλαπλάσια».

Σε ευρωπαϊκό επίπεδο, από την εκδήλωση της πανδημίας έως σήμερα, έχουν ήδη ή πρόκειται να διατεθούν κεφάλαια άνω των 32 δισ. ευρώ για τη στήριξη της πλειονότητας των ευρωπαϊκών αερομεταφορέων. Τη μερίδα του λέοντος, ύψους 9 δισ. ευρώ, έχει λάβει ο όμιλος Lufthansa, ενώ η πορτογαλική TAP έχει λάβει κεφαλαιακή ενίσχυση 1,2 δισ. ευρώ.

Η Aegean κατά τους εννέα μήνες του 2020 εμφάνισε απώλεια ρευστότητας (cash burnout) ύψους 160 εκατ. ευρώ, από τα οποία 65 εκατ. ευρώ αντιστοιχούν στο δεύτερο τρίμηνο της φετινής χρονιάς. Οι επιπτώσεις της κρίσης αναμένεται να αποτυπωθούν και στα μεγέθη εννεαμήνου που θα ανακοινώσει η εταιρεία σήμερα.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή