«Πονοκέφαλος» για τις αλυσίδες το άνοιγμα με νέους περιορισμούς

«Πονοκέφαλος» για τις αλυσίδες το άνοιγμα με νέους περιορισμούς

2' 49" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Κλειστά αποφάσισε να κρατήσει τα καταστήματα ΙΚΕΑ σε Αθήνα, Θεσσαλονίκη, Λάρισα και Γιάννενα ο όμιλος Φουρλή, καθώς η απόφαση της κυβέρνησης να θέσει επιπλέον περιορισμούς στον αριθμό των πελατών που επιτρέπεται να βρίσκονται ταυτόχρονα μέσα στο κατάστημα καθιστά ασύμφορη τη λειτουργία τους. Τα πέντε καταστήματα θα λειτουργήσουν μόνο με τη μέθοδο του click away, ενώ κανονικά θα λειτουργήσει το κατάστημα στον Πειραιά (πρόκειται για μικρό ΙΚΕΑ) και τα έξι pickup points που διαθέτει η εταιρεία στην Ελλάδα.

Υπενθυμίζεται ότι έως τώρα ο αριθμός των ατόμων που επιτρεπόταν να βρίσκονται σε ένα κατάστημα ταυτόχρονα καθοριζόταν με βάση τον κανόνα 1 άτομο ανά 25 τ.μ., κανόνας που ισχύει σήμερα και στα σούπερ μάρκετ. 

Ωστόσο, στη νέα επανεκκίνηση του λιανεμπορίου αποφασίστηκε να τεθεί και ένας επιπλέον περιορισμός, σύμφωνα με τον οποίο, ακόμη και αν με βάση τον παραπάνω κανόνα μπορούν να βρίσκονται μέσα στο κατάστημα πολύ περισσότεροι πελάτες, θα επιτρέπονται έως 20. Σύμφωνα λοιπόν με τους νέους περιορισμούς σε ένα κατάστημα όπως το ΙΚΕΑ στο εμπορικό πάρκο του αεροδρομίου «Ελ. Βενιζέλος» ή στον Κηφισό, τα οποία το καθένα είναι πάνω από 20.000 τ.μ. είναι προφανές ασύμφορο –κατά πολλούς και παράδοξο και άδικο όταν μάλιστα δεν ισχύει το ίδιο και στα σούπερ μάρκετ– να επιτρέπεται να μπαίνουν μέσα το πολύ έως 20 άτομα. 

Ειδικά μάλιστα καθώς η παραμονή των επισκεπτών στο ΙΚΕΑ διαρκεί συνήθως πάνω από μία ώρα, ενώ η διάρθρωση των καταστημάτων είναι τέτοια ώστε ο επισκέπτης να πρέπει να περάσει από όλα τα τμήματα μέχρι να αποχωρήσει.

Εντονος προβληματισμός επικρατεί και στη διοίκηση της Jumbo για το εάν τελικά συμφέρει να ανοίξει τα καταστήματά της, τα οποία επίσης είναι πολλών τετραγωνικών μέτρων, με το αγοραστικό ταξίδι να είναι επίσης μεγάλης διάρκειας τις περισσότερες φορές και δομημένο έτσι ώστε ο επισκέπτης να περνάει από όλα τα τμήματα για να φτάσει στην έξοδο. Μέχρι χθες το απόγευμα δεν είχαν ληφθεί οι τελικές αποφάσεις για το τι θα πράξει η αλυσίδα, η οποία ήδη μετράει μεγάλες απώλειες από το προηγούμενο διάστημα, ενώ είναι υποχρεωμένη να κρατήσει κλειστά τα καταστήματα που διατηρεί σε εμπορικά κέντρα, ακόμη και σε υπαίθρια, όπως το Smart Park, στα Σπάτα.

Στην απόφαση να ανοίξει τα καταστήματά της, εκτός βεβαίως από αυτά που βρίσκονται σε εμπορικά κέντρα, προχώρησε η αλυσίδα «Κωτσόβολος», παρά το γεγονός ότι επιβαρύνει σημαντικά το κόστος λειτουργίας της το όριο των 20 ατόμων και το διπλό σύστημα, δηλαδή να πρέπει να εξυπηρετηθούν πελάτες εντός και εκτός καταστήματος, αναλόγως του εάν θα έχουν προγραμματίσει ραντεβού για click away ή για click in shop. Για να αντιληφθεί κάποιος τη διαφορά, στο κατάστημα της «Κωτσόβολος» στην Πυλαία Θεσσαλονίκης μόνο με τον περιορισμό του 1 ατόμου ανά 25 τ.μ. θα μπορούσαν να βρίσκονται εντός έως και 150 άτομα, αντί για 20 που θα επιτρέπεται από τη Δευτέρα.

Αν και πρόκειται για ακριβή άσκηση, η αρχική –τουλάχιστον– σκέψη της Public – MediaMarkt είναι να ανοίξει όλα τα καταστήματά της, ενώ σύμφωνα με πληροφορίες, η εταιρεία –όπως και πολλές άλλες αλυσίδες– έχει ζητήσει σειρά διευκρινίσεων από το υπουργείο Ανάπτυξης.

Δεν είναι λίγες δε οι αλυσίδες που αναζητούν τρόπο για να περιορίσουν τον χρόνο που θα βρίσκονται οι πελάτες εντός του καταστήματος, έτσι ώστε να εξυπηρετούν όσο το δυνατόν περισσότερους εντός της ημέρας, χωρίς να υπάρχουν μεγάλες ουρές αναμονής.

Την ίδια ώρα, βεβαίως, αντιδράσεις προκαλεί το γεγονός ότι, όπως και τον περυσινό Μάιο, δεν θα ανοίξουν από την προσεχή Δευτέρα τα εμπορικά κέντρα, τα πολυκαταστήματα, τα outlets και τα εκπτωτικά χωριά.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή