Προσφορές έως 15 Ιανουαρίου για έργο του ΟΛΘ

Προσφορές έως 15 Ιανουαρίου για έργο του ΟΛΘ

2' 35" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Στις 15 Ιανουαρίου προσδιορίστηκε τελικά η προθεσμία υποβολής δεσμευτικών οικονομικών προσφορών στον μειοδοτικό διαγωνισμό για την κατασκευή του προβλήτα 6 του Οργανισμού Λιμένος Θεσσαλονίκης, ενός από τα μεγαλύτερα ιδιωτικά έργα στην Ελλάδα σήμερα. Πρόκειται για έργο προϋπολογισμού 130 εκατ. ευρώ στο λιμάνι Θεσσαλονίκης, το οποίο διεκδικούν μεγάλοι ελληνικοί και ξένοι όμιλοι.  Η προθεσμία αυτή έρχεται μετά αναβολή μερικών εβδομάδων που ζήτησαν και έλαβαν υποψήφια σχήματα εξαιτίας των προβλημάτων που δημιούργησε η πανδημία και τα μέτρα περιορισμού της.

Στη μάχη της διεκδίκησης έχουν προκριθεί έξι σχήματα. Πρόκειται για κοινοπραξία της ΤΕΡΝΑ με τη Vinci (που δεν αναμένεται όμως τελικά να συμμετάσχει μετά την αναδίπλωση της Vinci για λόγους που σχετίζονται με τις σχέσεις της με την CMA, η οποία με τη σειρά της  συμμετέχει στο ιδιοκτησιακό σχήμα του ΟΛΘ), κοινοπραξία της Μυτιληναίος με τη Rover Maritime και την HDK, την Archirodon Group μόνη της, κοινοπραξία της Intrakat με την Intercantieri Vittadello και τη Sales, κοινοπραξία της «Αβαξ» με τις Etermar, NV Besix και κοινοπραξία της Acciona Construccion με την Dredging International. Εκτός από αυτούς, ενδιαφέρον για τον διαγωνισμό εκδήλωσε και η κοινοπραξία «Ελλάκτωρ»-ΤΕΚΑΛ η οποία αποκλείστηκε για λόγους που φέρονται να σχετίζονται με την πρώτη. Τα τεύχη του διαγωνισμού έχουν παραδοθεί στους υποψηφίους προ διμήνου.

Το έργο αποτελεί μέρος των υποχρεωτικών επενδύσεων που έχει αναλάβει η ΟΛΘ Α.Ε. στο πλαίσιο της σύμβασης παραχώρησης με το ελληνικό Δημόσιο.

Πρόκειται για ένα έργο το οποίο στοχεύει να αναβαθμίσει τη θέση του λιμανιού της Θεσσαλονίκης στη λιμενική βιομηχανία, καθώς με την ολοκλήρωσή του θα μπορούν  να εξυπηρετούνται πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων κύριων γραμμών (Ultra Large Container Vessels), χωρητικότητας έως και 24.000 TEU. Με την ολοκλήρωσή του ο έκτος προβλήτας θα υπερδιπλασιάσει τις δυνατότητες αποθήκευσης κοντέινερ, και συγκεκριμένα από τις 500.000 TEU θα φτάσει το 1,2 εκατ. TEU.

«Κατόπιν αξιολόγησης των προσφορών από την αρμόδια επιτροπή διαγωνισμού αναμένεται να αναδειχθεί ο ανάδοχος του έργου εντός του πρώτου τριμήνου του 2021», δηλώνει στην «Κ» ο εκτελεστικός πρόεδρος του ΟΛΘ, Αθανάσιος Λιάγκος. Σημειώνει δε πως «το λιμάνι αναβαθμίζεται συνεχώς σε επίπεδο υποδομών, εξοπλισμού και παρεχόμενων υπηρεσιών, υλοποιώντας ένα εκτεταμένο επενδυτικό πρόγραμμα το όποιο αντικατοπτρίζει πλήρως το όραμα και την ισχυρή πεποίθηση των μετόχων ότι το λιμάνι της Θεσσαλονίκης αποτελεί μοχλό ανάπτυξης με ισχυρά πολλαπλασιαστικά οφέλη για την οικονομία και την κοινωνία, τόσο σε τοπικό όσο και σε εθνικό επίπεδο».

Ολα τα επαγγέλματα που σχετίζονται με τον κλάδο της εφοδιαστικής αλυσίδας (μεταφορές, logistics, υπηρεσίες αποθήκευσης και διακίνησης, υπηρεσίες εκτελωνισμού, πρακτορεύσεων κ.τ.λ.) αλλά και πληθώρα εισαγωγικών και εξαγωγικών επιχειρήσεων αναμένεται να ωφεληθούν σημαντικά από την αναβάθμιση του ΟΛΘ, εκτιμά ο ίδιος.
Να σημειωθεί πως η διακίνηση εμπορευματοκιβωτίων για το τρίτο τρίμηνο του 2020 αυξήθηκε κατά 9,6%, από 108.000 TEU  το αντίστοιχο τρίμηνο του 2019, σε 118.000. Ετσι η συνολική διακίνηση για την περίοδο του εννεαμήνου  του 2020 αυξήθηκε κατά 2%, από 328.000 το εννεάμηνο του 2019, σε 335.000. Σύμφωνα με τις τεχνικές προδιαγραφές, το έργο της επέκτασης του 6ου προβλήτα περιλαμβάνει μεταξύ των άλλων  κατασκευή νέου πρόσθετου κρηπιδώματος μήκους 513 μ., εκ των οποίων τα 470 μ. έχουν ωφέλιμο βάθος τουλάχιστον 17,7 μ. και την κατασκευή πρόσθετης χερσαίας ζώνης, πλάτους 306,5 μ., κατά μήκος του νέου πρόσθετου κρηπιδώματος. 

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή