Σε τροχιά υλοποίησης η παραγωγή ηλεκτρικών οχημάτων στην Ελλάδα

Σε τροχιά υλοποίησης η παραγωγή ηλεκτρικών οχημάτων στην Ελλάδα

6' 11" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Σε τροχιά υλοποίησης μπαίνει η παραγωγή πλήρους κλίμακας ηλεκτρικών οχημάτων στην Ελλάδα, έπειτα από την πρώτη επίσημη υπογραφή της «Επιστολής Πρόθεσης Συνεργασίας» από την Enterprise Greece (Ελληνική Εταιρεία Επενδύσεων και Εξωτερικού Εμπορίου Α.Ε. του Υπουργείου Εξωτερικών) και τη γερμανική εταιρεία Next.e.GO SE.

Η συμφωνία υπεγράφη το μεσημέρι. Σε σχετική τηλεδιάσκεψη συμμετείχαν ο πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης και οι επικεφαλής των συναρμόδιων υπουργείων: ο υπουργός Ανάπτυξης και Επενδύσεων Άδωνις Γεωργιάδης, ο αναπληρωτής υπουργός Ανάπτυξης και Επενδύσεων Νίκος Παπαθανάσης, ο αναπληρωτής υπουργός Έρευνας και Ανάπτυξης Χρήστος Δήμας, ο γενικός γραμματέας Διεθνών Οικονομικών Υποθέσεων και πρόεδρος της Enterprise Greece Ιωάννης Σμυρλής και ο Νομικός Σύμβουλος της Next.e.GO SE Σταύρος Κωσταντινίδης.

Το έργο παρουσίασε ο υφυπουργός Εξωτερικών, αρμόδιος για την Οικονομική Διπλωματία Κώστας Φραγκογιάννης, ενώ ο Διευθύνων Σύμβουλος της Enterprise Greece Γιώργος Φιλιόπουλος, υπέγραψε τη συμφωνία, μαζί με τον πρόεδρο του Δ.Σ., της Next.e.GO SE καθ. Ulrich Hermann.

Η ταυτότητα του σχεδίου επένδυσης

Το επενδυτικό σχέδιο, όπως έχει διαμορφωθεί με βάση τις έως τώρα διαπραγματεύσεις, προβλέπει την κατασκευή εργοστασίου της Next.e.GO στην Ελλάδα, το οποίο σε πρώτη φάση θα έχει τη δυνατότητα να παράγει έως 30.000 ηλεκτροκίνητα αυτοκίνητα ανά έτος, και την ίδρυση Κέντρου Τεχνολογίας και Καινοτομίας για ερευνητικούς σκοπούς.

Στη φάση της εκκίνησης η επένδυση εκτιμάται ότι θα ανέλθει στα 100 εκατομμύρια ευρώ. Προβλέπεται πως θα δημιουργηθούν 1.000 άμεσες θέσεις εργασίας στο εργοστάσιο, πολλές εκ των οποίων θα καλυφθούν από εξειδικευμένο προσωπικό, και θα δημιουργηθούν επιπλέον 5.000 έμμεσες θέσεις στο ευρύτερο οικοσύστημα τροφοδοσίας και παροχής υπηρεσιών το οποίο θα υποστηρίζει τη βιομηχανική μονάδα.

Δεδομένου ότι το επενδυτικό σχέδιο περιλαμβάνει την παραγωγή μεταλλικών εξαρτημάτων, την εξωτερική θερμοδιαμόρφωση, την τελική συναρμολόγηση των οχημάτων και την πραγματοποίηση ποιοτικού ελέγχου, αναμένεται σύμφωνα με την κυβέρνηση να δημιουργηθεί ένα ισχυρό τοπικό δίκτυο προμηθευτών για την εξυπηρέτηση των αναγκών του εργοστασίου, δίνοντας επιπρόσθετη ώθηση στην οικονομία.

Η σχεδιαζόμενη επένδυση θεωρείται «πράσινη», προάγοντας την κυκλική οικονομία και βασιζόμενη σε εξαιρετικά χαμηλές εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα, ενώ παράλληλα καταδεικνύει ότι η κεντρική πολιτική για «πράσινο» μετασχηματισμό που προωθεί η κυβέρνηση προσελκύει ισχυρούς παράγοντες του ιδιωτικού τομέα.

Όπως τονίζουν στην κυβέρνηση, σε συνδυασμό με την επένδυση της Volkswagen για πιλοτική μετατροπή της Αστυπάλαιας σε νησί ηλεκτροκίνησης, αποδεικνύεται ότι η Ελλάδα καλλιεργεί ένα brand name όσον αφορά την ανάπτυξη και την εφαρμογή νέων τεχνολογιών, φιλικών προς το περιβάλλον. Σημειώνουν δε ότι, μετά τις ανακοινώσεις από την Microsoft, την Volkswagen και την Pfizer, το προχωρημένο ενδιαφέρον της Next.e.GO φανερώνει επίσης ότι, παρά την πανδημία και τις οικονομικές επιπτώσεις που έχει προκαλέσει παγκοσμίως, το έργο της προσέλκυσης στρατηγικών επενδυτών στην Ελλάδα συνεχίζεται με επιτυχία, ειδικά στο πεδίο της τεχνολογίας και της έρευνας.

«Η Ελλάδα μεταμορφώνεται γρήγορα σε μια χώρα που είναι ανοιχτή σε προχωρημένες άμεσες ξένες επενδύσεις»

«Δεν οραματιζόμαστε την Ελλάδα απλά ως μία χώρα που είναι ανταγωνιστική σε επίπεδο υπηρεσιών. Θέλουμε να είμαστε ανταγωνιστικοί και στον κλάδο της μεταποίησης υψηλής τεχνολογίας, και θεωρώ κάνουμε ένα σημαντικό πρώτο βήμα προς αυτή την κατεύθυνση», τόνισε ο πρωθυπουργός κατά την τοποθέτησή του.

«Το θέμα δεν είναι μόνο η κατασκευή ενός νέου αυτοκινήτου αλλά ένας διαφορετικός τρόπος να οραματιζόμαστε πώς θα γίνεται η παραγωγή στην εποχή του internet of things. Και επίσης μας επιτρέπει να ολοκληρώσουμε το έργο σε ένα πολύ μικρότερο χρονικό διάστημα σε σχέση με τα παραδοσιακά χρονοδιαγράμματα κατασκευής βιομηχανικών μονάδων παραγωγής αυτοκινήτων», σημείωσε ο κ. Μητσοτάκης κι επεσήμανε την ανάγκη «τα πρώτα ηλεκτρικά οχήματα “made in Greece” να κατασκευαστούν στο πλαίσιο του προβλεπόμενου χρονοδιαγράμματος».

«Η Ελλάδα μεταμορφώνεται γρήγορα σε μια χώρα που είναι ανοιχτή σε προχωρημένες άμεσες ξένες επενδύσεις, όπως αυτή που επεξεργαζόμαστε σήμερα. Δεν προσφέρουμε μόνο μια ισχυρή δέσμη οικονομικών κινήτρων αλλά και πρόσβαση σε ένα εργατικό δυναμικό που είναι ταλαντούχο και με πολλά προσόντα», ανέφερε ο Πρωθυπουργός.

«Μακροπρόθεσμα οφέλη όχι μόνο στο περιβάλλον αλλά και στις τοπικές κοινότητες»

«Η σημερινή ημέρα σηματοδοτεί την αρχή μιας νέας ιστορίας, ένα νέο ξεκίνημα για τη βιωσιμότητα σε έναν από τους ακρογωνιαίους λίθους της Ευρώπης» τόνισε από την πλευρά του o Ali Vezvaei, Διευθύνων Σύμβουλος του ND Group και μέλος του Διοικητικού Συμβουλίου της Next.e.GO., σημειώνοντας ότι ι η Next.e.GO εστιάζει στην πραγματική βιωσιμότητα που αφορά τον κύκλο ζωής των προϊόντων της.

Όπως εξήγησε, «αυτό περιλαμβάνει, όχι μόνο το ηλεκτρικό αυτοκίνητο και το καινοτόμο σύστημα παραγωγής του, αλλά και τον θετικό οικονομικό αντίκτυπο που προσφέρει στις χώρες υποδοχής της επένδυσης, με αύξηση της απασχόλησης, ανάδειξη της τεχνολογίας και μεγέθυνση του οικοσυστήματος των υποστηρικτικών επιχειρήσεων. Η συνεργασία μας με την Ελλάδα είναι ένα εξαιρετικό παράδειγμα του πώς η σύμπραξη μεταξύ δημόσιου και ιδιωτικού τομέα θα μπορούσε να προσφέρει μακροπρόθεσμα οφέλη όχι μόνο στο περιβάλλον αλλά και στις τοπικές κοινότητες».

O καθηγητής Hermann, Διευθύνων Σύμβουλος της Next.e.GO SE σημείωσε ότι «ο σχεδιασμός και τα βιομηχανικά χαρακτηριστικά της τεχνολογίας παραγωγής της e.GO Life από τη μία και τα ευέλικτα επιχειρηματικά μοντέλα συνεργασίας που προάγει από την άλλη προσφέρουν στην Next.e.GO SE τη δυνατότητα να μεταμορφώσει την αστική μετακίνηση σε όλη την Ευρώπη και πέραν αυτής». Παράλληλα τόνισε ότι «η πολιτική επιλογή της ελληνικής κυβέρνησης για carbon-free mobility ανταποκρίνεται τέλεια στην αποστολή» της εταιρείας.

