ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Στα 74,73 δισ. ευρώ οι πωλήσεις του ομίλου Ahold Delhaize

Στα 74,73 δισ. ευρώ οι πωλήσεις του ομίλου Ahold Delhaize

Αύξηση 14,2% σημείωσαν το 2020 οι πωλήσεις του ομίλου Ahold Delhaize, ο οποίος στην Ελλάδα δραστηριοποιείται μέσω της «ΑΒ Βασιλόπουλος». Ο όμιλος ήταν από τους ευνοημένους, όπως όλες σχεδόν οι επιχειρήσεις του οργανωμένου λιανεμπορίου τροφίμων, λόγω της πανδημίας του κορωνοϊού. 

Σύμφωνα με τα αποτελέσματα που ανακοίνωσε χθες ο όμιλος, οι καθαρές πωλήσεις του διαμορφώθηκαν συνολικά σε 74,73 δισ. ευρώ, ενώ πολύ υψηλότερους ρυθμούς ανάπτυξης πέτυχαν οι ηλεκτρονικές πωλήσεις του ομίλου, φτάνοντας τα 5,5 δισ. ευρώ το 2020 με αύξηση 59,8% σε σύγκριση με το 2019. 

Στην Ευρώπη, όπου υπάγεται και η δραστηριότητα της «ΑΒ Βασιλόπουλος», οι πωλήσεις αυξήθηκαν κατά 12,1%, φτάνοντας στα 29,6 δισ. ευρώ, ενώ ειδικά οι ηλεκτρονικές πωλήσεις διαμορφώθηκαν σε 3,57 δισ. ευρώ, καταγράφοντας αύξηση 42,7%. 

Στα αποτελέσματα που ανακοίνωσε χθες η Ahold Delhaize δεν υπάρχει ειδική αναφορά στις επιδόσεις της «ΑΒ Βασιλόπουλος». Σύμφωνα, πάντως, με πληροφορίες, οι πωλήσεις της «ΑΒ Βασιλόπουλος» αυξήθηκαν το 2020 κατά περίπου 4%. Η αύξηση αυτή, εάν επιβεβαιωθεί, σημαίνει κατ’ αρχάς ότι «σπάει» το αρνητικό σερί των ετών 2017, 2018 και 2019, που η «ΑΒ Βασιλόπουλος» κατέγραφε μείωση τζίρου και κερδών. Θα σημαίνει επίσης ότι το 2020 η «ΑΒ Βασιλόπουλος» σημείωσε πωλήσεις πάνω από τα 2 δισ. ευρώ, κάτι που είχε κάνει για πρώτη φορά το 2016 (2,17 δισ. ευρώ) και το 2017 (2,10 δισ. ευρώ), ενώ το 2018 ο τζίρος της υποχώρησε σε 1,99 δισ. ευρώ. Το 2019 ο κύκλος εργασιών της «ΑΒ Βασιλόπουλος» υποχώρησε σε 1,95 δισ. ευρώ. Με την επίδοση του +4% η «ΑΒ Βασιλόπουλος» διατηρεί τη δεύτερη θέση στον κλάδο, παρά το γεγονός ότι η ανάπτυξή της ήταν κάτω από τα επίπεδα στα οποία κινήθηκε συνολικά ο κλάδος (9,7% σύμφωνα με τα στοιχεία της Nielsen). 

Ηλεκτρονικό εμπόριο

Σύμφωνα με όσα ανακοίνωσε χθες η διοίκηση της Ahold Delhaize, μια από τις κυριότερες προτεραιότητές της το 2021 είναι η βελτίωση της παραγωγικότητας στο κομμάτι του ηλεκτρονικού εμπορίου σε όλα τα σήματά της. Μάλιστα τόσο στην Ευρώπη όσο και στις ΗΠΑ η εταιρεία θα αξιοποιήσει την τεχνολογία για να μειώσει το κόστος της παράδοσης στον τελικό καταναλωτή (last mile). Υπενθυμίζεται ότι στην Ελλάδα η εταιρεία διαθέτει εδώ και χρόνια ηλεκτρονικό κατάστημα, ενώ το 2020 προχώρησε σε σημαντικές επενδύσεις, όπως η δημιουργία ειδικού αποθηκευτικού χώρου για την εξυπηρέτηση των ηλεκτρονικών παραγγελιών στην Αττική, επένδυση ύψους 10 εκατ. ευρώ, ενώ συνεργάζεται και με την πλατφόρμα delivery.gr για την παράδοση παραγγελιών ακόμη και εντός δύο ωρών.