Η οικονομική δυσχέρεια και τα προβλήματα στον ξενοδοχειακό κλάδο πρόκειται να οδηγήσουν σε αναγκαστικές πωλήσεις ξενοδοχειακών μονάδων και επιχειρήσεων σε όλες τις ευρωπαϊκές χώρες. Το φαινόμενο αυτό των αναγκαστικών πωλήσεων θα είναι πιο έντονο στην Ισπανία, στο Ηνωμένο Βασίλειο, στην Πορτογαλία και στην Ιταλία, ενώ η Ελλάδα συμπεριλαμβάνεται μεν αλλά ακολουθεί σε ένα δεύτερο επίπεδο, μαζί με χώρες όπως η Γερμανία, η Γαλλία και η Ιρλανδία.
Πρόκειται για εκτίμηση που προκύπτει από πανευρωπαϊκή έρευνα της Deloitte με τίτλο «Hotel Industry Sentiment Survey – March 2021», από την οποία επίσης προκύπτει ότι ο αντίκτυπος στον ξενοδοχειακό κλάδο εξαιτίας της COVID-19 αναμένεται να έχει μεγαλύτερη διάρκεια, με το 71% των ερωτηθέντων να εκτιμούν ότι θα διαρκέσει και πέραν του 2021 (έναντι 59% στην αντίστοιχη έρευνα τον Οκτώβριο 2020) και το 24% να αναμένει ότι θα διαρκέσει τουλάχιστον μέχρι το 2023. Η έρευνα διενεργήθηκε σε πανευρωπαϊκό επίπεδο τον Μάρτιο μεταξύ ιδιοκτητών, επενδυτών και διαχειριστών ξενοδοχείων, με έναν μικρό αριθμό των συμμετεχόντων να προέρχεται από την Ελλάδα. Οι ερωτηθέντες δεν είναι αισιόδοξοι σχετικά με την ανάκαμψη του ευρωπαϊκού ξενοδοχειακού κλάδου, καθώς το 90% πιστεύει πλέον ότι η επιστροφή στα προ COVID-19 επίπεδα δεν θα επέλθει πριν από το 2023, ενώ το 38% αναμένει ανάκαμψη από το 2024 και έπειτα.
«Η χώρα μας και ο εγχώριος ξενοδοχειακός κλάδος καλούνται να αντιμετωπίσουν τόσο την τωρινή συγκυρία, όσο και μία σειρά προκλήσεων που θα προκύψουν με την επιστροφή σε μια νέα κανονικότητα. Οι προκλήσεις αυτές θα φέρουν σημαντικές αλλαγές στον κλάδο, όπως αναγκαστικές πωλήσεις, εμφάνιση νέων παικτών στην αγορά και δημιουργία μεγαλύτερων ομίλων που θα έχουν στην ιδιοκτησία τους και θα διαχειρίζονται περισσότερες ξενοδοχειακές μονάδες», σημειώνει ο επικεφαλής του κλάδου του τουρισμού της Deloitte Partner, Βασίλης Καφάτος (Clients & Industries Leader), σχολιάζοντας τα ευρήματα της έρευνας και τη σημασία τους για την Ελλάδα. Ωστόσο προσθέτει πως «με το τέλος της πανδημίας θα δημιουργηθούν και σημαντικές ευκαιρίες οικονομικής ανάταξης για τον κλάδο στη χώρα, προοπτική που ενισχύεται και από το γεγονός ότι η Ελλάδα βρίσκεται στις πρώτες θέσεις στις επιλογές των Ευρωπαίων πολιτών και των μεγάλων tour operators».