«Είμαστε αποφασισμένοι να κάνουμε αυτή τη συνεργασία επιτυχημένη και ανυπομονούμε να σημειώσουμε σημαντική πρόοδο τις επόμενες εβδομάδες και μήνες», πρόσθεσε. «Η Ελλάδα είναι ένα τέλειο παράδειγμα για τη στρατηγική μας να αναπτύξουμε το αποτύπωμά και την ιδέα που αναπτύξαμε ανά τον κόσμο και η υποστήριξη της ελληνικής κυβέρνησης δείχνει πώς το concept του Next.e.GO θεωρείται η επόμενη γενιά στον τομέα της βιομηχανικής παραγωγής» σημείωσε ο κ. Hermann.

Ο υφυπουργός Εξωτερικών για την Οικονομική Διπλωματία Κώστας Φραγκογιάννης, σχολιάζοντας την συμφωνία, σημείωσε πως η εγκατάσταση θα έχει παραγωγική ικανότητα έως και 30.000 αυτοκίνητα ετησίως, ενώ το ύψος της επένδυσης στη φάση εκκίνησης, εκτιμάται στο ποσό των 100 εκατ. ευρώ και προβλέπεται να απασχολεί 1.000 υπαλλήλους αρχικά. «Έχουμε πολύ δουλειά μπροστά μας για την υλοποίηση της, αλλά και για την διευκόλυνση και άλλων επιχειρηματικών προοπτικών που αναζωπυρώνουν τον κλάδο της Βιομηχανικής παραγωγής στη χώρα μας», συμπλήρωσε.

Ο υπουργός Ανάπτυξης και Επενδύσεων Άδωνις Γεωργιάδης τόνισε από την πλευρά του ότι «η κυκλοφορία αυτοκινήτων, αξιόπιστων, φιλικών στο περιβάλλον και προσιτών στο μέσο καταναλωτή, αυτή όντως είναι μια πραγματική επανάσταση, που αλλάζει τελείως την αγορά. Θέλουμε αυτό να το δούμε να συμβαίνει στην Ελλάδα και είμαστε εδώ να σας βοηθήσουμε με όποιο τρόπο μπορούμε». «Όταν ξεκινήσετε την επένδυση, θα εκπλαγείτε από τις δεξιότητες του Ελλήνων εργαζομένων που είναι υψηλών προσόντων και υψηλής παραγωγικότητας ειδικά στον τομέα της υψηλής τεχνολογίας -πολύ περισσότερο απ’ ό,τι ίσως υπολογίζετε», συνέχισε.

Ο αναπληρωτής υπουργός Ανάπτυξης και Επενδύσεων Νίκος Παπαθανάσης ανέφερε: «Η καινοτομία είναι η πρώτη προτεραιότητά μας και θα θέλαμε να δημιουργήσουμε ένα φιλικό περιβάλλον, καθώς αυτό μπορεί να συμβάλει στην αντιστροφή του brain drain που βιώσαμε κατά τη διάρκεια της οικονομικής κρίσης, και στη μετατροπή του σε brain gain». «Θέλουμε η Ελλάδα να αναδειχτεί σε στρατηγικό κόμβο για πολυεθνικές επιχειρήσεις στην ευρύτερη περιοχή της κεντρικής και ανατολικής Ευρώπης, ενώ μετασχηματιζόμαστε σε παγκόσμιο σημείο αναφοράς για την έρευνα και την ανάπτυξη (R&D)», πρόσθεσε.

Ο υφυπουργός Ανάπτυξης και Επενδύσεων Χρήστος Δήμας δήλωσε: «Η Ελλάδα είναι μία πολύ ελκυστική χώρα για καινοτόμες επενδύσεις στην έρευνα και την ανάπτυξη (R&D)». «Μολονότι δεν έχουμε ένα παραδοσιακό σύμπλεγμα αυτοκινητοβιομηχανίας στη χώρα αλλά θέλουμε να αξιοποιήσουμε την συμφωνία με την e.GO ώστε να δημιουργήσουμε ένα καινοτόμο συγκρότημα (cluster) βιομηχανίας αυτοκινήτων», συμπλήρωσε.

Ο γενικός γραμματέας του Υπουργείου Εξωτερικών, υπεύθυνος για την Οικονομική Διπλωματία και Πρόεδρος του Enterprise Greece, Γιάννης Σμυρλής, ανέφερε ότι «η συμφωνία υπογραμμίζει όχι μόνο τη δυνατότητα της χώρας να προσελκύει επενδύσεις υψηλής ποιότητας αλλά και τη δέσμευση της κυβέρνησης να συνδυάσει και να εφαρμόσει ένα στρατηγικό σχέδιο που θα δημιουργήσει το σωστό επιχειρηματικό οικοσύστημα».

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή