ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Κατά 34% μειώθηκε ο τζίρος της Jumbo τον Φεβρουάριο

Κατά 34% μειώθηκε ο τζίρος της Jumbo τον Φεβρουάριο

Ισχυρό είναι το πλήγμα που δέχτηκε ο όμιλος Jumbo το πρώτο δίμηνο του 2021, με τις αρνητικές επιδόσεις να αναμένεται να συνεχιστούν και τον Μάρτιο, καθώς το λιανεμπόριο πρόκειται να παραμείνει κλειστό στην Αττική και σε άλλους νομούς τουλάχιστον μέχρι και την Καθαρά Δευτέρα. Το τελευταίο, μάλιστα, θα επηρεάσει ακόμη πιο σοβαρά την Jumbo, αλυσίδα εξαιρετικά δημοφιλής στους καταναλωτές την περίοδο των Απόκρεων. Πλέον, θετικό πρόσημο στις πωλήσεις καταγράφει ο όμιλος μόνο σε ό,τι αφορά τη δραστηριότητά του στο εξωτερικό, ενώ στην Ελλάδα η Jumbo απώλεσε τον Φεβρουάριο πάνω από τον μισό τζίρο της.

Σύμφωνα, λοιπόν, με όσα ανακοίνωσε χθες η εισηγμένη, οι πωλήσεις σε επίπεδο ομίλου υποχώρησαν τον Φεβρουάριο του 2021 κατά περίπου 34% σε σύγκριση με τον Φεβρουάριο του 2020. Υπενθυμίζεται πως πέρυσι τα λιανεμπορικά καταστήματα έκλεισαν στα μέσα Μαρτίου, ενώ οι Απόκριες ήταν τον Φεβρουάριο. Συνολικά το δίμηνο Ιανουαρίου – Φεβρουαρίου 2021 οι πωλήσεις σε επίπεδο ομίλου εκτιμάται πως μειώθηκαν κατά 19%.

Οι μεγαλύτερες απώλειες τον Φεβρουάριο προέρχονται από τη δραστηριότητα του ομίλου στην Ελλάδα, αφού από το δίκτυο των 52 καταστημάτων που διαθέτει, παρέμειναν κλειστά το μεγαλύτερο μέρος του μήνα τα 30 από αυτά. Σημειώνεται ότι τα περισσότερα –23– βρίσκονται στην Αττική, όπου γίνεται ο μεγαλύτερος τζίρος, ενώ τα υπόλοιπα σε Θεσσαλονίκη, Πάτρα, Χαλκίδα. Πρόκειται για καταστήματα που και τώρα παραμένουν κλειστά –μάλιστα, πλέον τα κλειστά καταστήματα είναι 31– και η εξυπηρέτηση των πελατών γίνεται μόνο μέσω του ηλεκτρονικού καταστήματος της εταιρείας. Επιπλέον, τα καταστήματα Jumbo στην Κόρινθο και στο Ηράκλειο Κρήτης λειτουργούν με το μοντέλο click inside. Ετσι, σύμφωνα με την ανακοίνωση της εισηγμένης, οι καθαρές πωλήσεις της μητρικής –χωρίς δηλαδή να συμπεριλαμβάνονται οι ενδοεταιρικές συναλλαγές– υποχώρησαν τον Φεβρουάριο κατά 55%.

Στην Κύπρο τα καταστήματα ξεκίνησαν να λειτουργούν ξανά στις 8 Φεβρουαρίου, όμως οι πωλήσεις του δικτύου παραμένουν σε αρνητική τροχιά, καθώς υποχώρησαν σε σύγκριση με τον περυσινό Φεβρουάριο κατά 20%. Στη Βουλγαρία, όπου τα καταστήματα Jumbo λειτούργησαν κανονικά τον μήνα που πέρασε, οι πωλήσεις αυξήθηκαν κατά 10%. Στη Ρουμανία, όπου επίσης λειτούργησαν και τα 14 καταστήματα Jumbo, ο τζίρος αυξήθηκε κατά 22% σε σύγκριση με τον Φεβρουάριο του 2020.

«Σήμερα με τα 31 καταστήματα στην Ελλάδα από τα 52 να παραμένουν κλειστά μία ακόμη αποκριάτικη περίοδος φαίνεται να χάνεται οριστικά. Η πρόκληση ελέγχου της πανδημίας είναι ακόμη ανοικτή, ώστε να μη χαθεί η περίοδος του Πάσχα για μία ακόμη χρονιά», καταλήγει η ανακοίνωση της Jumbo. Ελπίδα την οποία διατυπώνει, σημειωτέον, όλο το λιανεμπόριο.